Gå til innhold

Sarkozy utviser islamister og imamer

Anbefalte innlegg

Det er sant - men det er fryktelig vanskelig når man kun møter motbør og negative holdninger.... Har vi positive holdninger kan vi fort sile ut de som ønsker/ikke ønsker å integreres i det norske samfunnet.

''Har vi positive holdninger kan vi fort sile ut de som ønsker/ikke ønsker å integreres i det norske samfunnet.''

Hva får vi så gjort med de som ikke vil integreres?

Fortsetter under...

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

32

• Sør

31

• MrNobody

8

• adhemar

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg vil på sterkeste unngå å generalisere, og nei, jeg mener IKKE at alle muslimske land er like. Like like som vi vestlige land er.

(Å diskutere skriftlig er vanskelig.)

Men som sagt ; det er få som skaper mye frykt, og det er få som får presseomtale.

Tatt i betraktning hvor mange innvandrere/asylsøkere i vårt land, så er det igrunnen en håndfull som står for presseomtalen.

Og de får til gjengjeld gjøre stort sett hva de vil.

Det jeg_kan_savne, er at den vanlige muslim tar litt mere avstand fra disse ekstremistene, og deres oppførsel/utsagn.

Men det er forbausende stille.

Abid Raja kan vel strekke seg såpass langt at han sier at fordi om Bhatti anlegger Muhammed skjegg, så er han ikke dermed sagt en profet.

''Det jeg_kan_savne, er at den vanlige muslim tar litt mere avstand fra disse ekstremistene, og deres oppførsel/utsagn. Men det er forbausende stille. Abid Raja kan vel strekke seg såpass langt at han sier at fordi om Bhatti anlegger Muhammed skjegg, så er han ikke dermed sagt en profet.''

Jeg foreslo dette her en gang, men ble avspist med at vi kunne da ikke forvente at Ali skulle stå til ansvar for, eller ha noe som helst med å gjøre det som Hassan hadde gjort. Ergo får man ikke gjort noen ting.

Tusen takk for linken.

Sånt kan jeg virkelig like.

At noen av deres "egne" tar avstand fra disse enkelt-individene.

''At noen av deres "egne" tar avstand fra disse enkelt-individene.''

Shabana Rehman har gjort det, Khadra har gjort det. Khadra har blitt voldsomt hetset av sine egne for det.

Gjest togli

''Mitt ønske hadde vært at norske muslimer hadde vist mer tydelig at de sto sammen mot islamistene, og vist at de var en sterk gruppe i Norge.''

Jeg foreslo dette her en gang, men ble avspist med at vi kunne da ikke forvente at Ali skulle stå til ansvar for, eller ha noe som helst med å gjøre det som Hassan hadde gjort. Ergo får man ikke gjort noen ting.

Nei, det er individtekning på høyt nivå - og stemmer jo i og for seg ;) Vi kan ikke _forvente_ noe som helst.... - men vi kan _håpe_ at noen velger å ta på seg ansvaret ;)

Gjest togli

''Har vi positive holdninger kan vi fort sile ut de som ønsker/ikke ønsker å integreres i det norske samfunnet.''

Hva får vi så gjort med de som ikke vil integreres?

Hvis de kan klare seg selv økonomisk, og ikke oppfordrer til negative handlinger, og ellers oppfører seg fint, så ser jeg ikke problemet..

Annonse

''Det jeg_kan_savne, er at den vanlige muslim tar litt mere avstand fra disse ekstremistene, og deres oppførsel/utsagn. Men det er forbausende stille. Abid Raja kan vel strekke seg såpass langt at han sier at fordi om Bhatti anlegger Muhammed skjegg, så er han ikke dermed sagt en profet.''

Nei, ikke til ansvar FOR, men at en viser hva en mener om holdningen til disse enkeltindividene.

De som ønsker å bidra til at vi skal få et bedre land å leve i, er velkommen til Norge,

Bhatti, Krekar og han derre Geilmynden (eller hva pokker han heter) typer greier vi oss utmerket uten.

Så enkelt kan det sies.

Hvorfor pokker drar de ikke til de landene som forfekter de verdiene som disse søker ?

