Gå til innhold

Hallusinasjoner og hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest 112345
Skrevet

Jeg har vedlig dårlig hodepine hverdag og har fått lyd hallusinasjoner i det siste . Kan ikke ta antipsykotiske medisiner fordi det gir meg kramper, rulling i tunge og ansikt. Har prøvd Akineton for å stoppe krampene, det hjalp ikke. Jeg tar Diazepam for å motvirke krampene, de kommer tilbake etter en dag eller 2. Når jeg tar antipsykotiske medisiner blir krampen verre og er redd for krampene kan utvide seg til store deler av kroppen. Nå har jeg sluttet å ta slike medisiner og vil stoppe de lydene jeg hører og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er blitt lei å masse på legen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Uff, dette er vanskelig.

Jeg har epilepsi og har også opplevd å få kramper av antipsykotisk medisin. Fluanxol er den medisinen som ga med minst kramper. Jeg fikk kramper selv om jeg brukte epilepsimedisin i tillegg. Jeg brukte Vival for å holde krampene i sjakk og for å ikke få epilepsianfall når jeg brukte antipsykotisk. Stod fast på Vival, tok det hver dag.

Håper Nhd kan svare deg bedre.

serenity777
Skrevet

Hva heter medisinene du har prøvd? Er det gamle eller nyere atypiske neuroleptica? Har du prøvd Leponex?

Gjest 112345
Skrevet

Hva heter medisinene du har prøvd? Er det gamle eller nyere atypiske neuroleptica? Har du prøvd Leponex?

Hei, takk. Har prøvd Serquel, Resperidal, Zyprexa, Sisordinol, Trilafon, Sarotex, Nozinan. Også har jeg prøvd en del medisiner mot hodepinen. Nei, har ikke prøvd Leponex og den ser farlig ut. Tør ikke ta sjansen for å prøve den. Nesten alle medisiner jeg bruker gir meg bivirkning av en eller annen form. Eneste bivirkning jeg er redd for er kramper, plutselig død og koma. Lurer på om jeg har rett til å kreve å bli innlagt på sykehus eller mental institusjon og prøve ut medisiner der slik at jeg kan få øyeblikkelig hjelp hvis alvorlig bivirkning intreffer?

serenity777
Skrevet

Hei, takk. Har prøvd Serquel, Resperidal, Zyprexa, Sisordinol, Trilafon, Sarotex, Nozinan. Også har jeg prøvd en del medisiner mot hodepinen. Nei, har ikke prøvd Leponex og den ser farlig ut. Tør ikke ta sjansen for å prøve den. Nesten alle medisiner jeg bruker gir meg bivirkning av en eller annen form. Eneste bivirkning jeg er redd for er kramper, plutselig død og koma. Lurer på om jeg har rett til å kreve å bli innlagt på sykehus eller mental institusjon og prøve ut medisiner der slik at jeg kan få øyeblikkelig hjelp hvis alvorlig bivirkning intreffer?

Ja, det synes jeg du burde få mulighet til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...