Gå til innhold

Det eneste...

Anbefalte innlegg

Gjest virrvarr
Skrevet

Når det eneste man ser fram til er å veie seg hver morgen, burde bli trist, men vet ikke helt om jeg er det. Vet snart ikke om noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er man spiseforstyrret så er man spiseforstyrret, da blir slike ting uhyre viktige og resten av verden skrumper inn, ingenting annet betyr noe til slutt. Rart for alle oss andre men livsviktig for den det gjelder. Får du hjelp?

Gjest virrvarr
Skrevet

Er man spiseforstyrret så er man spiseforstyrret, da blir slike ting uhyre viktige og resten av verden skrumper inn, ingenting annet betyr noe til slutt. Rart for alle oss andre men livsviktig for den det gjelder. Får du hjelp?

tror ikke jeg vil ha hjelp. Ihvertfall ikke enda. Må ned noen kg til

Skrevet

tror ikke jeg vil ha hjelp. Ihvertfall ikke enda. Må ned noen kg til

Ambivalens er helt vanlig og gjør det selvsagt ikke lettere for deg. Jeg håper du blir møtt av dyktige mennesker når, eller om, du engang ønsker å velge helsen og livet ditt.

Gjest virrvarr
Skrevet

Ambivalens er helt vanlig og gjør det selvsagt ikke lettere for deg. Jeg håper du blir møtt av dyktige mennesker når, eller om, du engang ønsker å velge helsen og livet ditt.

Jeg tenker noen ganger at det hadde vært deilig å få bli lagt i koma uten sondenæring og våknet opp to mndr senere slank og kanskje kunne nyte sommerens første softis og beholde den. Komisk tanke, men greier ikke slutte å tenke de.

Skrevet

Jeg tenker noen ganger at det hadde vært deilig å få bli lagt i koma uten sondenæring og våknet opp to mndr senere slank og kanskje kunne nyte sommerens første softis og beholde den. Komisk tanke, men greier ikke slutte å tenke de.

Jeg må bare spørre. Hvorfor er det så viktig å være slank?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Kan jeg spørre om hvor høy du er og hvor mye du veier?

Er det bulimi som er hovedproblemet ditt?

Gjest virrvarr
Skrevet

Jeg må bare spørre. Hvorfor er det så viktig å være slank?

Det jeg veier får dere ikke vite, men innafor normalen. Bulimi for det meste.

Og hvorfor jeg vil bli tynn?? Det vet jeg ikke helt egentlig. Jeg får kick av å overspise, men angrer sinnsykt etterpå. Samtidig som jeg elsker å se vekta går nedover.

Skrevet

Det jeg veier får dere ikke vite, men innafor normalen. Bulimi for det meste.

Og hvorfor jeg vil bli tynn?? Det vet jeg ikke helt egentlig. Jeg får kick av å overspise, men angrer sinnsykt etterpå. Samtidig som jeg elsker å se vekta går nedover.

For å komme ut av kaoset tror jeg du bør tenke mer på hva du egentlig vil oppnå, med å være tynn. Kan du oppnå det samme på andre måter?

F.eks mange sier mange at de drømmer om å vinne i lotto. Da er det egntlig ikke det å vinne i lotto de drømmer om, men mulighetene de oppnår med gevinsten. Noen drømmer om å reise, eller kjøpe ny bil. Kanskje de da heller bør se på andre muligheter de kan bruke til å oppnå den reisen eller bilen de ønsker seg.

Og hvorfor er det viktig å være tynn? For noen kan det være at de ikke føler seg gode nok som de er. At de føler de får mer respekt og blir mer akseptert for den de er, hvis de er tynne. Så det de egentlig ønsker er å være godt likt. Men hva er det som gjør at man liker noen bedre enn andre? Er det hva de veier, eller er det andre kvaliteter som er viktigere?

Gjest virrvarr
Skrevet

For å komme ut av kaoset tror jeg du bør tenke mer på hva du egentlig vil oppnå, med å være tynn. Kan du oppnå det samme på andre måter?

