Gå til innhold

Krekar-venner oppfordrer til protester mot Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Krekar-venner-oppfordrer-til-protester-mot-Norge-6795149.html

''Makwan Karim, en 45-åring designer fra Nord-Irak bosatt i Fredrikstad, overtar, etter det Aftenposten erfarer, lederrollen i Krekars norske bevegelse.

I går ettermiddag ble mullah Krekar varetektsfengslet for åtte uker i Oslo tingrett. I går kveld gikk mullah Krekars bevegelse ut på et nettsted og oppfordret til demonstrasjoner mot norske ambassader og konsulater.

Etter det Aftenposten forstår, utelukker ikke PSTs terroreksperter at Krekars ferske utspill kan ha en bredere appell enn tidligere i ekstreme islamistiske miljøer. Hittil har hans trusler stort sett vært knyttet til konflikten i Nord-Irak.

Nå flyttes noe av oppmerksomheten mot Norge, og han snakker om både bruk av selvmordsbombere, gisseltaking og knivangrep mot nordmenn for å hevne fengslingen av ham selv.''

Noen som tror det er hold i truslene?

Skrevet

Skal ikke spøke med muslimer, de er i stand til litt av hvert.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, det tror jeg faktisk at det er. Jeg kjenner at jeg er litt engstelig og redd.

Gjest minnah
Skrevet

Har egentlig ikke lyst til å gi dem oppmerksomhet ved å skrive om det på nettet, men ja, jeg bor i Oslo og er nå litt engstelig, for første gang på de 13 årene jeg har bodd her.

Skrevet

Skal ikke spøke med muslimer, de er i stand til litt av hvert.

''Skal ikke spøke med muslimer, de er i stand til litt av hvert.''

Det har du helt rett i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...