Gå til innhold

Sarkozy utviser islamister og imamer

Anbefalte innlegg

Hvis du bytter ut ordet "bedre" med annerledes, så er vi helt på linje.

Jeg mener IKKE at alt vi har her i norge er bedre, men vi ønsker å ha det slik, for nettop : ja vi er et produkt av vår tid.

Jeg ønsker IKKE at sharialover (på sikt) skal få noe som helst innpass her hos oss.

Men det forfekter ikke at jeg respekterer de som ønsker det i SITT land.

Jeg blir provosert når folk som har fått en trygg tilværelse i vårt land, og som likevel tråkker på det vi har av verdier.

Oppfording til drap og terror, ja der tar nå altså Frankrike tak.

Vi ? Husarrest, eller holde seg unna internett......

Det er 8 (?) millioner muslimer i Frankrike. De aller fleste lever helt normale liv - mener du at noen ekstremister skal få representere "muslimer"?

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

32

• Sør

31

• MrNobody

8

• adhemar

7

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig må vi forbeholde oss retten til å verne oss, ellers er det ren unfallenhet som til slutt da vil undergrave våre egne verdier.

''Selvfølgelig må vi forbeholde oss retten til å verne oss, ellers er det ren unfallenhet som til slutt da vil undergrave våre egne verdier.''

Det er nettopp det Kina gir som grunn til å fengsle politiske fanger - "vi må beskytte oss".

Jeg vil på sterkeste unngå å generalisere, og nei, jeg mener IKKE at alle muslimske land er like. Like like som vi vestlige land er.

(Å diskutere skriftlig er vanskelig.)

Men som sagt ; det er få som skaper mye frykt, og det er få som får presseomtale.

Tatt i betraktning hvor mange innvandrere/asylsøkere i vårt land, så er det igrunnen en håndfull som står for presseomtalen.

Og de får til gjengjeld gjøre stort sett hva de vil.

Det jeg_kan_savne, er at den vanlige muslim tar litt mere avstand fra disse ekstremistene, og deres oppførsel/utsagn.

Men det er forbausende stille.

Abid Raja kan vel strekke seg såpass langt at han sier at fordi om Bhatti anlegger Muhammed skjegg, så er han ikke dermed sagt en profet.

''Det jeg_kan_savne, er at den vanlige muslim tar litt mere avstand fra disse ekstremistene, og deres oppførsel/utsagn. ''

Men det kan jo være at den "vanlige muslim" ikke føler at dette har noe med dem å gjøre, på en slik måte at det er nødvendig å "ta avstand fra"?

Altså, det skjer kriminalitet hver dag i Norge, men du og jeg behøver da ikke offisielt å "ta avstand fra drap", for at folk ikke skal påstå at vi støtter drap?

Husker du terroren i Stockholm? Da ble det også fremstilt som om muslimer støttet dette. Sannheten er at et samlet media i arabiske land (sikkert med noen små unntak) fordømte terroren:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8281532.ab

Så "de" tar avstand, men det "glemmer" vi jo.

Med vennlig hilsen

''Det jeg_kan_savne, er at den vanlige muslim tar litt mere avstand fra disse ekstremistene, og deres oppførsel/utsagn. Men det er forbausende stille. Abid Raja kan vel strekke seg såpass langt at han sier at fordi om Bhatti anlegger Muhammed skjegg, så er han ikke dermed sagt en profet.''

Jeg foreslo dette her en gang, men ble avspist med at vi kunne da ikke forvente at Ali skulle stå til ansvar for, eller ha noe som helst med å gjøre det som Hassan hadde gjort. Ergo får man ikke gjort noen ting.

Tar du avstand hver gang noen andre kristne gjør noe galt?

Hvorfor forventer du da at muslimer skal måtte ta avstand fra ting?

Med vennlig hilsen

Jeg er enig med deg.... som jeg svarte en annen her nede - så er mange muslimer redde for familiene sine (både her og i sine opprinnelige hjemland) dersom de sier for mye :(

Det er iallefall minst en muslimsk doler, men vedkommende holder seg dessverre langt unna disse trådene da h*n ikke orker å forholde seg til temaet pga hatske kommentarer :/

De tar jo avstand:

Spørsmålet er dog heller hvorfor "den vanlige muslim i gaten" skal måtte ta avstand fra det andre muslimer gjør? Altså, det er jo ikke påkrevd at kristne skal ta offentlig avstand fra det kristne gjør?

