Gå til innhold

lyrica for GAD

Anbefalte innlegg

Gjest kognitiv
Skrevet

Hei! Sliter med generalisert angst. Går i psykoterapi hos psykolog.og leser mye om kognitiv terapi og på fritiden. har prøvd cipralex først 10 -20 mg over flere måneder og deretter efexor 75mg en periode på to måneder. Begge disse medisinene gjorde meg mer urolig. Hadde en pause fra medisiner på to måneder uten mere uro, men muligens noe mer depressive tanker. Ble så forespeilet lyrica etter en prat med fastlegen som hadde god erfaring med denne på pasienter med gad. Begynte på 75mg hver kveld i fire dager og de første dagene følte jeg tankene gled lettere forbi. Deretter økte jeg til 2x75 mg og etter to dager med dette så begynte jeg å bli ganske deppa og igjen mer urolig. Mitt spørsmål er både konkret i forhold til Lyrica og i forhold til tilstanden min generelt. 1: kan det være jeg ikke tåler/eventuelt skal ha en mye mindre dose enn man vanligvis gir pasienter med gad? 2: Nå har jeg gått på lyrica i 3 uker og føler ingen positiv effekt, bør jeg øke fra 2x75? 3:finnes det andre medisiner du kan anbefale meg? Sist jeg stilte spørsmål ble jeg fortalt at mennesker med gad sjelden blir bedre, ber om en litt mer konstruktiv og motiverende beskjed denne gangen, hehe. Mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Det kan være at du skal ha en mindre dose. 3-5% av oss skal ha det.

2. Økningen er jeg usikker på. Jeg har ingen erfaring med Lyrica. Vi bruker det ikke hos oss.

3. Jeg kjenner ingen andre medisiner for GAD.

4. Jeg mener at det eneste virksomme ved GAD er metakognitiv terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...