Gjest Reisefoten Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har fått tilbud om å reise til langtburtistan rett etter påske i forbindelse med jobb. Problemet er at jeg er 50% sykemeldt. Skal ta dette opp med legen, og er nokså sikker på at h*n synes det er greit så lenge jeg passer på å få nok søvn og hvile både under reisen, før og etter. Det er snakk om tre dagers konferanse, bo på hotellet hvor konferansen er og det blir mange mennesker der. Dette er en unik mulighet for meg karrieremessig og en sjanse jeg ikke får igjen. Kan Nav si noe til dette hvis legen godtar det? 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Hei, Nei, så lenge du enten fremdeles jobber 50% (kompenserer ved å jobbe mindre uken etter, for eksempel), eller melder fra til NAV at du har jobbet 70% den uken (slik at ikke arbeidsgiver får utbetalt sykepenger for de dagene du faktisk var på jobb). Dette er jo reise i arbeidstiden. Med vennlig hilsen 0 Siter
nick Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Dersom du er 50% sykemeldt, så kan du bare reise én vei! Jeg trodde dette var en selvfølge? 0 Siter
Gjest Reisefoten Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Dersom du er 50% sykemeldt, så kan du bare reise én vei! Jeg trodde dette var en selvfølge? :-) 0 Siter
Angustia Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Det er heilt uproblematisk; hvordan du "avvikler" sykemeldinga er opp til deg og arbeidsgiver. Ved 50% jobber noen fulle dager annenhver uke, andre hver dag med kortere arbeidstid, andre to dager en uke og tre dager neste, osv. God tur! 0 Siter
Gjest Reisefoten Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Det er heilt uproblematisk; hvordan du "avvikler" sykemeldinga er opp til deg og arbeidsgiver. Ved 50% jobber noen fulle dager annenhver uke, andre hver dag med kortere arbeidstid, andre to dager en uke og tre dager neste, osv. God tur! Er det forskjell på deltids- og fulltidssykemelding når det kommer til utenlandsreiser? Heldigvis har jeg liten erfaring med dette. 0 Siter
Sør Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Er det forskjell på deltids- og fulltidssykemelding når det kommer til utenlandsreiser? Heldigvis har jeg liten erfaring med dette. Men regler for "utenlandsreiser når man er sykemeldt" gjelder jo feriereiser, og ikke tjenestereiser. Selv om man er sykemeldt så kan man reise på jobb, så lenge det enten er innenfor de timene man jobber, eller man melder fra til NAV. Med vennlig hilsen 0 Siter
Angustia Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Er det forskjell på deltids- og fulltidssykemelding når det kommer til utenlandsreiser? Heldigvis har jeg liten erfaring med dette. ''Er det forskjell på deltids- og fulltidssykemelding når det kommer til utenlandsreiser?'' Nei, det er det ikke. Men det er forskjell på feiereiser og jobbreiser. Ved feriereiser må man ha godkjenning fra NAV og helst uttalelse fra lege, jobbreiser avtales mellom deg og arbeidsgiver. For eksempel kjenner jeg en mann som jobber for en norsk arbeidsgiver i Brasil. Han har en turnus som er av typen 'fire uker på og fire uker av'. Nå er han gradert sykemeldt. Det har de løst ved at han jobber kortere skift når han er "på", samt tilrettelegging på arbeidsplassen. Han må like fullt reise til Brasil for å gå på jobb 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Jeg går ut fra at reisen ikke vil forværre plagen du er sykemeldt for, og dersom det er tilfelle kan du selv disponere den graderte sykemeldingen selv. Dersom du tar tre dager hjemme før eller etter reisen er du ajour i hht legens anbefaling, men dersom du kjenner at du greier å jobbe mer han du selvfølgelig også jobbe mer ( i samråd med legen). 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Dersom du er 50% sykemeldt, så kan du bare reise én vei! Jeg trodde dette var en selvfølge? Haha, nå lo jeg høyt 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Om uken rokkeres om slik at du tilsammen ikke jpobber mer enn du pleier bør dette være uproblematisk. 50% kan også bety at du jobber fullt én uke og har fri neste. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.