Med vennlig hilsen

sør og speer tror jeg vi kan si er ytterkanter :)

Jeg er relativt i sentrum (litt til venstre) politisk.

Jeg har svært lite til overs for stalinister, og den slags.

Jeg forfekter Menneskerettighetene, den norske Grunnloven, og den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen.

Mener du noe av det er "ytterliggående"?

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg tror iallefall ikke man får gjort noe OM man generaliserer - da skaper man bare større konflikter og unødige frustrasjoner...

Jeg har en god venn som er muslim - født i Norge. Han er så norsk som noen - eneste som skiller ham fra "oss" er utseendet. Han er en svært reflektert mann og vi har hatt mange gode diskusjoner rundt dette, så jeg føler jeg har fått et innblikk i hvordan mange norske muslimer tenker... Han synes selvsagt det er fryktelig å bli satt i "bås" med islamister etc, da dette er så langt fra hans tankesett som det er mulig å komme...

Ei norsk venninne er også gift med en muslim som er så norsk som noen.... -og som synes det er forferdelig å bli møtt med uforstand fra nordmenn som tror alle muslimer er "sånn"....

For min del er det viktig at vi snakker om islamister, og ikke om muslimer generelt.

Hei,

Men det er videre viktig å skille mellom fundamentalister (dypt troende religiøse), og folk som forfekter vold.

Det er også to helt forskjellige ting - selv jeg, som er ateist, erkjenner at folk godt kan være ekstremt troende, uten å gjøre noe ulovlig.

Og det er nettopp brudd på straffeloven som er det sentrale her. Det er den som avgjør om vi er innenfor eller utenfor.

Med vennlig hilsen

''At noen av deres "egne" tar avstand fra disse enkelt-individene.''

Shabana Rehman har gjort det, Khadra har gjort det. Khadra har blitt voldsomt hetset av sine egne for det.

Men hvorfor forventer du bare at "de" skal ta avstand fra folk med ekstreme holdninger?

Hva med deg? Jeg har aldri sett deg skrive og ta avstand fra Demokratene, fra Norwegian Defence League og alle de andre...

Hvorfor er det ikke samme krav til deg som du forventer av muslimer?

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Flytt til et hvilket som helst land hvor islam er hovedreligion, og forsøk å tving det landet til å vise forståelse for DIN religion. Da kan jeg love deg at det er DU som må tilpasse deg DET landet sin religion, og regler.''

Ta verdens største muslimske nasjon, Indonesia. Der får man kjøpt svinekjøtt, moskéer og kirker deler parkeringsplasser, og selv om det selvsagt er problemer, så viser det at det du skriver ikke er basert på virkeligheten.

Ikke bare det, er det virkelig det du ønsker: "dere er slemme med oss, så nå skal vi være slemme med dere"?

Hva slags samfunn gir det? Uten ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

''Ta verdens største muslimske nasjon, Indonesia.''

Totalt useriøst og løgnaktig fra deg som vanlig. hadde det ike vært for at det bryter mot DOLs regler skulle jeg postet noen bilder av halshoggde kristne skolejenter, utført av muslimer i nettopp Indonesia, et land ridd av religiøs vold og motsetninger.

Du spiller som vanlig på vanlige folks uvitenhet i din desinformasjonsspredning.

Gjest Nord og ned.

Jeg er relativt i sentrum (litt til venstre) politisk.

Jeg har svært lite til overs for stalinister, og den slags.

Jeg forfekter Menneskerettighetene, den norske Grunnloven, og den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen.

Mener du noe av det er "ytterliggående"?

Med vennlig hilsen

''Jeg har svært lite til overs for stalinister''

Så det er derfor du mangler speil hjemme?

Alt har sin forklaring.

Gjest Nord og ned.

Men hvorfor forventer du bare at "de" skal ta avstand fra folk med ekstreme holdninger?

Hva med deg? Jeg har aldri sett deg skrive og ta avstand fra Demokratene, fra Norwegian Defence League og alle de andre...

Hvorfor er det ikke samme krav til deg som du forventer av muslimer?

Med vennlig hilsen

''Jeg har aldri sett deg skrive og ta avstand fra Demokratene, fra Norwegian Defence League og alle de andre''

Og dette kommer altså fra samme kjeft som sammeligner folk som sprenger hodet av jødiske skolebarn med Hjemmefronten og Milorg.

