Gå til innhold

NHD/hva er dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kan smerter i kroppen være vrangforestillinger?

Har veldig vondt nederst i ryggen og ellers deler av kroppen, virkeligheten er litt fjern. Når jeg tar høyere dose solian har jeg ikke smerter, hva er dette for noe?

Har og andre "fornemmelser" i kroppen nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Har vært skjelven og i dag, tror det er angst.

Skrevet

Man kan fint ha kroppslige/fysisk vrangforestillinger men det hjelper jo ikke din sak, smertene du opplever er for deg høyst reelle. Dersom du får mindre plager og smerter av å stå på AP kan det gi deg en god pekepinn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det vrangforestillinger. Smerte er en subjektiv opplevelse.

Derimot kan smerte eller økt smerte være en følge av økt psykisk sykdom. Jeg har lest froskens råd til deg om registreriinng av smerte og medisinering. Det kan være en sammenheng her.

Jeg synes derfor at du skal ta anbfalt dose medisin, og at du skal registrere smerte på slutten av hver dag. Bruk en skala fra 0-10 hvor 10 er den verst tenkelige smerte. Registrer to forhold. 1. En "overall"-opfatning av smerte det siste døgnet, og 2. Den sterkeste smerte siste døgnet.

Lykke til :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det vrangforestillinger. Smerte er en subjektiv opplevelse.

Derimot kan smerte eller økt smerte være en følge av økt psykisk sykdom. Jeg har lest froskens råd til deg om registreriinng av smerte og medisinering. Det kan være en sammenheng her.

Jeg synes derfor at du skal ta anbfalt dose medisin, og at du skal registrere smerte på slutten av hver dag. Bruk en skala fra 0-10 hvor 10 er den verst tenkelige smerte. Registrer to forhold. 1. En "overall"-opfatning av smerte det siste døgnet, og 2. Den sterkeste smerte siste døgnet.

Lykke til :-)

Takk, får gjøre det :)

Nå ligger det på 7. Smertene var mindre da jeg tok 200 mg solian, får ta det i kveld.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Man kan fint ha kroppslige/fysisk vrangforestillinger men det hjelper jo ikke din sak, smertene du opplever er for deg høyst reelle. Dersom du får mindre plager og smerter av å stå på AP kan det gi deg en god pekepinn.

Ja, syns bare det er helt rart. Tar jo ikke smertestillende når dosen på AP er høyere, ellers må jeg ta endel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...