Gå til innhold

Hvorfor leveres wellbutrin i så store bokser

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Det er 30 små tabletter i hver boks. Så vidt de dekker bunnen. Jeg har ofte lurt på hvorfor de da bruker så store bokser.

Skjemmes litt når jeg kommer ut med en stor pose medisiner når jeg kommer ut fra apoteket.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

4

• Angustia

4

• Helmi

3

• Gondor

3

Mest aktive i denne tråden

Bella Dotte
Skrevet

Det var da også noe å skjemmes over? Men at det virker som sløsing, det forstår jeg.

Gjest bølger
Skrevet

Det var da også noe å skjemmes over? Men at det virker som sløsing, det forstår jeg.

Bor på en liten plass der alt blir lagt merke til.

De må vel ta ekstra lagringsplass også på apoteket.

Skrevet

Jeg kommer også ut med en stor pose. Det er ingen som legger merke til det. Og hvis de legger merke til det, bryr de seg ikke noe om hva som er oppi posen. Og hvis de bryr seg om det, får de bare sitte der som spørsmålstegn da! Blås i det.

Enig med deg når det gjelder Wellbutrinboksene. Hva er poenget? Det er en tørkedings oppi der. Kanskje det må være så få piller på så store glass for at de skal holde seg tørre?

Gjest oidada
Skrevet

Hva med trillebag eller ryggsekk? Da ser ingen hva du bærer eller triller på :)

Bella Dotte
Skrevet

Ja, det virker litt ressurssløsende. Kjøp deg en sånn søt pilleeske og hell over før du går ut, hvis det er mulig?

Skrevet

For så vidt enig, boksen er uforholdsvis stor i forhold til antall tabletter. Men som medisinboks er den jo ikke spesielt stor? Jeg bruker andre medisiner som ligger i større forpakninger enn Wellbutrin, så jeg har en pose full av diverse tabletter etter et apotekbesøk.

Hvorfor i alle dager lager du et problem av noe slikt? Ingen grunn til det :)

Gjest bølger
Skrevet

For så vidt enig, boksen er uforholdsvis stor i forhold til antall tabletter. Men som medisinboks er den jo ikke spesielt stor? Jeg bruker andre medisiner som ligger i større forpakninger enn Wellbutrin, så jeg har en pose full av diverse tabletter etter et apotekbesøk.

Hvorfor i alle dager lager du et problem av noe slikt? Ingen grunn til det :)

Jeg lager ikke et problem utav det, men jeg har bare lurt på hvorfor.

Skrevet

Jeg lager ikke et problem utav det, men jeg har bare lurt på hvorfor.

Da misforsto jeg :) Tenkte at det er et problem, siden du sier at du skjemmes.

Men er altså helt enig i at boksen har en merkelig størrelse. Og den "kapselen" som følger med, sikkert nødvendig, men aldri sett noe tilsvarende i andre medisinbokser...

Gjest bølger
Skrevet

Da misforsto jeg :) Tenkte at det er et problem, siden du sier at du skjemmes.

Men er altså helt enig i at boksen har en merkelig størrelse. Og den "kapselen" som følger med, sikkert nødvendig, men aldri sett noe tilsvarende i andre medisinbokser...

Det er 6 bokser for 3 mnd forbruk, så for å spare plass i medisinskapet tømmer jeg flere oppi en, men kanskje er det en grunn for at de leveres slik.

Skrevet

Spør de som jobber på apoteket om de vet. Jeg tenker at det sikkert er en grunn til det.

Gjest Remlow
Skrevet

I dag er nesten ALLE tabletter i unødvendig store bokser eller forpakninger.

Jeg fatter heller ikke hvorfor. Pillebokser store nok til å romme 500 tabletter.

Forpakninger av medisiner nærmer seg snart størrelsen til en melkekartong! Enda tablettene kan være bittesmå...

I "gamle dager" kom nesten alle tabletter i små pilleglass, akkurat store nok til å romme antallet tabletter.

Skulle ønske det fortsatt var sånn....

Gjest Remlow
Skrevet

I dag er nesten ALLE tabletter i unødvendig store bokser eller forpakninger.

Jeg fatter heller ikke hvorfor. Pillebokser store nok til å romme 500 tabletter.

Forpakninger av medisiner nærmer seg snart størrelsen til en melkekartong! Enda tablettene kan være bittesmå...

I "gamle dager" kom nesten alle tabletter i små pilleglass, akkurat store nok til å romme antallet tabletter.

Skulle ønske det fortsatt var sånn....

...og det er jo nesten ingen vits i å ha medisinskap lenger, ettersom ingenting får plass der.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Spør en person med leddgikt eller en gammel dame på 85 år.

Små glass er umulige å håndtere for de som har problemer med finmotorikken og/eller har dårlig kraft i hendene/fingrene.

Gjest Voria
Skrevet

Små glass er umulige å håndtere for de som har problemer med finmotorikken og/eller har dårlig kraft i hendene/fingrene.

Hva mener du med det?

Gjest Bestemor Duckert
Skrevet

Hva mener du med det?

De klarer ikke få opp boksen!

Gjest bølger
Skrevet

Tror ikke de kan svare meg på det.

Lurte bare på om det var en grunn for det. Nå tømmer jeg flere av boksene i en boks for å få plass i medisinskapet, men kanskje er det en grunn for at de leveres i så store bokser med så lite tabletter i.

Skrevet

Den skjønte jeg ikke. Tablettene er jo like uhåndterbare.

Gjest bølger
Skrevet

Den skjønte jeg ikke. Tablettene er jo like uhåndterbare.

Jeg tror han hengte seg opp i at jeg skjemmes litt med å ha en stor bærepose med meg fra apoteket. Og det er nok ikke alltid så lite de må ha med seg en med leddgikt og en på 85 år. En på 85 år har folk forståelse for at trenger mye medisiner, og også en med leddgikt, men når en synlig frisk oppegående person kommer ut med en stor bærepose er det alltid noen som vil spekulere i det miljø jeg bor i. Og jeg ønsker ikke at alle skal vite at jeg bruker psykofarma.

Men nok om det. Det var ikke det som var spørsmålet mitt. Forstår på en del av svarene jeg har fått at jeg ikke burde stilt spørsmålet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...