Ikke bare lar du være å ta avstand fra rene terrorister. Du støtter dem åpent.

Gjest Nord og ned.

''Det jeg_kan_savne, er at den vanlige muslim tar litt mere avstand fra disse ekstremistene, og deres oppførsel/utsagn. ''

Men det kan jo være at den "vanlige muslim" ikke føler at dette har noe med dem å gjøre, på en slik måte at det er nødvendig å "ta avstand fra"?

Altså, det skjer kriminalitet hver dag i Norge, men du og jeg behøver da ikke offisielt å "ta avstand fra drap", for at folk ikke skal påstå at vi støtter drap?

Husker du terroren i Stockholm? Da ble det også fremstilt som om muslimer støttet dette. Sannheten er at et samlet media i arabiske land (sikkert med noen små unntak) fordømte terroren:

Så "de" tar avstand, men det "glemmer" vi jo.

Med vennlig hilsen

''Men det kan jo være at den "vanlige muslim" ikke føler at dette har noe med dem å gjøre, på en slik måte at det er nødvendig å "ta avstand fra"?''

Så du indikerer at de 100 000 på Rådhusplassen 24/7 egentlig ikke hadde noe der å gjøre?

Eller er det bare muslimer som ikke trenger ta avstand fra hva deres egne holder på med?

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

''Hvorfor forventer du da at muslimer skal måtte ta avstand fra ting?''

Det er vel overhode ingen som forventer det. De samler seg bare når det gjelder demonstrasjoner mot ytringsfrihet og andre bærebjelker i vårt samfunn.

Annonse

Gjest Nord og ned.

De tar jo avstand:

Spørsmålet er dog heller hvorfor "den vanlige muslim i gaten" skal måtte ta avstand fra det andre muslimer gjør? Altså, det er jo ikke påkrevd at kristne skal ta offentlig avstand fra det kristne gjør?

Med vennlig hilsen

''http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8281532.ab''

"Herlig" kilde. Ei avis så useriøs PK og forvrengt at det stod mer om virkeligheten i gamle Pravda.

Gjest Nord og ned.

Hei,

Men det er videre viktig å skille mellom fundamentalister (dypt troende religiøse), og folk som forfekter vold.

Det er også to helt forskjellige ting - selv jeg, som er ateist, erkjenner at folk godt kan være ekstremt troende, uten å gjøre noe ulovlig.

Og det er nettopp brudd på straffeloven som er det sentrale her. Det er den som avgjør om vi er innenfor eller utenfor.

Med vennlig hilsen

''Det er også to helt forskjellige ting - selv jeg, som er ateist''

Fanatismen din har helt klart religiøst preg, der du ser verden i et svart/hvitt ondt/godt lys som hadde fått selv en gammel kristen mørkemann fra vestlandet til å bli misunnelig.

Ateistegoet du stadig referer til er en Hoax.

''Flytt til et hvilket som helst land hvor islam er hovedreligion, og forsøk å tving det landet til å vise forståelse for DIN religion. Da kan jeg love deg at det er DU som må tilpasse deg DET landet sin religion, og regler.''

Ta verdens største muslimske nasjon, Indonesia. Der får man kjøpt svinekjøtt, moskéer og kirker deler parkeringsplasser, og selv om det selvsagt er problemer, så viser det at det du skriver ikke er basert på virkeligheten.

Ikke bare det, er det virkelig det du ønsker: "dere er slemme med oss, så nå skal vi være slemme med dere"?

Hva slags samfunn gir det? Uten ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Jeg vet ikke hva slags samfunn vi er på vei til å skape sør, og stiller derfor en del spørsmål under veis.

Jeg er ikke happy med utviklingen jeg ser, og spør derfor om noe kan gjøres annerledes.

Jeg har ingen fremmefrykt hvis en person sier han er buddhist for eksempel `

Hva kan være grunnen til dette tro ?

Men sier en person at han er muslim, så lurer jeg på hva slags "agenda" han har.

Det snakkes om verdens herredømme, og sharia lover i den religionen.

Er dette noe vi ønsker skal bli innført, når de engang blir i overtall osv ?

Og grunnen til at jeg spør, er uvitenhet.

Og da må man få lov til å spørre uten å bli satt i bås.

Hva slags samfunn vi ville fått om du var "innvandringsminister" vet jeg faktisk ikke.

