Gå til innhold

sykemelding for traumebehandling?

Anbefalte innlegg

Gjest surrehuet
Skrevet

Jeg har nå fått tilbud om traumebehandling 1 dag i uken og skal sykemeldes den dagen fordi de mener jeg kommer til å bli sliten av behandlingen. men jeg trives ikke noe særlig på jobben og det tærer på hele kroppen og gjør meg deprimert. jeg sliter mye med traumer, deprisjoner og angst i hverdagen og det reduserer meg i servicejobben min. Er det feil av meg å spørre legen om å få bli sykemeldt over lenger tid enn den ene dagen i uken, eller er ikke det lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig lov til det, hvis det er medisinsk grunn til at du skal sykmeldes...

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Det er selvfølgelig lov til det, hvis det er medisinsk grunn til at du skal sykmeldes...

Det er til og med lov til å spørre, selv om det ikke er medisinsk grunn for det. Sannsynligheten for at svaret blir nei, er derimot større :-)

Skrevet

Traumer kan påvirke alle aspekter ved livet og det er flott at du får behandling! At du aktivt går inn for å bearbeide og forhåpentligvis få det du har opplevd mer håndterbart og på avstand.

Å bearbeide traumer kan være en tøff prosess, en kjempejobb og jeg kan forstå behovet for sykemelding. Det som slår meg når jeg leser innlegget ditt er om ønsket om sykemelding hadde vært like stort dersom du hadde hatt en jobb du trives i? Jeg tror det er veldig viktig å ha noe å stå opp til, føle seg nyttig, treffe andre. Om større prosent sykemelding er riktig for deg eller ikke har jeg selvsagt ikke grunnlag for å uttale meg om. Men har du diskutert muligheten for å finne en jobb hvor du trives bedre? En jobb som kan gi deg noe og ikke bare tappe deg for krefter?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Traumer kan påvirke alle aspekter ved livet og det er flott at du får behandling! At du aktivt går inn for å bearbeide og forhåpentligvis få det du har opplevd mer håndterbart og på avstand.

Å bearbeide traumer kan være en tøff prosess, en kjempejobb og jeg kan forstå behovet for sykemelding. Det som slår meg når jeg leser innlegget ditt er om ønsket om sykemelding hadde vært like stort dersom du hadde hatt en jobb du trives i? Jeg tror det er veldig viktig å ha noe å stå opp til, føle seg nyttig, treffe andre. Om større prosent sykemelding er riktig for deg eller ikke har jeg selvsagt ikke grunnlag for å uttale meg om. Men har du diskutert muligheten for å finne en jobb hvor du trives bedre? En jobb som kan gi deg noe og ikke bare tappe deg for krefter?

Du kan sykemeldes 20% i en slik situasjon. Å sykemelde deg mer, vil være å gamble med din videre yrkeskarriere. Langvarig full sykemelding på tynt grunnlag fører oftest til uførhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...