Gå til innhold

Når blir man psykopat? 12 år,13,14,15,16?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De som i fremtiden får diagnosen/betegnelsen psykopat, kan en vanligvis identifisere sent i barnehagen.

Gjest togli
Skrevet

De som i fremtiden får diagnosen/betegnelsen psykopat, kan en vanligvis identifisere sent i barnehagen.

På hvilken måte?

Gjest Rimsu
Skrevet

Tipper den gutten har IQ på under 70 etter bildet å dømme.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

På hvilken måte?

Ved at de stjeler andres leker.Når de begynner å sloss og krangler begynner de å gråte for å skjule at det var de som begynte.At de veldig tidlig lærer seg å lyve.

Gjest togli
Skrevet

Ved at de stjeler andres leker.Når de begynner å sloss og krangler begynner de å gråte for å skjule at det var de som begynte.At de veldig tidlig lærer seg å lyve.

Hm... i så fall kjenner jeg mange småbarn som sikkert blir psykopater. ;)... Må være andre kjennetegn enn dette tenker jeg..

marlenexxx27
Skrevet

Hva vet man egentlig om sannheten ved å lese en avisartikkel? Det er vel stor sannsynlighet for at en avisartikkel består av tilfeldige utsnitt fra historien, at viktige deler mangler - og i verste fall av usannheter.

Kanskje det var mora som var psykopat? Kanskje hun misbrukte sønnen seksuelt? Vi vet ikke.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Hva vet man egentlig om sannheten ved å lese en avisartikkel? Det er vel stor sannsynlighet for at en avisartikkel består av tilfeldige utsnitt fra historien, at viktige deler mangler - og i verste fall av usannheter.

Kanskje det var mora som var psykopat? Kanskje hun misbrukte sønnen seksuelt? Vi vet ikke.

1.Sier du at man kan unnskyklde en drapsmann,bare han er ung nok?

2.Alle som kjenner moren sier at hun var ett flott menneske og ikke gjorde en flue fortred.

Jeg var også 14 en gang,og jeg ville ikke en gang skade en flue eller en meitemark.Gråt nesten 1 mnd når min hamster døde.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

På hvilken måte?

En observerer det på en systematisk, vedvarende ansvarsløs, aggressiv og overfor andre krenkende og devaluerende adferd. Ikke enkelthendelse, men det gjentagende og vedvarende.

Lille Lise har akkurat bygget ferdig legohuset. Det kan bli ødelagt av den aktive, uoppmerksomme, litt klomsete og hyperaktive Per som løper forbi. Det kan også bli ødelagt av Knut som målrettet og tilfreds tråkker midt oppe i huset med full kraft.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Hm... i så fall kjenner jeg mange småbarn som sikkert blir psykopater. ;)... Må være andre kjennetegn enn dette tenker jeg..

Sikkert.Jeg er jo ingen fagmann.

Gjest togli
Skrevet

En observerer det på en systematisk, vedvarende ansvarsløs, aggressiv og overfor andre krenkende og devaluerende adferd. Ikke enkelthendelse, men det gjentagende og vedvarende.

Lille Lise har akkurat bygget ferdig legohuset. Det kan bli ødelagt av den aktive, uoppmerksomme, litt klomsete og hyperaktive Per som løper forbi. Det kan også bli ødelagt av Knut som målrettet og tilfreds tråkker midt oppe i huset med full kraft.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...