Men å ta 10 % av befolkningen i alle land hvor det er et helvete på jord, for så å spre de utover hele europa, tror ikke jeg er løsningen.

Er DU happy med samfunnet vi har pr. dato ? Synes du at dette er veien vi skal satse videre på ?

Jeg vet ikke hva slags samfunn vi er på vei til å skape sør, og stiller derfor en del spørsmål under veis.

Jeg er ikke happy med utviklingen jeg ser, og spør derfor om noe kan gjøres annerledes.

Jeg har ingen fremmefrykt hvis en person sier han er buddhist for eksempel `

Hva kan være grunnen til dette tro ?

Men sier en person at han er muslim, så lurer jeg på hva slags "agenda" han har.

Det snakkes om verdens herredømme, og sharia lover i den religionen.

Er dette noe vi ønsker skal bli innført, når de engang blir i overtall osv ?

Og grunnen til at jeg spør, er uvitenhet.

Og da må man få lov til å spørre uten å bli satt i bås.

Hva slags samfunn vi ville fått om du var "innvandringsminister" vet jeg faktisk ikke.

Men å ta 10 % av befolkningen i alle land hvor det er et helvete på jord, for så å spre de utover hele europa, tror ikke jeg er løsningen.

Er DU happy med samfunnet vi har pr. dato ? Synes du at dette er veien vi skal satse videre på ?

Hei,

Jeg synes ikke det er noe fundamentalt galt med det du spør om, bortsett fra at jeg synes at å stille spørsmål bare ved muslimer er merkelig (jeg hadde sagt det samme uansett om det var jøder, kristne, hinduer eller andre du hadde nevnt).

Ser man f. eks. på hvem som genererer terror i Europa de siste årene (enten man ser på de siste få årene, eller de siste 100 årene) så er det ikke muslimer som topper statistikken. De er faktisk underrepresentert (!) i statistikken for Europa, i følge Europol.

''Islamister har stått bak bare fem av 940 planlagte, gjennomførte eller avslørte terroraksjonene i Europa de siste tre årene.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4105170.ece

Faktum er at de aller fleste innvandrere i Norge også ønsker demokrati, ytringsfrihet, og stort sett det samme som "vi" gjør. (jeg kan finne undersøkelser til deg, hvis du ønsker det).

Det er, i følge SSB, 2% muslimer i Norge. Noen få av dem ønsker sikkert sharia (som er et lovsystem, og ikke nødvendigvis at man skal ha straffer som å kutte hendene av folk). Men, rent hypotetisk, selv om alle muslimene i Norge ønsket sharia, så er det fremdeles 98% av befolkningen som ikke gjør det.

Ikke bare det, 80% av innvandrere i Norge er ikke-muslimer (de fleste er kristne), så det er heller ingen utsikt til at de skal overta i fremtiden.

=====

Om jeg er "happy"? Både ja og nei.

Det har aldri vært så få mennesker drept i krig som de siste årene. Tanken på et nytt Vietnam (med ufattlige 3 millioner (!) sivile drept av veslige bomber) er veldig usannsynlig.

Også i Oslo går de aller fleste krim-rater ned. Vi har noen få hyperkriminelle, og de bør vi skjerpe innsatsen mot.

Vi har grupper i Norge som har byttet ut "jøde" med "muslim", og nå lager det samme trusselbildet mot muslimer som man hadde mot jøder på slutten av 1920-årene. Disse gruppene lager mye støy, men faktum er at de fleste nordmenn i større og større grad er mindre skeptiske mot innvandrere.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/Oslofolk-sier-ja-takk-til-flere-innvandrere-6793775.html

Håper det er svar på det du spurte om. Si fra hvis det er noe annet. :-)

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Jeg har sluttet helt å forvente så veldig mye av noen som helst jeg ikke er i nær relasjon til.

Jeg har sluttet helt å forvente så veldig mye av noen som helst jeg ikke er i nær relasjon til.

Jo, men poenget er jo at du (og kristne) ikke trenger ta offentlig avstand fra diverse terroristangrep som begås av kristne og "kristne".

Hvorfor skal da muslimer måtte ta offentlig avstand fra diverse terroristangrep om begås av muslimer og "muslimer"?

Ser du ikke at det er forskjellsbehandling?

