Gå til innhold

Hvorfor leveres wellbutrin i så store bokser

Anbefalte innlegg

Gjest oidada
Skrevet

Når de skriver at jeg kan jo bruke ryggsekk og trillebag så føler jeg meg mobbet. Reagerte også på svaret fra NHD.

Jeg foreslo ikke trillebag eller ryggsekk i et forsøk på å mobbe, bare så det er sagt. Jeg trodde det var av viktighet for deg å skjule det du handlet og da ville begge deler fungere til det. Alternativt finnes det mange fine handlenett, som faktisk nå er moderne eller skuldervesker i store str som kan brukes.

Jeg bruker selv veskeryggsekk i skinn til tider daglig. Og når jeg handler dagligvarer og må gå to kilometer hver vei da er ryggsekk min beste venn. Andre bærealternativer hadde ikke fungert da hjemveien er bare oppover. Man bærer ikke 4-5 bæreposer med dagligvarer to kilometer oppover uten at skuldre og nakke får unødvendig mye juling. Det er sikkert mange som synes det er utrendig, men komfort må gå foran jåleri når man skal bære mye og langt :)

Vel, det var bare ment som alternative bæremuligheter for å skjule innhold fra min side og jeg synes derfor det er dumt at du sitter igjen med en følelse av det var ment som mobbing.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

4

• Angustia

4

• Helmi

3

• Gondor

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Begynte å lure på meg selv nå.

Han har nok lagt det til for å vise helt tydelig hva han mente, siden du skrev at du reagerte på svaret hans :-)

Gjest bølger
Skrevet

Jeg foreslo ikke trillebag eller ryggsekk i et forsøk på å mobbe, bare så det er sagt. Jeg trodde det var av viktighet for deg å skjule det du handlet og da ville begge deler fungere til det. Alternativt finnes det mange fine handlenett, som faktisk nå er moderne eller skuldervesker i store str som kan brukes.

Jeg bruker selv veskeryggsekk i skinn til tider daglig. Og når jeg handler dagligvarer og må gå to kilometer hver vei da er ryggsekk min beste venn. Andre bærealternativer hadde ikke fungert da hjemveien er bare oppover. Man bærer ikke 4-5 bæreposer med dagligvarer to kilometer oppover uten at skuldre og nakke får unødvendig mye juling. Det er sikkert mange som synes det er utrendig, men komfort må gå foran jåleri når man skal bære mye og langt :)

Vel, det var bare ment som alternative bæremuligheter for å skjule innhold fra min side og jeg synes derfor det er dumt at du sitter igjen med en følelse av det var ment som mobbing.

Jeg har visst misforstått flere ting i denne tråden.

Gjest oidada
Skrevet

Oki. Jeg følte bare for å klargjøre da jeg ikke likte tanken på at du følte deg mobbet av svaret mitt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er jo en god ting at du faktisk ikke blir mobbet :-)

Fokuser på det isteden!

Skrevet

Spør en person med leddgikt eller en gammel dame på 85 år.

Små glass er umulige å håndtere for de som har problemer med finmotorikken og/eller har dårlig kraft i hendene/fingrene.

Wellbutrin-boksene er ikke _så_ store. Vil tro at mange med leddgikt/finmotoriske problemer, har trøbbel med dette lokket. I tillegg er det et lokk som må presses inn mens det skrues opp...

Gjest bjørkhild
Skrevet

''Skjemmes litt når jeg kommer ut med en stor pose medisiner når jeg kommer ut fra apoteket.''

Da burde jeg legge meg ned og skamme meg noe fryktelig. Kom ut fra apoteket med to poser for en stund siden. Men det gjør meg ingenting, nesten alle jeg kjenner bruker en eller annen form for medisiner.

Skrevet

Hvis det er det med str på posen som er problemet - kan du ikke bare bruke et handlenett? Da er det jo ingen som ser hva som er oppi eller hvilke butikker du har vært på. Kan hende hadde du handlet matvarer før og det er derfor det er så mye oppi osv.

Men generelt tror jeg ikke folk tenker så mye over hva andre folk handler.Alle har nok med seg selv.

Skrevet

Små glass er umulige å håndtere for de som har problemer med finmotorikken og/eller har dårlig kraft i hendene/fingrene.

Aha, så det er grunnen.

Jeg har vel kun fått medisiner på 'brett', men for en tid tilbake fikk jeg resept på TrioBe og Sarotex 10 mg, begge på boks og begge 100 tabletter, samme størrelse på boksene. Undra meg over disse små Sarotex'ene i bunnen av boksen og tenkte "miljøhensyn!" osv.

Men en person med f.eks leddgikt strever vel like mye med å fiske opp (kan tømme dem ut, selvfølgelig) og gripe en liten tablett fra stor boks som i en liten boks (forutsatt av lokket et av en viss størrelse), evt et brett?

Flisespikkeri og tankesprang fra

Skrevet

Jeg tror han hengte seg opp i at jeg skjemmes litt med å ha en stor bærepose med meg fra apoteket. Og det er nok ikke alltid så lite de må ha med seg en med leddgikt og en på 85 år. En på 85 år har folk forståelse for at trenger mye medisiner, og også en med leddgikt, men når en synlig frisk oppegående person kommer ut med en stor bærepose er det alltid noen som vil spekulere i det miljø jeg bor i. Og jeg ønsker ikke at alle skal vite at jeg bruker psykofarma.

