Rhea Silvia Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 ''Jeg er også mye under 160 uten å ha komplekser for det, så jeg ser nok ikke helt problemet. Men kanskje du skal gjøre som hun som er litt "rund", nemlig fleipe med det sjølv. Det er ikke sikkert at hun "runde" synes det er så morsomt heller, men tar ledelsen av fleipen sjølv for å ha kontroll. Stort sett er det vel verre å være rund enn liten.'' - Det kan godt hende, og jeg skal jammen være mer oppmerksom på det! Jeg fleiper aldri om at han er rund, men når han setter igang er han utrolig morsom, så klarer ikke la være å le. ''Jeg har endel "standard fraser" som jeg drar selv, bla: "Ja, jeg er liten og nett og lett å holde ren" " Bedre å være liten og søt enn stor og stygg og lukte hest!" " Jeg traff en hyggelig fyr for litt siden, men han syntes det var så kjedelig å ligge alene en halv meter..." "Pass deg, ellers så hopper jeg opp og biter deg i leggen" "Jeg er så kortbeint at jeg lager musespor i snøen.." "Hallo! Jeg er her nede" osv osv Ta kontroll selv, da mister andres spøk sin kraft!'' -Been there, done that. Og resultatet er jeg vel skyld i selv, kanskje? Dama føler vel at dette er veldig legitimt, og intensiverer og tar dette opp oftere og oftere. Det holder liksom ikke med én gang når vi møtes, men opptil flere ganger og da selvsagt med hele avdelingen tilstede. I tillegg drar hun gjerne en spøk eller to i lunsjen. Jeg har ignorert spøkene hennes i mange uker nå, men hun fatter nok ikke poenget. Det verste er at hun drar med seg andre, og det misliker jeg sterkt. Jeg blir snart gal av dette!!! (ja, jeg har alltid hatt komplekser for dette, men tar meg absolutt ikke selvhøytidelig, og kan godt spøke og le av meg selv!) Er det noe du kan "ta igjen" på ? På en humoristisk måte selvsagt, Når hun sier at de andre kan løfte deg, så kan du parere med at "vel det er godt de slipper å løfte "deg"? Et gammelt ordtak sier forresten : "At det vart ingen store om det ikkjefantest små". Så kanskje en vennlig påminnelse om at hun trolig hadde vert den minste, om du ikke var der, hadde vert på sin plass? Ellers liker jeg den "Det er jo sååå 2011" varianten godt. " hva med Høydevitser er så 2011. I år er det rødhårete, merkefriker, plattfotte, eller hva som helst som kan passe på ho, sitt år..." Spøker ho med deg, må ho tåle noe igjen ( men etter det du skriver, vil hun nok ikke le så mye av vitser på går på henne...?) Ellers er det bare å si, med et lite smil, i fellesskapet: "Å den har jeg aldri hørt før..... Er den ny for dere også?" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg er også mye under 160 uten å ha komplekser for det, så jeg ser nok ikke helt problemet. Men kanskje du skal gjøre som hun som er litt "rund", nemlig fleipe med det sjølv. Det er ikke sikkert at hun "runde" synes det er så morsomt heller, men tar ledelsen av fleipen sjølv for å ha kontroll. Stort sett er det vel verre å være rund enn liten. Jeg har endel "standard fraser" som jeg drar selv, bla: "Ja, jeg er liten og nett og lett å holde ren" " Bedre å være liten og søt enn stor og stygg og lukte hest!" " Jeg traff en hyggelig fyr for litt siden, men han syntes det var så kjedelig å ligge alene en halv meter..." "Pass deg, ellers så hopper jeg opp og biter deg i leggen" "Jeg er så kortbeint at jeg lager musespor i snøen.." "Hallo! Jeg er her nede" osv osv Ta kontroll selv, da mister andres spøk sin kraft! ''Jeg er også mye under 160 uten å ha komplekser for det, så jeg ser nok ikke helt problemet.'' Samme her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 ''Jeg er også mye under 160 uten å ha komplekser for det, så jeg ser nok ikke helt problemet. Men kanskje du skal gjøre som hun som er litt "rund", nemlig fleipe med det sjølv. Det er ikke sikkert at hun "runde" synes det er så morsomt heller, men tar ledelsen av fleipen sjølv for å ha kontroll. Stort sett er det vel verre å være rund enn liten.'' - Det kan godt hende, og jeg skal jammen være mer oppmerksom på det! Jeg fleiper aldri om at han er rund, men når han setter igang er han utrolig morsom, så klarer ikke la være å le. ''Jeg har endel "standard fraser" som jeg drar selv, bla: "Ja, jeg er liten og nett og lett å holde ren" " Bedre å være liten og søt enn stor og stygg og lukte hest!" " Jeg traff en hyggelig fyr for litt siden, men han syntes det var så kjedelig å ligge alene en halv meter..." "Pass deg, ellers så hopper jeg opp og biter deg i leggen" "Jeg er