Gå til innhold

Bør jeg rette dette i selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest Kusinen
Skrevet

I selvangivelsen min står det at jeg har 184 000 kr i formue. Dette hadde jeg inntil for 5 måneder siden. I dag har jeg ingen formue, kun gjeld. bør jeg rette opp i dette ellre har det ikke så mye å si?

Vil det såfall stå oppgitt i skattelistene for 2012 at jeg har en formue jeg ikke har da? Ikke at det har så mye å si, men vil ikke folk tro jeg har mye penger i banken når jeg i virkleigheten sliter litt økonomisk per i dag...

Gjest Ånden
Skrevet

Selvangivelsen gjelder for 2011. Det er hva din formue/gjeld var da som gjelder.

Gjest Kusinen
Skrevet

Selvangivelsen gjelder for 2011. Det er hva din formue/gjeld var da som gjelder.

Uff, ja du har jo helt rett. Dette er blant mine første selvangivelser og jeg er derfor litt amatør på området. Men dette visste jeg jo egentlig...

Da skjønner jeg jo at det ikke er noe å rette opp i, siden formuen stemmer med 2011.

Men lurer da fortsatt på om denne formuen jeg hadde vil komme opp i skattelistene for 2012?

megler Smekk
Skrevet

Uff, ja du har jo helt rett. Dette er blant mine første selvangivelser og jeg er derfor litt amatør på området. Men dette visste jeg jo egentlig...

Da skjønner jeg jo at det ikke er noe å rette opp i, siden formuen stemmer med 2011.

Men lurer da fortsatt på om denne formuen jeg hadde vil komme opp i skattelistene for 2012?

Skattelistene viser netto forume (formue minus gjeld).

Skrevet

Selvangivelsen viser nettoformue 31.12.2011. Tallene er oppgitt av banken din. Du betaler ikke formueskatt av 184 000, så det har ingen praktisk betydning.

Skrevet

Selvangivelsen viser nettoformue 31.12.2011. Tallene er oppgitt av banken din. Du betaler ikke formueskatt av 184 000, så det har ingen praktisk betydning.

Feil. Dersom det fremgår at hun har 184000 i formue (ikke bankinnskudd), så skatter hun av dette.

Gjest Høstløv
Skrevet

Feil. Dersom det fremgår at hun har 184000 i formue (ikke bankinnskudd), så skatter hun av dette.

Feil!

Fribeløpet på formue er kr 700.000 før det beregnes formueskatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...