Gå til innhold

Tobakksrøyk eller skarp parfyme- en plage

Anbefalte innlegg

Softis også nå? Hva slags alvorlige ulykker kan skje med en softis?

Tenk deg nå at det sitter en diabetiker der som har glemt insulinsprøyten sin. Hvis han har åpen munn, så kan det jo være at softisen treffer munnen hans, og han svelger i ren overraskelse!

;-)

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Mrs D

9

• frosken

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Tenk deg nå at det sitter en diabetiker der som har glemt insulinsprøyten sin. Hvis han har åpen munn, så kan det jo være at softisen treffer munnen hans, og han svelger i ren overraskelse!

;-)

Med vennlig hilsen

Ja, jeg innser at det er en fare ved alt:-) Skal slutte å gå ut av huset jeg, bare sånn i tilfelle:-)

Gjest Hulderen

Parfyme.Allergikere er mer utsatt for røyk siden også menn røyker.Sterk parfyme er det jo knapt nok 50% av kvinnene som bruker,kanskje 10-25%.

Heldigvis er det bare 22% av den voksne befolkningen som røyker, altså færre enn de om bruker parfyme og aftershave.

Gjest sangsol

Softis også nå? Hva slags alvorlige ulykker kan skje med en softis?

Bussene har skilt som viser at det ikke er lov å ta med pølser/drikke/is inn i bussen. Antar de ikke tenker på fare- men på evt søl på medpassasjerer eller seter.

Annonse

Gjest togli

Ja, softis på buss er livsfarlig!

Nå kom jeg til å tenke på en gang for hundre år siden da min venninne og jeg satt på kafe..Jeg hadde kjøpt en softis, og skulle tilby henne en smakebit. Akkurat da jeg rakte isen mot ansiktet hennes, vred hun hodet omtrent 90 grader fordi hun så en kjekkas som kom inn døra. Jeg himla med øynene (jada, vi var sånn ca fjortiser den gangen) og holdt isen fortsatt mot hodet hennes.... Hun fulgte fyren med blikket og vred hodet tilbake, og rett inn i softisen....... Fyren knakk omtrent sammen av latter.... (det gjorde forøvrig jeg også;))

Gjest Ksenia

Nei, jeg har det ikke sånn. Jeg ANER jo ikke hvem som dufter hva når jeg kommer på bussen, og er glad for å få sitte. Tobakkslukt og parfyme er sjelden så sterke at det er en PLAGE (for meg, ikke allergisk). Kaffe plager meg i hvert fall ikke, annet enn at jeg blir misunnerlig og skulle ønske jeg hadde et krus selv.

Gjest Hulderen

'' men lenge før man overhodet tenker på slike usannsynlige hendelser, bør man ...''

Vil det si at det ikke er lov til å ikke like at folk tar med seg kaffekopp inn på bussen?

Jeg skjønner ikke hvorfor du får så mye pes fordi du ikke liker at folk tar med seg varm kaffe på bussen. Noen må føle seg veldig truffet.

Gjest sangsol

Nei, jeg har det ikke sånn. Jeg ANER jo ikke hvem som dufter hva når jeg kommer på bussen, og er glad for å få sitte. Tobakkslukt og parfyme er sjelden så sterke at det er en PLAGE (for meg, ikke allergisk). Kaffe plager meg i hvert fall ikke, annet enn at jeg blir misunnerlig og skulle ønske jeg hadde et krus selv.

Jeg har meget god luktesans. Jeg lukter raskt dersom en person er røyker eller bruker mye parfyme/after shave- og unngår sette meg ved siden av personen.

Gjest sangsol

Jeg skjønner ikke hvorfor du får så mye pes fordi du ikke liker at folk tar med seg varm kaffe på bussen. Noen må føle seg veldig truffet.

Ja, sikkert :-)

Jeg liker ikke at folk tar med kaffekopp på buss.

Kanskje de ikke liker at noen misliker at de tar med kaffekopp på buss?

Gjest sangsol

Helt enig. Ganske mange synes å ikke kjenne til regel nr.1 om parfyme:

"Parfyme skal anes, ikke dufte".

Riktig- det med å bare ane parfymen.

Samme gjelder after shave. Svak og nydelig antydning til duft- som gjør at man må komme nærmere for å lukte den, er direkte sexy.

Ja, sikkert :-)

Jeg liker ikke at folk tar med kaffekopp på buss.

Kanskje de ikke liker at noen misliker at de tar med kaffekopp på buss?

''Jeg liker ikke at folk tar med kaffekopp på buss.

Kanskje de ikke liker at noen misliker at de tar med kaffekopp på buss?''

Nå har jeg verken for vane å kjøre buss, eller ta med kaffekopp, men jeg kan ikke se annet enn at det må være ditt problem om du misliker om jeg gjør det?

Jeg verken "liker" eller "liker ikke" om du liker det. Jeg aner jo ikke hvem på bussen som liker om jeg har kaffe med.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest sangsol

''Jeg liker ikke at folk tar med kaffekopp på buss.

Kanskje de ikke liker at noen misliker at de tar med kaffekopp på buss?''

Nå har jeg verken for vane å kjøre buss, eller ta med kaffekopp, men jeg kan ikke se annet enn at det må være ditt problem om du misliker om jeg gjør det?

Jeg verken "liker" eller "liker ikke" om du liker det. Jeg aner jo ikke hvem på bussen som liker om jeg har kaffe med.

Med vennlig hilsen

Sikkert størst problem for buss-selskap, som har skilt som viser sitt standpunkt til medbrakt mat.

Gjest togli

Riktig- det med å bare ane parfymen.

Samme gjelder after shave. Svak og nydelig antydning til duft- som gjør at man må komme nærmere for å lukte den, er direkte sexy.

Enig! For mye parfyme er ekkelt....men en bitteliten anelse.... mmmm

Gjest Ksenia

Jeg har meget god luktesans. Jeg lukter raskt dersom en person er røyker eller bruker mye parfyme/after shave- og unngår sette meg ved siden av personen.

Men da er du jo heldig: Du unngår det jo, og det er ikke en plage. Virker som du pleier å få sitte på bussen, og tom velge hvor og ved siden av hvem. Jeg syns det er plagsomt å alltid stå. Hva handler denne tråden om egentlig, at du ikke pleier å plages med parfymelukt? ;)

Nå kom jeg til å tenke på en gang for hundre år siden da min venninne og jeg satt på kafe..Jeg hadde kjøpt en softis, og skulle tilby henne en smakebit. Akkurat da jeg rakte isen mot ansiktet hennes, vred hun hodet omtrent 90 grader fordi hun så en kjekkas som kom inn døra. Jeg himla med øynene (jada, vi var sånn ca fjortiser den gangen) og holdt isen fortsatt mot hodet hennes.... Hun fulgte fyren med blikket og vred hodet tilbake, og rett inn i softisen....... Fyren knakk omtrent sammen av latter.... (det gjorde forøvrig jeg også;))

Fysj, togli! Der ga du sangsol bevis for at softis er farlig og grisete. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...