Gå til innhold

En «trygdesnylters» bekjennelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror du ballongen har gått ut av "muslim ballongen" din?

Alle signaler tyder på det motsatte, men du lever jo i dine egen verden og har kanskje ikke fått med deg det?

http://www.youtube.com/watch?v=0hKEd6rzbeg&feature=player_embedded

" Ditt samfunn har gitt meg rett til å si at ditt samfunn bare er noe dritt"-holdning provoserer meg så jeg ikke finner ord. Det er misbruk av yringsfriheten som settes så på spissen at man kanskje må revurdere hvordan det skal være lov å protestere mot samfunnet man lever i.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• megler Smekk

10

• Goliath

5

• EnolaGay

4

Mest aktive i denne tråden

megler Smekk
Skrevet

Jeg kommenterer din lalling om "de slemme trygdede", som du baserer på én kronikk skrevet av én person.

Du må virkelig leve helt i din egen verden hvis du ikke har fått med deg at trygdesvindel er i ferd med å bli et stort problem.

Du kan jo lese deg litt opp på hva NAV-ansatte har å si:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.8053044

''– «Å nave» har blitt et kjent begrep blant unge, sier Jon Espesæther i NAV.''

megler Smekk
Skrevet

Hvorfor tror du ballongen har gått ut av "muslim ballongen" din?

Alle signaler tyder på det motsatte, men du lever jo i dine egen verden og har kanskje ikke fått med deg det?

http://www.youtube.com/watch?v=0hKEd6rzbeg&feature=player_embedded

''Alle signaler tyder på det motsatte, men du lever jo i dine egen verden og har kanskje ikke fått med deg det?''

Interessant at han ikke klarte å svare på det.

megler Smekk
Skrevet

Prinsippet er akkurat det samme enten det er snakk om AAP eller Uføre, osv.

Det er ikke "mobbing" av noen å konstatere at velferdsordningene for slappfisker er alt for gode er i landet.

Skrevet

Jeg leste den og synes den var bra. Hvis man tar av seg "se for helvete og skyt de snylterne" brillene. Så ser man egentlig hva fyren vil frem til. Og det handler ikke om NAV eller å være giddalaus.

Det handler like mye om å være til overs, ingen har bruk for deg/unge mennesker. Man forespeiles at skolen og utdanning og alle "mulighetene" man har vil løse alle dine problemer. Og sørge for at hele verden ligger for dine føtter. Det ultimate er universitetsutdannelse, og bare det er godt nok.

Synliggjort ved reformer som sakte men sikkert har ødelagt og fjernet alle tilbud til de som aldri hadde lyst/ork/hode til å gå igjennom det løpet. Men som ikke får kredit for noe som helst annet her i livet. Enn akkurat det uoppnåelige målet. Så de "venter"...

Kulturen for å se ned på vanlige arbeidsfolk i dette landet kommer fanden sprette meg fra de som styrer alt sammen. Man må bare gratulere dem med resultatet.

Jeg skjønner at han synes livet er litt kjipt. Vi har vel alle vært der? Men, samme hvordan jeg vrir og vender på det synes jeg ikke det er riktig at vi andre skal betale for at en frisk og arbeidsfør ung mann skal gå hjemme og klø seg i rumpa mens han grubler på hva han vil med livet sitt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg skjønner at han synes livet er litt kjipt. Vi har vel alle vært der? Men, samme hvordan jeg vrir og vender på det synes jeg ikke det er riktig at vi andre skal betale for at en frisk og arbeidsfør ung mann skal gå hjemme og klø seg i rumpa mens han grubler på hva han vil med livet sitt.

Helt enig!

Det er noe selvgodt, narsissistisk over den tanken at en selv er så betydningsfull at andre (laverestående?) mennesker skal arbeide for en og forsørge en.

Annonse

Skrevet

Helt enig!

Det er noe selvgodt, narsissistisk over den tanken at en selv er så betydningsfull at andre (laverestående?) mennesker skal arbeide for en og forsørge en.

Meget godt sagt.

Gjest togli
Skrevet

Helt enig!

Enig!!

Skrevet

Poenget hans drukner i alle som er ute etter å ta ham personlig. Og alle som kun vil ha slutt på "snylteri" uten å ha noe som helst løsning på problemet hverken for NAV eller for de som går der.

Gjest DOLine
Skrevet

Poenget hans drukner i alle som er ute etter å ta ham personlig. Og alle som kun vil ha slutt på "snylteri" uten å ha noe som helst løsning på problemet hverken for NAV eller for de som går der.

Makan til idiotiske unnskyldninger man skal måtte få servert. Ikke rart vi blir mer og mer motvillig til høye skatter og avgifter når en ser hva en er med på å sponse. Det er som å spytte skattebetalere midt i trynet.

Skrevet

Makan til idiotiske unnskyldninger man skal måtte få servert. Ikke rart vi blir mer og mer motvillig til høye skatter og avgifter når en ser hva en er med på å sponse. Det er som å spytte skattebetalere midt i trynet.

Men se deg om da... hva er det barn og unge blir foret med daglig fra de popper ut i verden? Det er jo pinedø nok å si høyt at man avskyr barnebursdager, så er man stemplet som ond ånd. De STAKKARS søte små skal SPARES for alle vanskelige følelser helt frem til mors og fars skillsmisse!

I skoleverket skal man ikke ha så mye som et jævla rykk i genet for progresjon i utviklingen. Før det enten er så jævla kjedelig at faenskap er det eneste å bedrive tida med. Eller det vanligste; at det butter litt her og der. Og i begge tilfeller er det elevens ansvar og skyld, som skolen driver skippertakspedagogikk på for å holde skuta flytende i ti år.