så kortbeint at jeg lager musespor i snøen.." "Hallo! Jeg er her nede" osv osv Ta kontroll selv, da mister andres spøk sin kraft!'' -Been there, done that. Og resultatet er jeg vel skyld i selv, kanskje? Dama føler vel at dette er veldig legitimt, og intensiverer og tar dette opp oftere og oftere. Det holder liksom ikke med én gang når vi møtes, men opptil flere ganger og da selvsagt med hele avdelingen tilstede. I tillegg drar hun gjerne en spøk eller to i lunsjen. Jeg har ignorert spøkene hennes i mange uker nå, men hun fatter nok ikke poenget. Det verste er at hun drar med seg andre, og det misliker jeg sterkt. Jeg blir snart gal av dette!!! (ja, jeg har alltid hatt komplekser for dette, men tar meg absolutt ikke selvhøytidelig, og kan godt spøke og le av meg selv!) ''Dama føler vel at dette er veldig legitimt, og intensiverer og tar dette opp oftere og oftere.'' Det er ikke legitimt. Det er mangel på sosiale antenner. Man kan ikke spøke med utseende til folk fordi de gjør det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 ''Jeg er også mye under 160 uten å ha komplekser for det, så jeg ser nok ikke helt problemet.'' Samme her. :-) Jeg har vert minst, yngst og ofte eneste kvinne. I tillegg har jeg annet særpreg ved utseendet som også fører til kommentarer. Og jeg har et spesielt navn. Jeg er nok blitt temmelig tykkhuda etterhvert. Dessuten har det gitt spesielle fordeler.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 "Jeg tror alle har fått med seg at jeg er liten nå" "En vits gjør seg sjelden bra mer enn en gang" Gode forslag. :-) Poenget kommer klart frem på humoristisk vis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 ''Jeg ser ikke bort fra at jeg en dag kommer til å glefse litt tilbake, men så langt klarer jeg å la være.'' -Nettopp, og det blir jo ikke særlig hyggelig, akkurat.. Er så drittlei kommentarene til denne kjerringa som har holdt på så lenge, at jeg en dag kan komme til å kommentere at trynet hennes er fullt av rynker eller noe tilsvarende stygt! Har jo liksom håpet at det holder ved å vise med ansikt og mimikk at jeg ikke synes dette er noe morsomt, altså jeg gir ingen respons. Nok en her som aldri bikka 160. Heldigvis har jeg i voksen alder aldri hatt problemer med det. Det hender at folk spør hvor høy jeg er, og kommenterer det med "jøss, ikke mer" eller noe sånt, men det er helt greit. Blir jo ikke høyere eller lavere av den grunn, og når jeg tenker meg om har det vel hendt at jeg har spurt veldig høye folk hvor høye de er også. I ungdommen var det til tider plagsomt, og jeg har alltid vært den laveste i klassen. Heldigvis var jeg tynn også, så jeg slapp mobbing for liten og tjukk. Nå har jeg selv to jenter som ser ut til å følge mitt mønster. Begge er små fliser, minst i klassen. Noen ganger synes de det er leit, men stort sett går det greit. I sporten de begge bedriver aktivt er det også en stor fordel å være liten og tynn. Jeg synes de andre har kommet med gode svar, og mange fine replikker. Skal skrive meg noen av disse bak øret slik at jeg har dem om jeg noen gang skulle komme i din situasjon. Jeg tenker at kollegaen din kanskje har noen store komplekser selv, som hun tar ut ved å rakke ned på deg. Kanskje er hun høy og bomsete selv, og faktisk gjerne selv ville vært mer "petit"? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 "Jeg tror alle har fått med seg at jeg er liten nå" "En vits gjør seg sjelden bra mer enn en gang" Om du er med på å spøke om andres kropper - lengde, bredde eller tykkelse, har du dårlige kort på hånden. Da har du gitt ditt samtykke til at kroppsfleip (om andres kropper) er OK. Det er en verden av forskjell på de fleiper man sier om seg selv og når den samme vitsingen kommer fra andre. Strengt tatt vet du ikke hvordan din runde kollega opplever at andre tar opp fleipetråden hennes/hans. Så der har du evt. en jobb å gjøre før du kan be noen om å ikke fleipe med din høyde. Det greieste hadde kanskje vært å gi beskjed på tomannshånd om at du hadde satt pris på at hun sluttet med fleipingen om din høyde. At du syntes det var slitsomt å høre på. Du trenger ikke å legge ut om dine komplekser. Ytre sett vil det for mange være mer uskyldig å fleipe om noens høyde enn tykkelse. Høyden vet man at folk ikke velger selv. Overvekt følger det tjukt av fordommer og bebreidelser med. Så har dere en tone der dere kan fleipe med vekt, blir det nærmest bare en logisk fortsettelse å fleipe med høyde. