Gå til innhold

Ikke lyst på forhold, lyst på barn

Anbefalte innlegg

Gjest hemisfære
Skrevet

Føler meg fanget i det forholdet jeg er i, savner friheten min. Har tenkt nøye gjennom det og grunnen til at jeg ikke har kuttet han ut at jeg ønsker barn... Ville det vært helt forferdelig om jeg kuttet ut pillen en periode, ble gravid, og så gjorde det slutt? Han er intelligent, oppegående og flink med barn. Dessverre er han også sykelig sjalu, noe han ikke har grunnlag for å være. Jeg nærmer meg 30 og tenker at jeg ikke kan drøye så mye lenger. Ønsker å leve som et selvstendig menneske, men ønsker også å bli mor. Kan ikke tenke meg en så stor glede.

Videoannonse
Annonse
Gjest togli
Skrevet

Vær så snill - ikke gjør noe så dumt!

Gjør det slutt med kjæresten og slapp av rundt det å få barn. Du har flere år igjen å kunne få barn på.... La barnet ditt få oppleve å ha et sunt forhold til en far, så ikke vær egoist her...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, det ville vært helt forferdelig!

Totalt respektløst å gjøre noe slikt mot et annet menneske, altså kjæresten din. Leke med andres liv på den måten, både kjæresten og et evt barn....jeg har ikke ord :-(

Gjest Hulderen
Skrevet

Det ville være fryktelig dumt. Får du barn med ham, må du fortsette å forholde deg til ham til barnet er voksent, og en sjalu mann er fryktelig vanskelig å samarbeide med. Det er også dårlig gjort mot ham og mot barnet, å planlegge et barn som må flytte mellom foreldrene.

Gjør det slutt, og vent med å planlegge barn til du finner en du vil leve sammen med. Det kan gå fortere enn du tror.

Gjest Elextra
Skrevet

Svært lite smart, i tillegg er det direkte umoralsk.

Du er ung, og har gode sjanser for å treffe en solid og tilstedeværende Kjæreste og barnefar.

Gjest hemisfære
Skrevet

Nærmer du deg virkelig 30?

Ja, hvordan det?

Gjest softlife
Skrevet

Nærmer du deg virkelig 30?

Punkt 1. Du savner friheten din og du ønsker deg barn. Frihet og barn. Virkelig?

Punkt 2. De aller fleste som nærmer seg 30 forstår umoralen i å la seg befrukte av noen bare for å få barn. Det er så kvalmende umoralskt at jeg eier ikke ord for det. Du er villig til å lure din partner til å befrukte deg og med det pålegge han ansvar for et barn han kanskje ikke en gang ønsker å få med deg. I tillegg til dette gjør du han til bidragspliktig i mange, mange år fremover. Handlinger som dette skulle vært straffbare og innebåret at de som gjør slikt ikke skulle fått mottatt hverken bidrag eller støtte fra det offentlige.

Jeg kjenner at jeg synes synd på enkelte menn som ikke vet hva de utsetter seg for ved å være med "kvinner" som fullstendig mangler det vesentlige....

Gjest softlife
Skrevet

Ja, hvordan det?

Punkt 1. Du savner friheten din og du ønsker deg barn. Frihet og barn. Virkelig?

Punkt 2. De aller fleste som nærmer seg 30 forstår umoralen i å la seg befrukte av noen bare for å få barn. Det er så kvalmende umoralskt at jeg eier ikke ord for det. Du er villig til å lure din partner til å befrukte deg og med det pålegge han ansvar for et barn han kanskje ikke en gang ønsker å få med deg. I tillegg til dette gjør du han til bidragspliktig i mange, mange år fremover. Handlinger som dette skulle vært straffbare og innebåret at de som gjør slikt ikke skulle fått mottatt hverken bidrag eller støtte fra det offentlige.

Jeg kjenner at jeg synes synd på enkelte menn som ikke vet hva de utsetter seg for ved å være med "kvinner" som fullstendig mangler det vesentlige....

Gjest hemisfære
Skrevet

Generelt: Ville bare ha litt synspunkter på tankene mine...

Punkt 1. Jeg savner friheten min og jeg ønsker meg barn. Frihet og barn. Virkelig.

Punkt 2. Hvorfor er det nødvendigvis umoral? Vi har snakket om det og han har sagt at han ønsker barn med meg. Ja, han blir bidragspliktig i en del år. Han tjener greit og jeg tenker jo at det vil gagne han også å bli far. Vil ikke ha barn med han for pengene sin skyld, heller fordi han er en okei, snill og rederlig type (selv om jeg ikke lenger ønsker å tilbringe resten av livet med han).

Hva mener du med å antyde at jeg mangler det "vesentlige"?

Gjest softlife
Skrevet

Generelt: Ville bare ha litt synspunkter på tankene mine...

Punkt 1. Jeg savner friheten min og jeg ønsker meg barn. Frihet og barn. Virkelig.