Hvis de kan klare seg selv økonomisk, og ikke oppfordrer til negative handlinger, og ellers oppfører seg fint, så ser jeg ikke problemet..

''Hvis de kan klare seg selv økonomisk, og ikke oppfordrer til negative handlinger, og ellers oppfører seg fint, så ser jeg ikke problemet..''

Helt enig i det, men jeg gikk vel ut i fra at de som ikke lot seg integrere heller ikke greide seg selv økonomisk.

Nei, ikke til ansvar FOR, men at en viser hva en mener om holdningen til disse enkeltindividene.

De som ønsker å bidra til at vi skal få et bedre land å leve i, er velkommen til Norge,

Bhatti, Krekar og han derre Geilmynden (eller hva pokker han heter) typer greier vi oss utmerket uten.

Så enkelt kan det sies.

Hvorfor pokker drar de ikke til de landene som forfekter de verdiene som disse søker ?

''Nei, ikke til ansvar FOR, men at en viser hva en mener om holdningen til disse enkeltindividene. De som ønsker å bidra til at vi skal få et bedre land å leve i, er velkommen til Norge, Bhatti, Krekar og han derre Geilmynden (eller hva pokker han heter) typer greier vi oss utmerket uten. Så enkelt kan det sies.''

Enig!

''Hvorfor pokker drar de ikke til de landene som forfekter de verdiene som disse søker ?''

Aner ikke!

Gjest togli

''Hvis de kan klare seg selv økonomisk, og ikke oppfordrer til negative handlinger, og ellers oppfører seg fint, så ser jeg ikke problemet..''

Helt enig i det, men jeg gikk vel ut i fra at de som ikke lot seg integrere heller ikke greide seg selv økonomisk.

Nei, men da får de heller seile sin egen sjø ;)

Tusen takk for linken.

Sånt kan jeg virkelig like.

At noen av deres "egne" tar avstand fra disse enkelt-individene.

Ulrik Imtiaz Rolfsen gjør det også:

http://www.dagbladet.no/2012/02/24/kultur/debatt/kronikk/00-tallet/kulturer/20396780/

(Han er dog ikke muslim, men står stadig opp mot miljøet.)

Nei, men da får de heller seile sin egen sjø ;)

''Nei, men da får de heller seile sin egen sjø ;)''

Men det er jo så synd på dem, de blir jo diskriminert og trakassert av oss... Mange er også analfabeter og vil aldri greie å få seg en jobb noen gang

Gjest togli

''Nei, men da får de heller seile sin egen sjø ;)''

Men det er jo så synd på dem, de blir jo diskriminert og trakassert av oss... Mange er også analfabeter og vil aldri greie å få seg en jobb noen gang

De må takke ja til tilbudet om å lære seg norsk - gjør det ikke det så har de tatt valget om å ikke få bli her i landet...

Annonse

De må takke ja til tilbudet om å lære seg norsk - gjør det ikke det så har de tatt valget om å ikke få bli her i landet...

''De må takke ja til tilbudet om å lære seg norsk - gjør det ikke det så har de tatt valget om å ikke få bli her i landet...''

Ja, helt enig. Vi må stille krav.

Gjest Nord og ned.

Jepp, pælm det aller verste avskummet ut og håp at rekrutteringen til politisk islam minsker.

I aller høyeste grad et etterlengtet tiltak, som etterhvert vil tvinge seg frem over hele Europa.

På sikt handler det om vår overlevelse.

Det er i seneste laget, men likevel et godt tiltak som vil tvinge seg frem flere andre steder i Europa - og til slutt også i Norge.

Litt merkelig at det må gå så langt at terroraksjoner blir gjennomført og mange uskyldige liv går tapt, før man forstår alvoret - men kanskje ikke så veldig overraskende. Europa sliter fremdeles med skyldfølelsen vedrørende nazitysklands herjinger overfor spesielt jødene, og er livredde for ikke å gå i samme fella på nytt.

Dessverre evner alt for mange ikke å skille mellom det som hendte da og det som hender nå - og gjør derfor i stedet en helt annen feil (unnlatenhet), som også kan få alvorlige konsekvenser om ikke noe snart gjøres.