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg er litt lenger enn gjennomsnittlig dame og litt misunnelig på "Eva Longoria" snellene som bruker 36 i klær og er superfeminine, type rekker menn til armhulen og får fordeler for det... Jeg driver ikke å bemerker saken. Men kanskje kollegaen din og er litt misunnelig fordi hun gjerne ville vært mindre selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Om du er med på å spøke om andres kropper - lengde, bredde eller tykkelse, har du dårlige kort på hånden. Da har du gitt ditt samtykke til at kroppsfleip (om andres kropper) er OK. Det er en verden av forskjell på de fleiper man sier om seg selv og når den samme vitsingen kommer fra andre. Strengt tatt vet du ikke hvordan din runde kollega opplever at andre tar opp fleipetråden hennes/hans. Så der har du evt. en jobb å gjøre før du kan be noen om å ikke fleipe med din høyde. Det greieste hadde kanskje vært å gi beskjed på tomannshånd om at du hadde satt pris på at hun sluttet med fleipingen om din høyde. At du syntes det var slitsomt å høre på. Du trenger ikke å legge ut om dine komplekser. Ytre sett vil det for mange være mer uskyldig å fleipe om noens høyde enn tykkelse. Høyden vet man at folk ikke velger selv. Overvekt følger det tjukt av fordommer og bebreidelser med. Så har dere en tone der dere kan fleipe med vekt, blir det nærmest bare en logisk fortsettelse å fleipe med høyde. mvh Denne skulle være til trådstarter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Takk, for forståelsen. Ja, jeg har ignorert henne i mange uker nå. Men, hun må nok mangle sosiale antenner... Merkelig egentlig, for hun er jo helt vanlig og godt voksen, ikke mange årene igjen i arbeidslivet.. Veldig glad i spøke om andre, og har utrolig høy stemme når hun setter igang, men har aldri hørt at hun sier noe om seg selv.. Slike folk har som regel dårlig selvtillit, og holder på sånn fordi de føler de ikke har annet å fare med... Du får tenke at det faktisk er ganske synd på henne som er nødt til å si slike ting for å føle seg kul 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Om du er med på å spøke om andres kropper - lengde, bredde eller tykkelse, har du dårlige kort på hånden. Da har du gitt ditt samtykke til at kroppsfleip (om andres kropper) er OK. Det er en verden av forskjell på de fleiper man sier om seg selv og når den samme vitsingen kommer fra andre. Strengt tatt vet du ikke hvordan din runde kollega opplever at andre tar opp fleipetråden hennes/hans. Så der har du evt. en jobb å gjøre før du kan be noen om å ikke fleipe med din høyde. Det greieste hadde kanskje vært å gi beskjed på tomannshånd om at du hadde satt pris på at hun sluttet med fleipingen om din høyde. At du syntes det var slitsomt å høre på. Du trenger ikke å legge ut om dine komplekser. Ytre sett vil det for mange være mer uskyldig å fleipe om noens høyde enn tykkelse. Høyden vet man at folk ikke velger selv. Overvekt følger det tjukt av fordommer og bebreidelser med. Så har dere en tone der dere kan fleipe med vekt, blir det nærmest bare en logisk fortsettelse å fleipe med høyde. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Om du er med på å spøke om andres kropper - lengde, bredde eller tykkelse, har du dårlige kort på hånden. Da har du gitt ditt samtykke til at kroppsfleip (om andres kropper) er OK. Det er en verden av forskjell på de fleiper man sier om seg selv og når den samme vitsingen kommer fra andre. Strengt tatt vet du ikke hvordan din runde kollega opplever at andre tar opp fleipetråden hennes/hans. Så der har du evt. en jobb å gjøre før du kan be noen om å ikke fleipe med din høyde. Det greieste hadde kanskje vært å gi beskjed på tomannshånd om at du hadde satt pris på at hun sluttet med fleipingen om din høyde. At du syntes det var slitsomt å høre på. Du trenger ikke å legge ut om dine komplekser. Ytre sett vil det for mange være mer uskyldig å fleipe om noens høyde enn tykkelse. Høyden vet man at folk ikke velger selv. Overvekt følger det tjukt av fordommer og bebreidelser med. Så har dere en tone der dere kan fleipe med vekt, blir det nærmest bare en logisk fortsettelse å fleipe med høyde. mvh Den var sikkert ment til trådstarter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Denne skulle være til trådstarter. .. