Gjest reinskavkoking Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Kan det stemme? Vedkommende sa at han ikke stekte reinskavet først, men småkokte kjøttet i saus med fløte og kremfraiche i fire timer og påsto det var best slik fordi kjøttet ble særdeles godt og mørt. Noen som har tilberedet slik? 0 Siter
Mrs D Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Med de korte fibrene vil jeg tro det ikke er mye reinskav å finne i panna etter fire timer. 0 Siter
Gjest fattigmor Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Nei gurimalla! jeg steker reinskaven rask brun i pannen og la det surre sammen med fløten og tilbehør i ca 5-10 min. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Reinskav høres så godt ut... hvor kjøper man det rimeligst? 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Reinskav høres så godt ut... hvor kjøper man det rimeligst? Fås billig fra Julenissen et par uker etter jul! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Fås billig fra Julenissen et par uker etter jul! ;-) Med vennlig hilsen Gidder ikke å kjøre helt til Nordpolen, så hadde vært fint om de hadde reinskav på Rema også? 0 Siter
Gjest Bestemorapånett Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Gidder ikke å kjøre helt til Nordpolen, så hadde vært fint om de hadde reinskav på Rema også? Meny og Ica har 0 Siter
Sør Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Gidder ikke å kjøre helt til Nordpolen, så hadde vært fint om de hadde reinskav på Rema også? Og jeg som trodde Nordpolen var nærmeste nabo! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Og jeg som trodde Nordpolen var nærmeste nabo! ;-) Med vennlig hilsen Ikke annet å forvente fra en som bor i Oslo 0 Siter
nick Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Helt unødvendig. Rask bruning av tint skav, ikke for lenge for da blir det seigt. Så lar du det surre i ei gryte en halv times tid. Ellers er skav av både sau og elg å anbefale. 0 Siter
Mrs D Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Gidder ikke å kjøre helt til Nordpolen, så hadde vært fint om de hadde reinskav på Rema også? Rema har i frysedisken, men det er ikke spesielt billig. Men såpass godt at jeg kjøper det av og til likevel. Google "Finnbiff", så finner du gode oppskrifter. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Rema har i frysedisken, men det er ikke spesielt billig. Men såpass godt at jeg kjøper det av og til likevel. Google "Finnbiff", så finner du gode oppskrifter. Takk for tips 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 30. mars 2012 Skrevet 30. mars 2012 Helt uenig med vedkommende. Det beste er faktisk å enten la det trekke i vann tilsatt timian, einebær, salt og hele pepper i 10 minutter uten å steke det først, eller å trekke det i stekovnen på en seng av gulerøtter + samme krydderblanding som overfor uten væske i de samme 10 min. Skavet kjøtt mister all saft om det kokes, så vend det i gryten og la det trekke til seg smak fem min før servering (uten at gryten koker). 0 Siter
PieLill Skrevet 31. mars 2012 Skrevet 31. mars 2012 Koke reinskav i fire timer vil jeg betegne som gastronomisk krimminalitet. Det er da ikke ei gammel sjøldau høne. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.