Punkt 2. Hvorfor er det nødvendigvis umoral? Vi har snakket om det og han har sagt at han ønsker barn med meg. Ja, han blir bidragspliktig i en del år. Han tjener greit og jeg tenker jo at det vil gagne han også å bli far. Vil ikke ha barn med han for pengene sin skyld, heller fordi han er en okei, snill og rederlig type (selv om jeg ikke lenger ønsker å tilbringe resten av livet med han).

Hva mener du med å antyde at jeg mangler det "vesentlige"?

''Hva mener du med å antyde at jeg mangler det "vesentlige"?''

Jeg antyder det ikke. Det er min oppriktig mening om deg i forhold til det du presenterer i ditt innlegg.

Har du noe som helst innenfor pannebenet så setter du ned med han og spørr om han ønsker å få barn med deg på dine premisser. De premissene er at du ønsker deg barn, da du nærmer deg 30. Du har ikke tenkt til å fortsette forholdet med ham da du ønsker deg ut av forholdet, til friheten. Han skal få delta som bidragspliktig og sikkert evnt litt samvær. Presentér dette for ham og se om han fortsatt ønsker barn med deg. Gjør han det, så er jo saken grei.

Gjest hemisfære
Skrevet

''Hva mener du med å antyde at jeg mangler det "vesentlige"?''

Jeg antyder det ikke. Det er min oppriktig mening om deg i forhold til det du presenterer i ditt innlegg.

Har du noe som helst innenfor pannebenet så setter du ned med han og spørr om han ønsker å få barn med deg på dine premisser. De premissene er at du ønsker deg barn, da du nærmer deg 30. Du har ikke tenkt til å fortsette forholdet med ham da du ønsker deg ut av forholdet, til friheten. Han skal få delta som bidragspliktig og sikkert evnt litt samvær. Presentér dette for ham og se om han fortsatt ønsker barn med deg. Gjør han det, så er jo saken grei.

Hva er "det vesentlige"?

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg håper nesten dette er trolling...

Du savner friheten din, men vil ha barn. Får du barn, må du sette dem foran ALT annet i mange mange år fremover. Ord som frihet hører ikke til i den sammenhengen. Eller vil du ha et barn du kan kose med når du vil og dumpe på far når du vil ha friheten din? Isåfall bør du ikke få barn i det hele tatt.

Ja, det å bare bli gravid uten partners samtykke er virkelig stygt. At han ønsker seg barn i det han tror er et stabilt forhold er noe helt annet enn at han kan tenke seg å få barn han bare vil se innimellom og i tillegg er bidragspliktig for, fordi du ikke gidder å være med ham mer. Det er veldig dårlig gjort både mot ham og mot barnet, da du rett og slett planlegger et barn du ønsker å sende frem og tilbake mellom dere.

Du virker å ha et ganske så umodent syn på det å få barn, og veldig lite respekt for din partner. Derfor håper jeg inderlig du ikke gjennomfører dette, du bør ikke få barn.

Jeg og min samboer er midt i tredveårene selv, vi er også veldig glade i friheten vår. Nettopp derfor har vi tatt et valg, og velger å ikke få barn. Får du barn velger du på mange måter bort frihet, fordi du da har noen som er helt avhengig av deg og fortjener at du gir dem alt. Er du ikke klar for å gi barnet alt, bør du ikke få barn.

Skrevet

Du ønsker ikke å dele foreldreansvar med en som er psykisk sjalu.

Skrevet

Et genialt opplegg. Skaff et barn med skapningen. Slik at han kan bruke det til å kontrollere deg 200% de neste 18 årene. To kjempesjarmerende personer å utsette en uskyldig fremtidig stakkar for gitt..

Skrevet

Det største lavmål av omtrent alt det egoistiske jeg kan tenke meg for å oppnå det man vil. Du mangler såpass innsikt vil jeg si, at jeg vil fraråde deg å få barn nå.

Skrevet

Det er virkelig en kjempeidé å skaffe barn med en som er sykelig sjalu! Han blir nok en helt annen mann når du forlater ham med barnet i magen. Tenker han slutter med sjalusitullet sitt da, og bruker ventetida fram til barnet kommer på å bli selveste drømmepappaen og drømmeeksen. De som sier at man ikke kan få både i pose og sekk vet ikke hva de snakker om!

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er virkelig en kjempeidé å skaffe barn med en som er sykelig sjalu! Han blir nok en helt annen mann når du forlater ham med barnet i magen. Tenker han slutter med sjalusitullet sitt da, og bruker ventetida fram til barnet kommer på å bli selveste drømmepappaen og drømmeeksen. De som sier at man ikke kan få både i pose og sekk vet ikke hva de snakker om!

He he, tenk om trådstarter ikke skjønner ironi og tar deg på ordet? Du risikerer søksmål for dårlige råd ...

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk det ville være helt forferdelig om du sluttet på pillen og ble gravid uten å si noe. Det er faktisk hans barn også, og han må få være med på denne beslutningen.

Dersom du ønsker så gjerne barn uten forhold, så ville det vel være mye bedre om du tok ansvar alene, dvs sæddonor. (Selv om jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til å sette et barn til verden og med vilje frata det muligheten til en far, så ville dette være en bedre løsning enn å lure samboeren din til dette).

Gjest Kayia
Skrevet

Haha, sånn tror jeg det er også :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...