F.eks mange sier mange at de drømmer om å vinne i lotto. Da er det egntlig ikke det å vinne i lotto de drømmer om, men mulighetene de oppnår med gevinsten. Noen drømmer om å reise, eller kjøpe ny bil. Kanskje de da heller bør se på andre muligheter de kan bruke til å oppnå den reisen eller bilen de ønsker seg.

Og hvorfor er det viktig å være tynn? For noen kan det være at de ikke føler seg gode nok som de er. At de føler de får mer respekt og blir mer akseptert for den de er, hvis de er tynne. Så det de egentlig ønsker er å være godt likt. Men hva er det som gjør at man liker noen bedre enn andre? Er det hva de veier, eller er det andre kvaliteter som er viktigere?

Jeg har ingen framtidige mål. Jeg har ingen drømmer. Dagene går bare, og jeg føler meg ikke bra nok her i livet, nesten ingen venner. Men mat tenker jeg på, og som jeg liker å planlegge. Å frotse i mat er overflod, det er min "heldige" situasjon at jeg er født i et land med nok mat om ikke annet. Jeg prøvde meg på noen muffins her om dagen, de var utrolige!! og de fortjener virkelig mange utropstegn. Da var jeg i en fantastisk verden. cupcakes i overflod, spesielt med jordbær. Da kan jeg føle noen minutters lykke, etterpå skal alt opp og det er ikke like festlig, men jeg liker nesten det også selv om jeg får vondt i halsen etterpå.

Jeg kan ikke bli helt enig med meg selv om disse spisemønstrene jeg har er destruktive eller ikke. Jeg både gleder meg og gruer meg til det som jeg vet skal skje, kanskje ikke i dag, men om noen dager. Det er snevet av spenning jeg har i livet akkurat no. Det er det jeg gruer meg og gleder meg til. Og vektnedgangen som kommer sakte men sikkert.

Skrevet

Jeg har ingen framtidige mål. Jeg har ingen drømmer. Dagene går bare, og jeg føler meg ikke bra nok her i livet, nesten ingen venner. Men mat tenker jeg på, og som jeg liker å planlegge. Å frotse i mat er overflod, det er min "heldige" situasjon at jeg er født i et land med nok mat om ikke annet. Jeg prøvde meg på noen muffins her om dagen, de var utrolige!! og de fortjener virkelig mange utropstegn. Da var jeg i en fantastisk verden. cupcakes i overflod, spesielt med jordbær. Da kan jeg føle noen minutters lykke, etterpå skal alt opp og det er ikke like festlig, men jeg liker nesten det også selv om jeg får vondt i halsen etterpå.

Jeg kan ikke bli helt enig med meg selv om disse spisemønstrene jeg har er destruktive eller ikke. Jeg både gleder meg og gruer meg til det som jeg vet skal skje, kanskje ikke i dag, men om noen dager. Det er snevet av spenning jeg har i livet akkurat no. Det er det jeg gruer meg og gleder meg til. Og vektnedgangen som kommer sakte men sikkert.

Så det du lever for for tiden er disse kikkene du får nå du spise?. At det er destruktivt vet du egentlig innerst inne.

Du sier at du ikke har fremtidige mål eller drømmer. Da kan det føles meningsløst å leve, for hvordan kan du oppnå det du vil når du ikke vet hva du vil?

Du tenker som folk flest at du ikke er god nok. Uten at jeg kan vite det for sikkert tror jeg faktisk at alle, eller iallfall veldig mange mennesker føler innimellom at de ikke er gode nok. Men tro meg du er akkurat like god som alle andre :-)

Målet ditt bør ikke være å bli tynn, men å bli frisk!

Og lykken? Hvordan finner man lykken i livet? Det er ikke så lett å forstå, men man trenger egentlig ikke noe utenom seg selv for å finne lykken. Du trenger hverken cupcakes, tøffe klær eller kul bil for å være lykkelig.

Vær nysgjerrig på livet! Vær nysgjerrig på andre mennesker! Undre deg over verden, uten å dømme! Du finner mye lykke i å bare være tilstede, og undre deg over det du har rundt deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...