Gå til innhold

Sarkozy utviser islamister og imamer

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Dette er jo generelt - hvis man har fordommer mot f. eks. funksjonshemmede, eller kvinner - er det da funksjonshemmede, kvinner som må "gjøre noe", eller er det personen med fordommene?

Det som hjelper er jo at de som har fordommene du beskriver gjør noe med dem, og ikke ofrene for fordommer?

Med vennlig hilsen

''hvis man har fordommer mot f. eks. funksjonshemmede''

Er det ofte at noen hetser eller legger for dagen fordommer, altså usannheter, om funksjonshemmede?

Kan jeg faktisk aldri huske å ha lest eller hørt noe sted. Men du har sikkert en stor lenkesamling om emnet siden du rører ut av deg disse påstandene flere ganger i uka?

Fortsetter under...

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

32

• Sør

31

• MrNobody

8

• adhemar

7

Mest aktive i denne tråden

Nå er det ikke vits at du prøver å dra inn funksjonshemmede eller kvinner eller noe annet enn det vi snakker om her. Jeg kommer ikke til å svare deg på det uansett. Jeg holder meg til saken.

''Det som hjelper er jo at de som har fordommene du beskriver gjør noe med dem, og ikke ofrene for fordommer?''

Vel, jeg er av den oppfatning at fordommer ofte ikke er tomme, de kommer ofte fra et sted og er ikke alltid grunnløse.

''Vel, jeg er av den oppfatning at fordommer ofte ikke er tomme, de kommer ofte fra et sted og er ikke alltid grunnløse. – Mandolaika''

Så hvis f. eks. muslimer har fordommer mot kristne så er dette "ikke alltid grunnløse"?

Du lager én regel for oss, og én for dem, og grunnen til at du ikke vil kommentere fordommer mot kvinner og funksjonshemmede er jo nettopp at du ser man hva du forfekter.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Vel, jeg er av den oppfatning at fordommer ofte ikke er tomme, de kommer ofte fra et sted og er ikke alltid grunnløse. – Mandolaika''

Så hvis f. eks. muslimer har fordommer mot kristne så er dette "ikke alltid grunnløse"?

Du lager én regel for oss, og én for dem, og grunnen til at du ikke vil kommentere fordommer mot kvinner og funksjonshemmede er jo nettopp at du ser man hva du forfekter.

Med vennlig hilsen

''og grunnen til at du ikke vil kommentere fordomme''

Blir vel kanskje litt vanskelig å kommenterer "fordommer" til en person som oppfatter alle sannheter som løgn, og gjør all løgn til sannhet.

Eller?

Med vennlig hilsen

''Så hvis f. eks. muslimer har fordommer mot kristne så er dette "ikke alltid grunnløse"?''

Hvor har jeg skrevet at det er annerledes den veien? Hvorfor tillegger du meg meninger jeg ikke har?

Med vennlig hilsen

Beklager, jeg trodde du tok svaret mitt.

Prøver igjen:

''Så hvis f. eks. muslimer har fordommer mot kristne så er dette "ikke alltid grunnløse"?''

Det er det samme om det er kristne eller muslimer.

Fornøyd?

Annonse

Beklager, jeg trodde du tok svaret mitt.

Prøver igjen:

Det er det samme om det er kristne eller muslimer.

Fornøyd?

Tidligere skrev du:

''Vel, jeg er av den oppfatning at fordommer ofte ikke er tomme, de kommer ofte fra et sted og er ikke alltid grunnløse.''

Jeg antar, siden du sidestiller kristne og muslimer, at det er opp til kristne å ta ansvar for å endre seg slik at ikke noen muslimer får fordommer mot dem?

Altså, siden du mener muslimer bør gjøre det for å motvirke fordommer?

Med vennlig hilsen

Tidligere skrev du:

''Vel, jeg er av den oppfatning at fordommer ofte ikke er tomme, de kommer ofte fra et sted og er ikke alltid grunnløse.''

Jeg antar, siden du sidestiller kristne og muslimer, at det er opp til kristne å ta ansvar for å endre seg slik at ikke noen muslimer får fordommer mot dem?

Altså, siden du mener muslimer bør gjøre det for å motvirke fordommer?