Men nok om det. Det var ikke det som var spørsmålet mitt. Forstår på en del av svarene jeg har fått at jeg ikke burde stilt spørsmålet.

Jeg har foreløpig bare lest så langt og svarer deretter.

''men når en synlig frisk oppegående person kommer ut med en stor bærepose er det alltid noen som vil spekulere i det miljø jeg bor i. Og jeg ønsker ikke at alle skal vite at jeg bruker psykofarma.''

De færreste registrerer eller spekulerer over handleposene til andre. Og for alt de veit kan du ha kjøpt kosmetikk eller kosttilskudd. Tror du de bryr seg? Neppe.

Minner meg på at for et par uker siden trengte Vesla "en liten pose" for å ta med på skolen. Jeg var tom for "brødposer", så ho endte opp med en liten pose fra 'Apotek1'. Tror neppe læreren spekulerte i hva som opprinnelig var i posen, til det har de for mye å gjøre ;-)

Skrevet

Ja, tenk om noen hadde mistenkt henne for å ha vært på polet når hun likevel var i Sverige. Det skulle tatt seg ut ;-)

Den som blir stoppet på grensa og IKKE har med seg litt alkohol, blir antakelig mistenkt for noe langt verre...

''Den som blir stoppet på grensa og IKKE har med seg litt alkohol, blir antakelig mistenkt for noe langt verre...''

Nettopp! Husker den gangen jeg blei stoppa (jeg blir alltid stoppa) etter en Danmarkstur til Legoland med en ettåring, tiåring og femtenåring i bilen. Tollerne fant ingenting ulovlig, ei heller alkohol eller tobakk.

Så fikk jeg spørsmålet: "Har du med noe annet, da?". Jeg svarte på intelligent vis "Hææææ, toalettsaker, klær, soveposer, hææææ, danskepølse, hææææ??

Eldstedattera repliserte med "Mamma, dah!", og da skjønte jeg tegninga...

Jaja, vi hadde ellers en fin ferie og kjørte hjem ;)

Skrevet

''Den som blir stoppet på grensa og IKKE har med seg litt alkohol, blir antakelig mistenkt for noe langt verre...''

Nettopp! Husker den gangen jeg blei stoppa (jeg blir alltid stoppa) etter en Danmarkstur til Legoland med en ettåring, tiåring og femtenåring i bilen. Tollerne fant ingenting ulovlig, ei heller alkohol eller tobakk.

Så fikk jeg spørsmålet: "Har du med noe annet, da?". Jeg svarte på intelligent vis "Hææææ, toalettsaker, klær, soveposer, hææææ, danskepølse, hææææ??

Eldstedattera repliserte med "Mamma, dah!", og da skjønte jeg tegninga...

Jaja, vi hadde ellers en fin ferie og kjørte hjem ;)

Du vet de har blitt store når de tenker mer i slike baner enn du selv gjør ;-)

Da vi var på ferie i USA, luktet det merkelig i oppgangen en morgen mens vi bodde i leid leilighet på Manhattan. Mannen min hadde sett et oppslag om risikoen for skadedyr, så han lurte på om det hadde vært noen slags spesialrengjøring der. Jeg syntes ikke det luktet "kjemisk", så jeg tvilte på det - og den eldste så bare foraktelig på oss og fortalte at det var overbevisende hasjlukt...

Skrevet

Du vet de har blitt store når de tenker mer i slike baner enn du selv gjør ;-)

Da vi var på ferie i USA, luktet det merkelig i oppgangen en morgen mens vi bodde i leid leilighet på Manhattan. Mannen min hadde sett et oppslag om risikoen for skadedyr, så han lurte på om det hadde vært noen slags spesialrengjøring der. Jeg syntes ikke det luktet "kjemisk", så jeg tvilte på det - og den eldste så bare foraktelig på oss og fortalte at det var overbevisende hasjlukt...

''Du vet de har blitt store når de tenker mer i slike baner enn du selv gjør ;-)''

Nemlig :-)

Gjest Remlow
Skrevet

Aha, så det er grunnen.

Jeg har vel kun fått medisiner på 'brett', men for en tid tilbake fikk jeg resept på TrioBe og Sarotex 10 mg, begge på boks og begge 100 tabletter, samme størrelse på boksene. Undra meg over disse små Sarotex'ene i bunnen av boksen og tenkte "miljøhensyn!" osv.

Men en person med f.eks leddgikt strever vel like mye med å fiske opp (kan tømme dem ut, selvfølgelig) og gripe en liten tablett fra stor boks som i en liten boks (forutsatt av lokket et av en viss størrelse), evt et brett?

Flisespikkeri og tankesprang fra

Hehe, komisk "flispikkeri" :D

Lurer på hvordan disse pasientene greide seg før størrelsen økte...

Gjest Remlow
Skrevet

Ja, da kan man jo bare tenke seg hvordan en 85 år gammel dame med leddgikt i USA har det, der ALLE tabletter blir utlevert fra apoteket i "prescrption bottles" tilpasset mengden tabletter og lokk med barnesikring...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...