Gå til innhold

En lykkelig barndom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av årsaker jeg ikke skal gå inn på her, har det den siste tiden vært veldig mye fokus rundt min vanskelige oppvekst og voksenliv. Jeg hater det! Så nå har jeg bestemt meg for at mitt neste skriveprosjekt skal være om min LYKKELIGE barndom. Jeg har opplevd mye fint også! Hatt lange perioder med masser av kreativitet og energi. Jeg har for eksempel aldri vært venneløs. Bare det er til å juble av! Jeg skal mane frem de gode minnene. :-)

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meget bra :-).

Det kan være avgjørende hvilke livshendelser en velger å fokusere på /dyrke.

Skrevet

Meget bra :-).

Det kan være avgjørende hvilke livshendelser en velger å fokusere på /dyrke.

Nemlig. Jeg vil ikke ned i den stakkars deg gørra mer.

Nøtteskall
Skrevet

Ja du er heldig som ikke har vært venneløs, da har du jo et flust av minner og positive ting å dra fram. Det er de som hverken har familie, venner eller jobb Og jeg vet litt om hvordan det er å bare føle seg som en diagnose, i et merkelig system. Litt skremmende egentlig. Verden kan være veldig kald og kynisk innimellom. Men man må holde fokuset på det positive - det er bare sånn verden kan bli et bedre sted.

Skrevet

Ja du er heldig som ikke har vært venneløs, da har du jo et flust av minner og positive ting å dra fram. Det er de som hverken har familie, venner eller jobb Og jeg vet litt om hvordan det er å bare føle seg som en diagnose, i et merkelig system. Litt skremmende egentlig. Verden kan være veldig kald og kynisk innimellom. Men man må holde fokuset på det positive - det er bare sånn verden kan bli et bedre sted.

Ja jeg er heldig. Jeg har allerede begynt å skrive og jo mer jeg fokuserer på de gode minnene jo flere av dem blir det. Hvordan kan jeg for eksempel glemme hvor mye katten som far kom hjem med, har betydd for meg? Hvor mye min første skolevenninne betydde? Vi leste begge Nancy Drew og skapte vår egen fantasiverden. Ja jeg ER heldig.

Skrevet

Ja jeg er heldig. Jeg har allerede begynt å skrive og jo mer jeg fokuserer på de gode minnene jo flere av dem blir det. Hvordan kan jeg for eksempel glemme hvor mye katten som far kom hjem med, har betydd for meg? Hvor mye min første skolevenninne betydde? Vi leste begge Nancy Drew og skapte vår egen fantasiverden. Ja jeg ER heldig.

Jeg har fortsatt å skrive. Det kommer noen vonde minner nå, men jeg prøver å ha forståelse og omsorg for den lille jenta som ikke kunne noe for det. Jeg dro blant annet til en klassevenninne fordi hun hadde gitt meg kompliment for en statuett jeg hadde laget. Hun begynte å blø. Men jeg gir meg ikke. Jeg skal grave etter det gode. Men nå begynner sårheten å komme. Jeg gir meg ikke. Ingen har en perfekt barndom.

Skrevet

Dont cry over the past, it`s gone.

Dont `stress about the furture, it hasent arrived.

Live in the present, and make it beautiful :-)

Skrevet

Dont cry over the past, it`s gone.

Dont `stress about the furture, it hasent arrived.

Live in the present, and make it beautiful :-)

Å det var vakkert, rose23! Mange takk. Ha en fortreffelig dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...