Med vennlig hilsen

Vet du at jeg er ikke kristen, så hvilke fordommer muslimer evt. har mot kristne eller motsatt, kan jeg ikke uttale meg om. Jeg bare sier at det ikke er forskjell på hvilken religion det dreier seg om.

Vet du at jeg er ikke kristen, så hvilke fordommer muslimer evt. har mot kristne eller motsatt, kan jeg ikke uttale meg om. Jeg bare sier at det ikke er forskjell på hvilken religion det dreier seg om.

''Vet du at jeg er ikke kristen, så hvilke fordommer muslimer evt. har mot kristne eller motsatt, kan jeg ikke uttale meg om. Jeg bare sier at det ikke er forskjell på hvilken religion det dreier seg om.''

Det var selvsagt heller ikke poenget, men du kommer bare med en unnskyldning for ikke å svare.

Poenget var selvsagt om ofrene skal endre seg (enten de er kristne, kvinner, muslimer, funksjonshemmede) for å imøtekomme folk som har fordommer mot dem?

(Siden du tilsynelatende mener at det ofte var noe i fordommer, og da antar jeg at du mener mot alle grupper.)

Er det ofrene som må endre seg, eller er det de med fordommer?

Med vennlig hilsen

Gjest togli

''Nå er ikke jeg hverken kristen eller "kristen", så jeg forstår ikke helt hvor du vil med dette nå, annet enn at det er forsøk på bortforklaring eller fornektelse av virkeligheten, igjen.''

Du omgår spørsmålet:

Hvorfor forventer du ikke at kristne skal ta avstand når du forventer at muslimer skal gjøre det?

Hvis jeg hadde bodd i et land der kristne var i mindretall, og noen få kristne drev terrorvirksomhet og/eller kom med trusler, så tror jeg faktisk jeg hadde følt behov for å gjentatte ganger markere at jeg tok fullstendig avstand fra deres handlinger/uttalelser, ja...

Heldigvis er det flere og flere norske muslimer som ser nødvendigheten av dette idag :)

Gjest togli

''hvis man har fordommer mot f. eks. funksjonshemmede''

Er det ofte at noen hetser eller legger for dagen fordommer, altså usannheter, om funksjonshemmede?

Kan jeg faktisk aldri huske å ha lest eller hørt noe sted. Men du har sikkert en stor lenkesamling om emnet siden du rører ut av deg disse påstandene flere ganger i uka?

Det er det... har selv opplevd det flere ganger ift døve, men da er døve flest raskt ute med å skrive innlegg i aviser etc...

''Vet du at jeg er ikke kristen, så hvilke fordommer muslimer evt. har mot kristne eller motsatt, kan jeg ikke uttale meg om. Jeg bare sier at det ikke er forskjell på hvilken religion det dreier seg om.''

Det var selvsagt heller ikke poenget, men du kommer bare med en unnskyldning for ikke å svare.

Poenget var selvsagt om ofrene skal endre seg (enten de er kristne, kvinner, muslimer, funksjonshemmede) for å imøtekomme folk som har fordommer mot dem?

(Siden du tilsynelatende mener at det ofte var noe i fordommer, og da antar jeg at du mener mot alle grupper.)

Er det ofrene som må endre seg, eller er det de med fordommer?

Med vennlig hilsen

''Er det ofrene som må endre seg, eller er det de med fordommer?''

Det er ikke enten eller, jeg tenker at begge sider har sitt å jobbe med.

Hvis jeg hadde bodd i et land der kristne var i mindretall, og noen få kristne drev terrorvirksomhet og/eller kom med trusler, så tror jeg faktisk jeg hadde følt behov for å gjentatte ganger markere at jeg tok fullstendig avstand fra deres handlinger/uttalelser, ja...

Heldigvis er det flere og flere norske muslimer som ser nødvendigheten av dette idag :)

Men muslimer bedriver ikke mer terrorvirksomhet i Europa enn andre grupper.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4105170.ece

De siste årene i Europa er de faktisk ganske så underrepresentert i følge Europols (Europas politi) statistikk. 5 av 940 terrorangrep er langt under antallet man kunne forvente basert på befolkning (da ville man forventet mellom 50 og 100, og ikke 5 angrep).