Dernest eksisterer det ikke annet enn teoretisk tilnærming til livet i alt annet enn drikking, puling og seine kvelder.

Resten importerer de voksne som bestemmer (!) polakker og filippinere for.

Ellers er samtlige i hylekoret opptatt med å henrette "trydgesnyltere" fremfor å stille spørsmål til de som gjorde dette systemet mulig i første omgang!

JEI, la oss bare stoppe alt av utbetalinger til samtlige som ikke befinner seg liggende i rulleseng eller har fylt 98 år. (Pluss alle med ulumsk bakrunn som ikke kan spores til en viss Hårfager)

Problem løst. Lixom.

Skrevet

Men se deg om da... hva er det barn og unge blir foret med daglig fra de popper ut i verden? Det er jo pinedø nok å si høyt at man avskyr barnebursdager, så er man stemplet som ond ånd. De STAKKARS søte små skal SPARES for alle vanskelige følelser helt frem til mors og fars skillsmisse!

I skoleverket skal man ikke ha så mye som et jævla rykk i genet for progresjon i utviklingen. Før det enten er så jævla kjedelig at faenskap er det eneste å bedrive tida med. Eller det vanligste; at det butter litt her og der. Og i begge tilfeller er det elevens ansvar og skyld, som skolen driver skippertakspedagogikk på for å holde skuta flytende i ti år.

Dernest eksisterer det ikke annet enn teoretisk tilnærming til livet i alt annet enn drikking, puling og seine kvelder.

Ellers er samtlige i hylekoret opptatt med å henrette "trydgesnyltere" fremfor å stille spørsmål til de som gjorde dette systemet mulig i første omgang!

JEI, la oss bare stoppe alt av utbetalinger til samtlige som ikke befinner seg liggende i rulleseng eller har fylt 98 år. (Pluss alle med ulumsk bakrunn som ikke kan spores til en viss Hårfager)

Problem løst. Lixom.

Her snakker vi om voksne mennesker, ikke barn.

Annonse

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Enig!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Problem løst. Lixom.

''Det er jo pinedø nok å si høyt at man avskyr barnebursdager, så er man stemplet som ond ånd. De STAKKARS søte små skal SPARES for alle vanskelige følelser helt frem til mors og fars skillsmisse!''

Når det gjaldt det med barnebursdager så satt jeg igjen med inntrykket av du som mor ville spares for det som var slitsomt for deg.

Skrevet

Problem løst. Lixom.

''Det er jo pinedø nok å si høyt at man avskyr barnebursdager, så er man stemplet som ond ånd.''

Ikke at dette var så viktig del av innlegget ditt - men den motstanden du har fått pga din barnebursdags-holdning har vel ikke vært fordi du hater barnebursdager (det er vel de færreste av oss som synes det er så festlig å arrangere - i alle fall har jeg også mislikt det...). Problemet med holdningen din var vel heller at vi andre synes det er litt drøyt å bestemme at ungene ikke skal få delta - og indoktrinere dem til å ikke like det - og kanskje helst heve seg litt over det og se ned på dem (flertallet) som synes det er gøy.

Skrevet

''Det er jo pinedø nok å si høyt at man avskyr barnebursdager, så er man stemplet som ond ånd.''

Ikke at dette var så viktig del av innlegget ditt - men den motstanden du har fått pga din barnebursdags-holdning har vel ikke vært fordi du hater barnebursdager (det er vel de færreste av oss som synes det er så festlig å arrangere - i alle fall har jeg også mislikt det...). Problemet med holdningen din var vel heller at vi andre synes det er litt drøyt å bestemme at ungene ikke skal få delta - og indoktrinere dem til å ikke like det - og kanskje helst heve seg litt over det og se ned på dem (flertallet) som synes det er gøy.

Ikke mulig overhodet å ta et skritt tilbake og se på saken fra et større perspektiv, enn at folk er late snyltere altså? I den grad at det spratt frem fra minnet noe vissvas om mine personlige holdninger til barnebursdager, som i tillegg er helt på jordet?

I give up.

Skrevet

" Ditt samfunn har gitt meg rett til å si at ditt samfunn bare er noe dritt"-holdning provoserer meg så jeg ikke finner ord. Det er misbruk av yringsfriheten som settes så på spissen at man kanskje må revurdere hvordan det skal være lov å protestere mot samfunnet man lever i.

''" Ditt samfunn har gitt meg rett til å si at ditt samfunn bare er noe dritt"-holdning provoserer meg så jeg ikke finner ord. Det er misbruk av yringsfriheten som settes så på spissen at man kanskje må revurdere hvordan det skal være lov å protestere mot samfunnet man lever i.''

Snakker du nå om høyreekstreme muslimer som ikke liker norsk Grunnlov, eller høyreekstreme kristne (Norwegian Defence League og lignende) som ikke liker norsk Grunnlov?

De har jo akkurt samme holdning til demokrati, så utsagnet passer like godt til begge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke "mobbing" av noen å konstatere at velferdsordningene for slappfisker er alt for gode er i landet.

''Det er ikke "mobbing" av noen å konstatere at velferdsordningene for slappfisker er alt for gode er i landet. – megler Smekk''

Nei, men det er mobbing når uføre som ikke er dekapitert mistenkeliggjøres.

Skrevet

Du må virkelig leve helt i din egen verden hvis du ikke har fått med deg at trygdesvindel er i ferd med å bli et stort problem.

Du kan jo lese deg litt opp på hva NAV-ansatte har å si:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.8053044

''– «Å nave» har blitt et kjent begrep blant unge, sier Jon Espesæther i NAV.''

Jeg kan finne sitater fra før år 0 hvor gamle grekere klaget over ungdomnen nå til dags.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...