Gå til innhold

Brystsmerter, angina?

Anbefalte innlegg

Gjest hjertego
Skrevet

Jeg tror min mann har angina. Han har brystsmerter hele tiden og har hatt dette i lang tid. Spesielt når han røer seg. Han nekter å dra til legen. Hvor farlig er dette? Bør jeg ringe etter hjelp uansett om han vil eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan like gjerne være betent/øm muskulatur i brystområdet...

Gjest hjertego
Skrevet

Kan like gjerne være betent/øm muskulatur i brystområdet...

Jeg er dessverre ganske sikker på at det er noe med hjertet. Dette kommer når han anstrenger seg. Det stråler i venstre arm også.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, det kan være farlig! Han bør snarest komme seg til legen.

Ved neste smerteanfall bør du ringe 113. De vil da avgjøre på tlf om det er nødvendig med akutt hjelp.

Personlig hadde jeg ikke tørt å la vær å tilkalle hjelp.

Skrevet

'' Han nekter å dra til legen. ''

Han bør selvfølgelig oppsøke sin fastlege for å bli undersøkt. Kanskje det kan hjelpe å finne frem informasjon på nett og la ham lese det.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Jeg er dessverre ganske sikker på at det er noe med hjertet. Dette kommer når han anstrenger seg. Det stråler i venstre arm også.

Forverring ved antrengelse og utstråling i venstre arm høres ut som noe med hjertet.

Ring legevakten og be om hjemmebesøk snarest.

Gjest hjertego
Skrevet

Forverring ved antrengelse og utstråling i venstre arm høres ut som noe med hjertet.

Ring legevakten og be om hjemmebesøk snarest.

Smertene har begynt å gi seg nå igjen. Han har hatt dette flere ganger. Jeg har greid å overtale han til at jeg ringer fastlegen imorgen. Takk for svar!

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Smertene har begynt å gi seg nå igjen. Han har hatt dette flere ganger. Jeg har greid å overtale han til at jeg ringer fastlegen imorgen. Takk for svar!

Han kan ha et truende hjerteinfarkt, noe som vil kreve sykehusinnleggelse allerede i kveld. Ring legevakta NÅ, selv om han ikke ønsker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...