Gå til innhold

Noen anbefalte å koke reinskav i fire timer??

Anbefalte innlegg

Gjest reinskavkoking
Skrevet

Kan det stemme? Vedkommende sa at han ikke stekte reinskavet først, men småkokte kjøttet i saus med fløte og kremfraiche i fire timer og påsto det var best slik fordi kjøttet ble særdeles godt og mørt. Noen som har tilberedet slik?

Skrevet

Med de korte fibrene vil jeg tro det ikke er mye reinskav å finne i panna etter fire timer.

Gjest fattigmor
Skrevet

Nei gurimalla! jeg steker reinskaven rask brun i pannen og la det surre sammen med fløten og tilbehør i ca 5-10 min.

Gjest togli
Skrevet

Reinskav høres så godt ut... hvor kjøper man det rimeligst?

Skrevet

Reinskav høres så godt ut... hvor kjøper man det rimeligst?

Fås billig fra Julenissen et par uker etter jul!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Fås billig fra Julenissen et par uker etter jul!

;-)

Med vennlig hilsen

Gidder ikke å kjøre helt til Nordpolen, så hadde vært fint om de hadde reinskav på Rema også? :P

Gjest Bestemorapånett
Skrevet

Gidder ikke å kjøre helt til Nordpolen, så hadde vært fint om de hadde reinskav på Rema også? :P

Meny og Ica har :)

Skrevet

Og jeg som trodde Nordpolen var nærmeste nabo! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Og jeg som trodde Nordpolen var nærmeste nabo! ;-)

Med vennlig hilsen

Ikke annet å forvente fra en som bor i Oslo :P

Skrevet

Helt unødvendig. Rask bruning av tint skav, ikke for lenge for da blir det seigt. Så lar du det surre i ei gryte en halv times tid.

Ellers er skav av både sau og elg å anbefale.

Skrevet

Rema har i frysedisken, men det er ikke spesielt billig. Men såpass godt at jeg kjøper det av og til likevel. Google "Finnbiff", så finner du gode oppskrifter.

Gjest togli
Skrevet

Rema har i frysedisken, men det er ikke spesielt billig. Men såpass godt at jeg kjøper det av og til likevel. Google "Finnbiff", så finner du gode oppskrifter.

Takk for tips :)

Gjest Kayia
Skrevet

Helt uenig med vedkommende. Det beste er faktisk å enten la det trekke i vann tilsatt timian, einebær, salt og hele pepper i 10 minutter uten å steke det først, eller å trekke det i stekovnen på en seng av gulerøtter + samme krydderblanding som overfor uten væske i de samme 10 min. Skavet kjøtt mister all saft om det kokes, så vend det i gryten og la det trekke til seg smak fem min før servering (uten at gryten koker).

Skrevet

Koke reinskav i fire timer vil jeg betegne som gastronomisk krimminalitet.

Det er da ikke ei gammel sjøldau høne.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...