Gjest Mrs.Q Skrevet 29. mars 2012 Skrevet 29. mars 2012 Kan smerter i kroppen være vrangforestillinger? Har veldig vondt nederst i ryggen og ellers deler av kroppen, virkeligheten er litt fjern. Når jeg tar høyere dose solian har jeg ikke smerter, hva er dette for noe? Har og andre "fornemmelser" i kroppen nå. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 29. mars 2012 Skrevet 29. mars 2012 Har vært skjelven og i dag, tror det er angst. 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. mars 2012 Skrevet 29. mars 2012 Man kan fint ha kroppslige/fysisk vrangforestillinger men det hjelper jo ikke din sak, smertene du opplever er for deg høyst reelle. Dersom du får mindre plager og smerter av å stå på AP kan det gi deg en god pekepinn. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. mars 2012 Skrevet 29. mars 2012 Jeg vil ikke kalle det vrangforestillinger. Smerte er en subjektiv opplevelse. Derimot kan smerte eller økt smerte være en følge av økt psykisk sykdom. Jeg har lest froskens råd til deg om registreriinng av smerte og medisinering. Det kan være en sammenheng her. Jeg synes derfor at du skal ta anbfalt dose medisin, og at du skal registrere smerte på slutten av hver dag. Bruk en skala fra 0-10 hvor 10 er den verst tenkelige smerte. Registrer to forhold. 1. En "overall"-opfatning av smerte det siste døgnet, og 2. Den sterkeste smerte siste døgnet. Lykke til :-) 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Jeg vil ikke kalle det vrangforestillinger. Smerte er en subjektiv opplevelse. Derimot kan smerte eller økt smerte være en følge av økt psykisk sykdom. Jeg har lest froskens råd til deg om registreriinng av smerte og medisinering. Det kan være en sammenheng her. Jeg synes derfor at du skal ta anbfalt dose medisin, og at du skal registrere smerte på slutten av hver dag. Bruk en skala fra 0-10 hvor 10 er den verst tenkelige smerte. Registrer to forhold. 1. En "overall"-opfatning av smerte det siste døgnet, og 2. Den sterkeste smerte siste døgnet. Lykke til :-) Takk, får gjøre det Nå ligger det på 7. Smertene var mindre da jeg tok 200 mg solian, får ta det i kveld. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Man kan fint ha kroppslige/fysisk vrangforestillinger men det hjelper jo ikke din sak, smertene du opplever er for deg høyst reelle. Dersom du får mindre plager og smerter av å stå på AP kan det gi deg en god pekepinn. Ja, syns bare det er helt rart. Tar jo ikke smertestillende når dosen på AP er høyere, ellers må jeg ta endel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.