Gjest bursdagsmamma Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Vi planlegger å ha utebursdag på søndag siden det er så fint vær om dagen. Poden blir 6 og det kommer en haug med gutter. Vi har stor veranda og fin uteplass ved huset. Skog og fjell og flere lekeapparater, hytter. Det blir grilling og spising ute også. Det er sikkert noen av barna som vil inn å leke. Jeg har ikke så lyst at de skal være inne alene mens vi hjelper til ute. Hvor strengt skal jeg håndheve dette? De må jo selvf bruke toalettet inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Bare si nei? Det er jo bare å si "nei, nå skal vi være ute - så ingen får gå inn" dersom de prøver å gå inn døren, eller dere oppdager dem inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg ville håndhevet det strengt. Er dere ute, så er dere ute. De fleste unger vil akseptere det, og hvis ikke i hvert fall når de får beskjed om det hvis de glemmer seg og går inn allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Pass på å gi foreldrene beskjed om at det blir utebursdag slik at de kan kles etter det. Jeg husker poden her var i en utebursdag når han var liten, det ble ikke gitt beskjed. Han frøs ikke, hadde jo med jakke, men finbuksa ble ødelagt av grønske etc som jeg ikke fikk bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Høres flott ut. Skriv det i invitasjonen tydelig slik at foreldrene vet om det og barna har på seg passende klær. Er det ute-bursdag så er det ute-bursdag, da får de holde seg ute. Du kan unngå ganske langt at de "kryper" inn dersom du lager en koselig base på verandaen med hagemøbler og puter og pledd og ordner det til med godterier og brus der, en slags "hvilestasjon" om du skjønner mellom alle lekene og tingene som foregår rundt dere. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bursdagsmamma Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Høres flott ut. Skriv det i invitasjonen tydelig slik at foreldrene vet om det og barna har på seg passende klær. Er det ute-bursdag så er det ute-bursdag, da får de holde seg ute. Du kan unngå ganske langt at de "kryper" inn dersom du lager en koselig base på verandaen med hagemøbler og puter og pledd og ordner det til med godterier og brus der, en slags "hvilestasjon" om du skjønner mellom alle lekene og tingene som foregår rundt dere. :-) Har du, eller noen andre forslag til noen uteleker til 12 gutter på 6 år? Tenkte å ha en skattejakt. Hva skal skatten være tro? Ellers finner de på mye selv også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Har du, eller noen andre forslag til noen uteleker til 12 gutter på 6 år? Tenkte å ha en skattejakt. Hva skal skatten være tro? Ellers finner de på mye selv også. Akkurat nå er det tilbud på sjokolade-gullpenger på nille, hvis det er interessant å lete etter en "kiste" full av dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Har du, eller noen andre forslag til noen uteleker til 12 gutter på 6 år? Tenkte å ha en skattejakt. Hva skal skatten være tro? Ellers finner de på mye selv også. Gullmynt-skattejakt som laban skriver er alltid populært. Nille har mye lurt! Fiskeleken (ned under verandaen med f.eks en liten enkel smågodt pose) vil og være en vinner. Jeg fant også litt her: http://partytime.no/page/bursdagsleker-2/ Gi dem også tid til å leke og "styre" litt på egenhånd, ikke tenk på at det må være aktiviteter absolutt hele tiden, gi dem tid til å kose seg litt sammen. Dersom du ha mulighet er det lurt å dele dere voksne opp litt slik at èn av dere alltid er nær mat"stasjonen" og kan hjelpe store og små til å få seg kake og brus(ellers kommer det til å ligge kakestykker og pølseklumper overalt til godt ut i juli måned). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bursdagsmamma Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Akkurat nå er det tilbud på sjokolade-gullpenger på nille, hvis det er interessant å lete etter en "kiste" full av dem. Var på nille i går og det var 15kr for 8-10 mynter. Synes det var dyrt om jeg skal ha manange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bursdagsmamma Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Gullmynt-skattejakt som laban skriver er alltid populært. Nille har mye lurt! Fiskeleken (ned under verandaen med f.eks en liten enkel smågodt pose) vil og være en vinner. Jeg fant også litt her: http://partytime.no/page/bursdagsleker-2/ Gi dem også tid til å leke og "styre" litt på egenhånd, ikke tenk på at det må være aktiviteter absolutt hele tiden, gi dem tid til å kose seg litt sammen. Dersom du ha mulighet er det lurt å dele dere voksne opp litt slik at èn av dere alltid er nær mat"stasjonen" og kan hjelpe store og små til å få seg kake og brus(ellers kommer det til å ligge kakestykker og pølseklumper overalt til godt ut i juli måned). Ja, fisking av godteposer er obligatorisk i bursdager her omkring. Ellers er jeg enig i at de trenger ikke aktiviseres hele tiden. Fra den ene verandaen til den andre har vi en såkalt stalldør. Den er slik at man kan bare åpne øverste delen av døra. Der skal vi ha en såkalt kiosk og pølsebu. Sønnen min foreslo de skulle bruke kongler som penger:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bursdagsmamma Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Gullmynt-skattejakt som laban skriver er alltid populært. Nille har mye lurt! Fiskeleken (ned under verandaen med f.eks en liten enkel