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Hei,

Jeg synes ikke det er noe fundamentalt galt med det du spør om, bortsett fra at jeg synes at å stille spørsmål bare ved muslimer er merkelig (jeg hadde sagt det samme uansett om det var jøder, kristne, hinduer eller andre du hadde nevnt).

Ser man f. eks. på hvem som genererer terror i Europa de siste årene (enten man ser på de siste få årene, eller de siste 100 årene) så er det ikke muslimer som topper statistikken. De er faktisk underrepresentert (!) i statistikken for Europa, i følge Europol.

''Islamister har stått bak bare fem av 940 planlagte, gjennomførte eller avslørte terroraksjonene i Europa de siste tre årene.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4105170.ece

Faktum er at de aller fleste innvandrere i Norge også ønsker demokrati, ytringsfrihet, og stort sett det samme som "vi" gjør. (jeg kan finne undersøkelser til deg, hvis du ønsker det).

Det er, i følge SSB, 2% muslimer i Norge. Noen få av dem ønsker sikkert sharia (som er et lovsystem, og ikke nødvendigvis at man skal ha straffer som å kutte hendene av folk). Men, rent hypotetisk, selv om alle muslimene i Norge ønsket sharia, så er det fremdeles 98% av befolkningen som ikke gjør det.

Ikke bare det, 80% av innvandrere i Norge er ikke-muslimer (de fleste er kristne), så det er heller ingen utsikt til at de skal overta i fremtiden.

=====

Om jeg er "happy"? Både ja og nei.

Det har aldri vært så få mennesker drept i krig som de siste årene. Tanken på et nytt Vietnam (med ufattlige 3 millioner (!) sivile drept av veslige bomber) er veldig usannsynlig.

Også i Oslo går de aller fleste krim-rater ned. Vi har noen få hyperkriminelle, og de bør vi skjerpe innsatsen mot.

Vi har grupper i Norge som har byttet ut "jøde" med "muslim", og nå lager det samme trusselbildet mot muslimer som man hadde mot jøder på slutten av 1920-årene. Disse gruppene lager mye støy, men faktum er at de fleste nordmenn i større og større grad er mindre skeptiske mot innvandrere.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/Oslofolk-sier-ja-takk-til-flere-innvandrere-6793775.html

Håper det er svar på det du spurte om. Si fra hvis det er noe annet. :-)

Med vennlig hilsen

''bortsett fra at jeg synes at å stille spørsmål bare ved muslimer er merkelig''

Løgn. Det er ikke merkelig all den tid du utmerket godt vet at det ikke er vietnamesere, svensker,srilangesere eller polakker som er i konflikt med det norske storsamfunnet.

''så er det ikke muslimer som topper statistikken.''

Løgn. An de 50 verste terroranslag de siste 10 år i verden, er 49 av dem begått av muslimer. Avisartikler om dette har blitt deg presentert før. Du lyver derfor bevisst og med overlegg.

''Faktum er at de aller fleste innvandrere i Norge også ønsker demokrati, ytringsfrihet, og stort sett det samme som "vi" gjør. (jeg kan finne undersøkelser til deg, hvis du ønsker det).''

Løgn. Artikkelen du sikter til dreier seg om ALLE innvandrere i Norge herudnder svensker og dansker. Andelen muslimer i Norge som tar avstand fra våre kjerneverdier er alarmerende høy. Også dette har du blitt gjort oppmerksom på før. Du lyver derfor også her med overlegg.

''Det er, i følge SSB, 2% muslimer i Norge. Noen få av dem ønsker sikkert sharia''

Løgn. Andelen er betydelig høyere, noe folk nå i en årrekke har hatt milelange tråder med deg om, uten at du evner å ta til deg tallfakta. SSb har presentert tallfakta som forteller at hovedstaden er muslimsk om bare få tiår.

''Også i Oslo går de aller fleste krim-rater ned.''

Løgn. Det har vært en stor nedgang i kriminalitet blandt etnisk norsk ungdom sett over mange år. I de grupper vi her diskuterer er pilen oppadgående. I mange fengsel er 2/3 av fangene nå utlendinger, hovedsakelig fra muslimske land.

''Vi har grupper i Norge som har byttet ut "jøde" med "muslim''

Løgn. Norkse jøder anno 2012, mobbes, trakkasseres og plages på gater og torg av muslimer, som har tatt nazistenes plass på det området. Du snur også her virkelighetne trill rundt, og lyver så det renner av deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...