Gå til innhold

Tobakksrøyk eller skarp parfyme- en plage

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol

Røyk- og/eller sterk parfyme er ufyselig.

I bussen så unngår jeg sette meg ved siden av røykere- eller folk jeg vet stanker parfyme.

Setter de seg ved siden av meg, så "plages" jeg hele bussturen.

Annen sak jeg ikke liker, er de kaffekoppene folk kommer drassende med. Vil helst ikke at de setter seg ved meg i bussen. Liker ikke tanken på søl (ved bremsing/knuffing pga andre passasjere osv).

Andre som har det likens?

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Mrs D

9

• frosken

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg har uvanlig god luktesans, så jeg irriterer meg muligens over flere lukter enn deg. Særlig kroppslukter gjør meg uvel. Kjønnslukt, råtne tenner, sure sko....Oh God!:( Da foretrekker jeg faktisk røyklukt eller sterk parfyme.

De kaffekoppene er litt skumle, særlig når folk vinlger rundt i midtgangen med dem.

Gjest sangsol

Jeg har uvanlig god luktesans, så jeg irriterer meg muligens over flere lukter enn deg. Særlig kroppslukter gjør meg uvel. Kjønnslukt, råtne tenner, sure sko....Oh God!:( Da foretrekker jeg faktisk røyklukt eller sterk parfyme.

De kaffekoppene er litt skumle, særlig når folk vinlger rundt i midtgangen med dem.

Reagerer også veldig negativt på skitten kroppslukt.

Som deg, har jeg god luktesans.

Har en bekjent jeg "gruer" meg til å møte. Han lukter så stygt. Foretrekker å snakke med han utendørs i vind.

Annonse

Gjest sangsol

Jeg liker ikke heller røyk- og parfymelukt.

At en kaffekopp skulle være noe problem har jeg større problemer med å akseptere.

Observerer at folk bærer rundt på det ute. Helt OK.

Men å ta de varme koppene inn på en full buss, er noe annet. En bråbrems, eller knuffing pga mange folk, kan resultere i at et uheldig vesen får kokende varm kaffe sølt over seg.

Observerer at folk bærer rundt på det ute. Helt OK.

Men å ta de varme koppene inn på en full buss, er noe annet. En bråbrems, eller knuffing pga mange folk, kan resultere i at et uheldig vesen får kokende varm kaffe sølt over seg.

En bråbrems kan få en person til å falle på toppen av et barn - noe som er langt mer sannsynlig og alvorlig.

Med vennlig hilsen

Gjest sangsol

En bråbrems kan få en person til å falle på toppen av et barn - noe som er langt mer sannsynlig og alvorlig.

Med vennlig hilsen

javisst er det alvorlig om alle som holder kaffekopp ramler på ungen når bussen bråbremser.

Skålding av små barn er likevel ikke noe å spøke med.

javisst er det alvorlig om alle som holder kaffekopp ramler på ungen når bussen bråbremser.

Nei, selvsagt skal man ta skålding alvorlig, men man skal også se på om "skålding på bussen" faktisk er et reelt problem.

Med vennlig hilsen

Gjest sangsol

Nei, selvsagt skal man ta skålding alvorlig, men man skal også se på om "skålding på bussen" faktisk er et reelt problem.

Med vennlig hilsen

Jeg liker ikke at folk tar med seg varme kaffekopper på bussen fordi det _kan_ resultere i søl og/eller at noen brenner seg.

Annonse

Jeg liker ikke at folk tar med seg varme kaffekopper på bussen fordi det _kan_ resultere i søl og/eller at noen brenner seg.

Joda, men lenge før man overhodet tenker på slike usannsynlige hendelser, bør man kreve sikkerhetsbelte til alle, og selvsagt at alle sitter før bussen kjører.

Innen jeg har kommet meg fra kaffebaren og inn på en buss, er ikke kaffen jeg drikker så varm at den vil utgjøre noen fare for skolding.

Jeg tror også at det er mange andre ting på en buss som kan innebære større fare for barn.

Å være på en buss KAN føre til mange ulykker. Har enda til gode å høre om at noen har blitt skoldet på en buss, men jeg har hørt om folk som har sittet fast i døren, som har gått av biussen og ramlet under, uhell med barnevogner osv. Men kaffekrus og ulykker på buss? Nei, det har jeg aldri hørt om.

Gjest sangsol

Innen jeg har kommet meg fra kaffebaren og inn på en buss, er ikke kaffen jeg drikker så varm at den vil utgjøre noen fare for skolding.

Jeg tror også at det er mange andre ting på en buss som kan innebære større fare for barn.

Men jeg ville uansett ikke likt å bli sølt kaffe på- mens jeg feks var på tur til jobb.

Gjest sangsol

Å være på en buss KAN føre til mange ulykker. Har enda til gode å høre om at noen har blitt skoldet på en buss, men jeg har hørt om folk som har sittet fast i døren, som har gått av biussen og ramlet under, uhell med barnevogner osv. Men kaffekrus og ulykker på buss? Nei, det har jeg aldri hørt om.

Heldigvis har ikke jeg hørt om det heller- men jeg liker uansett ikke at folk tar kaffekopp eller softis inn på en full buss.

Gjest sangsol

Joda, men lenge før man overhodet tenker på slike usannsynlige hendelser, bør man kreve sikkerhetsbelte til alle, og selvsagt at alle sitter før bussen kjører.

'' men lenge før man overhodet tenker på slike usannsynlige hendelser, bør man ...''

Vil det si at det ikke er lov til å ikke like at folk tar med seg kaffekopp inn på bussen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...