smågodt pose) vil og være en vinner. Jeg fant også litt her: http://partytime.no/page/bursdagsleker-2/ Gi dem også tid til å leke og "styre" litt på egenhånd, ikke tenk på at det må være aktiviteter absolutt hele tiden, gi dem tid til å kose seg litt sammen. Dersom du ha mulighet er det lurt å dele dere voksne opp litt slik at èn av dere alltid er nær mat"stasjonen" og kan hjelpe store og små til å få seg kake og brus(ellers kommer det til å ligge kakestykker og pølseklumper overalt til godt ut i juli måned). Er de for små til en adjektivhistorie? Det husker jeg at jeg syntes var veldig gøy. Der sitter det "hårete" bursdagsbarnet f.eks. Du vet hva jeg mener? ungene sier mange adjektiv, så skriver jeg en historie om bursdagen hvor jeg fyller inn adjektivene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Ja, fisking av godteposer er obligatorisk i bursdager her omkring. Ellers er jeg enig i at de trenger ikke aktiviseres hele tiden. Fra den ene verandaen til den andre har vi en såkalt stalldør. Den er slik at man kan bare åpne øverste delen av døra. Der skal vi ha en såkalt kiosk og pølsebu. Sønnen min foreslo de skulle bruke kongler som penger:) Så lurt! :-) Det høres kjempe flott ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Har du, eller noen andre forslag til noen uteleker til 12 gutter på 6 år? Tenkte å ha en skattejakt. Hva skal skatten være tro? Ellers finner de på mye selv også. Om skatten ikke er godteposer tror jeg ungene blir svært skuffet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Har du, eller noen andre forslag til noen uteleker til 12 gutter på 6 år? Tenkte å ha en skattejakt. Hva skal skatten være tro? Ellers finner de på mye selv også. Det er lurt å ha noen samlende aktiviteter i bakhånd i tilfelle det utarter eller du oppdager at alle unntatt noen få har det gøy. Du trenger ikke bruke dem hvis alt går greit uten. F.eks. noen stafetter (minst to lag). Stå på rekke med beina ut, førstemann triller en ball bakover til sistemann som tar den og løper framover til start osv. Ferdig når førstemann står først igjen. Eller la alle få en lakrissnor hver (pakke med elefant(?) på, Europris har dem), de skal spises uten å bruke hendene - neste på laget kan starte når den forrige er ferdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Er de for små til en adjektivhistorie? Det husker jeg at jeg syntes var veldig gøy. Der sitter det "hårete" bursdagsbarnet f.eks. Du vet hva jeg mener? ungene sier mange adjektiv, så skriver jeg en historie om bursdagen hvor jeg fyller inn adjektivene. Om de er 6 år så tror jeg de er et hakk for små, men hva med: Eplespising? Epler eller pølser, snor, noe å feste snorene i, f.eks et langt skaft. Et visst antall epler (gjerne også pølser) henges opp i en snor i passende høyde. De konkurrerende skal spise opp hele eplet uten å berøre det med hendene. Hold hendene på ryggen. Eller Snor i flasken leken Deltakerne får tau (garn) rundt magen med en blyant i den ene enden. Blyanten skal henge bak og litt nedenfor rumpa. Det skal stå en flaske (det er best med glassflasker, plastflasker faller så lett) bak hvert barn. Barna skal nå få blyanten ned i flaska uten å hjelpe til med hendene Husk at knøttene gjerne vil leke masse alene og kose seg uten at vi voksne griper inn men det er både koselig og nyttig å ha noen leker på programmet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Var på nille i går og det var 15kr for 8-10 mynter. Synes det var dyrt om jeg skal ha manange. Du trenger ikke mange, dette kan være sjokoladekistejakten, 1 gullmynt, nonstop (småpenger det og vet du!) :-) Barn vil ha spiselige gaver, ingenting annet duger :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hurra for deg =) Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Vi hadde utebursdag i vinter...Da var det flått vær,ca -10 og vindstille.Grilla ute.Vi hadde aking (men d går jo ikke nå) og så knøt jeg en ballong i en hyssing på en av føttene til ungene.(om å gjøre å sprenge ballongene til hverandre).Jeg skrev på invitasjonen DETTE ER UTEBURSDAG; TA _PÅ_ UTEKLÆR......endel måtte kle på seg når de kom.....noen av jenetete var penkledd i skjørt og tynn bomullstrømpebukser under dress......de førs.......alle som var passende kledd hadde en super dag..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hurra for deg =) Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Vi hadde utebursdag i vinter...Da var det flått vær,ca -10 og vindstille.Grilla ute.Vi hadde aking (men d går jo ikke nå) og så knøt jeg en ballong i en hyssing på en av føttene til ungene.(om å gjøre å sprenge ballongene til hverandre).Jeg skrev på invitasjonen DETTE ER UTEBURSDAG; TA _PÅ_ UTEKLÆR......endel måtte kle på seg når de kom.....noen av jenetete var penkledd i skjørt og tynn bomullstrømpebukser under dress......de førs.......alle som var passende kledd hadde en super dag..... glemte nesten....Noen av ungene ville gå inn,men det fikk de ikke.....dvs....ett par av jentene måtte jeg ta inn å kle om,siden de frøs.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg ville tatt høyde for at noen av ungene kanskje har lyst til å se seg om innendørs. Selv om det var utebursdag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg ville tatt høyde for at noen av ungene kanskje har lyst til å se seg om innendørs. Selv om det var utebursdag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.