Vil dette skape en mer "hemmeligholdelse" og dermed gjøre det vanskeligere å "ta" mulige terrorister før de får iverksatt planene sine?

Militante islamister er en ting, men ikke alle imamer er islamister (men mulig de som ble utvist var det?).

Jeg tenker det er bra noe skjer, og at man setter visse krav til de som skal bo i landet - men hvor kommer loven om ytringsfrihet inn her?

Tenk om vi kunne fått en bra diskusjon på dette uten skittkasting fra de som elsker å gruse hverandre inn her inne..... det er lov å håpe :)

Hei,

''Jeg tenker det er bra noe skjer, og at man setter visse krav til de som skal bo i landet - men hvor kommer loven om ytringsfrihet inn her?''

Med mindre vi ønsker å bli sammenlignet med land-vi-ikke-ønsker-å-bli-sammenlignet-med så bør folks meninger/religion selvsagt ikke være årsak til at folk får oppholde seg i landet eller ei.

Da blir vi jo identiske med land som utviser kristne, fordi de er kristne.

Derimot så kan (og gjør) vi straffe og utvise mennesker som bryter straffeloven - slik som en moderne rettsstat skal fungere.

Alternativet er selvsagt hemmelige muslimske menigheter, slik som de har emmelige kristne menigheter i Kina.

Med vennlig hilsen

Ytringsfrihet er ikke retten til å si hva man vil om hva man vil. Kjapt blikk på hva som står om begrunnelsen for utvisningen av tre av dem:

"Den militante algerieren, som tidligere er dømt for sin rolle i et terrorangrep i Marrakech i 1994, ble utvist for å ha tatt opp igjen kontakten med radikale islamske bevegelser."

Dømt terrorist som tar kontakt med (sin gamle ?) organisasjon. Fare for rikets sikkerhet.

"Den maliske imamen ble deportert for antisemittiske uttalelser, "

Rassisme er ikke ytringsfrihet, men en straffbar handling.

"mens tunisieren får sin skjebne beseglet for å ha krevd at alle som avviker fra sann muslimsk lære, blir henrettet."

Oppfordring til drap er ikke en ytringsfrihet, det er en straffbar handling.

Det er jo mye av de samme tingene Krekar er dømt for, og han er og utvist. (Men han kan ikke returneres fordi han står i fare for å bli drept ved deponering).

Nettopp!

Med vennlig hilsen

Du kan være rimelig trygg på at de har stilt samme spørsmålene i Frankrike som du har stilt togli.

De velger nå altså at slike terrorangrep skal få konsekvenser.

Kansje kan det stoppe fremtidige aksjonister, da de vet at resultatet kan bli at imamer og ekstrem-islamister kan bli utvist ?

Det er hevet over enhver tvil at islamist-frykten er økende i den vestlige verden.

Å lukke øynene for dette, bilr dermed helt feil.

Jeg er en av de som stiller store spørsmål om hva fremtiden vil bringe, om vi fortsetter i samme lei.

Flytt til et hvilket som helst land hvor islam er hovedreligion, og forsøk å tving det landet til å vise forståelse for DIN religion.

Da kan jeg love deg at det er DU som må tilpasse deg DET landet sin religion, og regler.

Her i norge TØR vi ikke ta debatten, for da er man fremmedfientlig.

Jeg stikker å lager ppocorn til det som kommer senere i denne tråden.

Da begynner den virkelige diskusjonen.

Da kommer de som virkelig vet hva dette dreier seg om.

''Flytt til et hvilket som helst land hvor islam er hovedreligion, og forsøk å tving det landet til å vise forståelse for DIN religion. Da kan jeg love deg at det er DU som må tilpasse deg DET landet sin religion, og regler.''

Ta verdens største muslimske nasjon, Indonesia. Der får man kjøpt svinekjøtt, moskéer og kirker deler parkeringsplasser, og selv om det selvsagt er problemer, så viser det at det du skriver ikke er basert på virkeligheten.

Ikke bare det, er det virkelig det du ønsker: "dere er slemme med oss, så nå skal vi være slemme med dere"?

Hva slags samfunn gir det? Uten ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...