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis36 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 . Jeg ville ha sagt det slik jeg,neste gang det kommer en kommentar: Nei nå har vi fleipet om høyden min i 1 år,så nå er ikke den morsom mere,nå kan vi finne på noe annet. Jeg har tatt den feks noenganger,så da har det stoppet,for da skjønner de at,ok! hun er lei nå.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oksen Ferdinand Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 . Jeg ville ha sagt det slik jeg,neste gang det kommer en kommentar: Nei nå har vi fleipet om høyden min i 1 år,så nå er ikke den morsom mere,nå kan vi finne på noe annet. Jeg har tatt den feks noenganger,så da har det stoppet,for da skjønner de at,ok! hun er lei nå.... Mobb tilbake om hennes høyde,og spør om hun synes det er fint at alle "ser opp til henne".At han kanskje burde ta på seg litt lavere sko så hun ikke virker så OVER legen.Ser du noe der over skyene? Når noe er høyt oppe spør etter henne i stedenfor gardintpappa. Du kunne fått jobb som fyrtårn du som er så høy,bare sett en sterk lampe på hodet! Du som er så høy kunne fått en modelljobb om du bare hadde vært vakker! Jeg ønsker meg stylter til jul,så jeg endelig kan se deg inn i øynene. Bytter du jobb kan du jo enten bli proffesjonell takvasker eller lyspærebytter. Ta jobb i skogvesenet,du er jo den første som ser skogrbnn der oppe fra. Kommer ikke på flere i farta. "Elefanten" (Ikke snabelen men størrelsen) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 ''Jeg ser ikke bort fra at jeg en dag kommer til å glefse litt tilbake, men så langt klarer jeg å la være.'' -Nettopp, og det blir jo ikke særlig hyggelig, akkurat.. Er så drittlei kommentarene til denne kjerringa som har holdt på så lenge, at jeg en dag kan komme til å kommentere at trynet hennes er fullt av rynker eller noe tilsvarende stygt! Har jo liksom håpet at det holder ved å vise med ansikt og mimikk at jeg ikke synes dette er noe morsomt, altså jeg gir ingen respons. ''-Nettopp, og det blir jo ikke særlig hyggelig, akkurat.. Er så drittlei kommentarene til denne kjerringa som har holdt på så lenge, at jeg en dag kan komme til å kommentere at trynet hennes er fullt av rynker eller noe tilsvarende stygt!'' Jeg hadde tenkt meg å si noe mer i retning av "Jeg hadde faktisk forventet mer av deg i din stilling enn at du stadig gjør narr av høyden min som jeg faktisk ikke kan gjøre noe med" og så bare fortsette å snakke om det som ble snakket om før kommentaren, men foreløbig har jeg ikke kommet helt dit... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg er ikke over 160, jeg heller. I de siste mange årene har jeg brukt rullestol og derfor blir høyden min aldri kommentert. Men da jeg gikk i skole, ble min litenhet kommentert både titt og ofte, jeg brukte å svare: "Hellere liten og våken enn stor og doven", det tok brodden av ertinga. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg ville rett og slett sagt, i plenum neste gang hun sier noe sånt: "Vet du, nå er jeg mektig lei av den spøkingen om min høyde. Det var morsomt i begynnelsen, men nå er det ikke morsomt lenger. " 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 For det første; Hvordan vet dere at denne tykke personen syns det er ok å hele tiden få høre om hvor fet han er? Du bør iallefall slutte å slenge med leppa om ham før du gjør noe mer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Om du er med på å spøke om andres kropper - lengde, bredde eller tykkelse, har du dårlige kort på hånden. Da har du gitt ditt samtykke til at kroppsfleip (om andres kropper) er OK. Det er en verden av forskjell på de fleiper man sier om seg selv og når den samme vitsingen kommer fra andre. Strengt tatt vet du ikke hvordan din runde kollega opplever at andre tar opp fleipetråden hennes/hans. Så der har du evt. en jobb å gjøre før du kan be noen om å ikke fleipe med din høyde. Det greieste hadde kanskje vært å gi beskjed på tomannshånd om at du hadde satt pris på at hun sluttet med fleipingen om din høyde. At du syntes det var slitsomt å høre på. Du trenger ikke å legge ut om dine komplekser. Ytre sett vil det for mange være mer uskyldig å fleipe om noens høyde enn tykkelse. Høyden vet man at folk ikke velger selv. Overvekt følger det tjukt av fordommer og bebreidelser med. Så har dere en tone der dere kan fleipe med vekt, blir det nærmest bare en logisk fortsettelse å fleipe med høyde. mvh fryktelig enig!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377869-frekk-kollega/page/2/#findComment-3323849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.