Gjest hvordan gjør dere det? Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Noen med 3 åringer her? Får de velge klær de skal ha på selv (med forutsetning at det er passelig varme klær)? Evt fra klesskapet eller får de f.e. 2 alternativer å velge mellom.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg har ikke 3-åring nå lenger, men jeg har hatt tre stykker. Å la dem velge fritt fra klesskapet ville vært oppskriften på katastrofe-morgen. Spesielt min eldste kunne fint ha plukket fram shorts i januar (og da uten strømpebukse/stillongs) eller de tykkeste ullklærne i juni. For oss har det funket at jeg har valgt klær etter vær og aktivitet, og så har ungene fått et lite valg mellom to alternativer der begge var passende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Om jeg ønsker å forvandle en fredelig morgenstund(vel alt er relativt) inn til en komplett kaos hvor vi alle blir forsinket lar jeg de minste velge selv. Om jeg derimot ønsker å bevare freden og kosen og sørge for at vi alle kommer dit vi skal når vi skal, ordner jeg frem klærne og gir dem lov til å velge mellom f.eks 2 gensere og sokker (de har ca 400 sokker hver tror jeg nå....). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg velger selv til 3-åringen, men det er sjelden han gir uttrykk for at han vil ha på seg noe bestemt. En gang imellom setter han krav til sokkene (?!), og da får han vilja si hvis de ikke ligger i skittentøyskurven. De få gangene han har ville velge selv, har det vært noe med bare t-skjorte om vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Fritt valg fra skapet blir for vanskelig. Vi har avtale om at jeg velger klær etter vær og han velger mellom to underbukser/ sokker. Har er egentlig ikke så opptatt av å velge, men av og til finner han er t-skjorte han bare må ha og da tar vi den under eller over genseren. Å kjøpe inn klær bestemmer jeg, handler gjerne alene og ofte på salg. Han får velge tøfler, caps, sokker og andre assesoirer, ellers hadde det blitt Cars fra topp til tå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Fritt valg fra skapet blir for vanskelig. Vi har avtale om at jeg velger klær etter vær og han velger mellom to underbukser/ sokker. Har er egentlig ikke så opptatt av å velge, men av og til finner han er t-skjorte han bare må ha og da tar vi den under eller over genseren. Å kjøpe inn klær bestemmer jeg, handler gjerne alene og ofte på salg. Han får velge tøfler, caps, sokker og andre assesoirer, ellers hadde det blitt Cars fra topp til tå :-) "ellers hadde det blitt Cars fra topp til tå " De har god stil! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.