Derimot så skapes en assossiasjon med terror hvis man hele tiden forventer at de skal måtte "ta avstand fra" terroren, som om det har noe mer med dem enn med deg eller meg å gjøre.

Og slik spres fordommene - dessverre.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nord og ned.

Det er det... har selv opplevd det flere ganger ift døve, men da er døve flest raskt ute med å skrive innlegg i aviser etc...

''Det er det... har selv opplevd det flere ganger ift døve,''

Jaha, og hvordan ytrer så disse fordommene seg? Noen eksempel?

''Er det ofrene som må endre seg, eller er det de med fordommer?''

Det er ikke enten eller, jeg tenker at begge sider har sitt å jobbe med.

''Det er ikke enten eller, jeg tenker at begge sider har sitt å jobbe med.''

Så kvinner har "sitt å jobbe med" for å unngå fordommer fra kvinnefientlige muslimer, for eksempel?

Eller er det de med fordommer som har ansvaret for egne fordommer?

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Men muslimer bedriver ikke mer terrorvirksomhet i Europa enn andre grupper.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4105170.ece

De siste årene i Europa er de faktisk ganske så underrepresentert i følge Europols (Europas politi) statistikk. 5 av 940 terrorangrep er langt under antallet man kunne forvente basert på befolkning (da ville man forventet mellom 50 og 100, og ikke 5 angrep).

Derimot så skapes en assossiasjon med terror hvis man hele tiden forventer at de skal måtte "ta avstand fra" terroren, som om det har noe mer med dem enn med deg eller meg å gjøre.

Og slik spres fordommene - dessverre.

Med vennlig hilsen

''De siste årene i Europa er de faktisk ganske så underrepresentert''

Løgn, fanteri og forbannet dikt. Men det er klart at når store bombeaksjoner sidestilles med tagging og hærverk kan man få de merkeligste tall.

Du har tidligere blitt presentert de korrekte tall som viser at av de 50 verste terroranslag i verden de siste 10 år står islamister bak hele 49 av dem. (nr. 50 er utøya).

Allikevel sitter du gang på gang og vrøvler ut det samme forvrengte svada.

Gjest Nord og ned.

Hei,

Du bruker to apostrofer (til venstre for Enter-tasten) før og etter sitatet.

''Du skal ikke synes det er så rart. Det er KUN denne lille gruppen som skremmer meg. De andre er, i mine øyner, liksom fredligere anlagt, med en agenda som ikke virker så skjult.''

Det skremmer fordi det står side opp og side ned i avisen om dem, og fordi folk skriver om dem på samme måte som deres politiske forfedre skrev om jødene for 80-90 år siden.

Det viser seg jo at det er folk på steder med få/ingen muslimer som er mest kritisk til dem. Speer (som skriver masse antimuslimske innlegg her) har innrømmet at hun ikke kjenner en eneste muslim, for eksempel.

N&N her på forum presenterer dessverre den ene blanke løgnen etter den andre. I svar til meg nedenfor skrev han:

''SSb har presentert tallfakta som forteller at hovedstaden er muslimsk om bare få tiår.''

Det SSB faktisk skrev var:

''I 2040 vil nesten halvparten av Oslos befolkning ha innvandrerbakgrunn, på landbasis hver fjerde person.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/Halvparten-innvandrere-i-2040-6783189.html

Bemerk: "Innvandrere", og ikke "muslimer". På landsbasis er 80% av innvandrere ikke-muslimer.

Ved hjelp av disse løgnene så fremstiller han et helt falskt virkelighetsbilde. Han ønsker å lage problemer.

====

Folk som bor steder med et greit antall muslimer er langt mer positive til muslimer enn det folk som bor steder uten muslimer er. I noen få områder så har man fått oppsamlinger av (muslimske) innvandrere, og da er gjerne de som bodde der først negative, men det handler jo ofte om andre ting. Samt økonomi.

Med vennlig hilsen

En aldri så liten oversikt over de dødligste terroranslag i verden:

http://www.johnstonsarchive.net/terrorism/wrjp255i.html

Gjenngangeren for praktisk tal rubbel og bit er islamister, islamister, islamister og atter islamister.

Gjest togli

''Det er det... har selv opplevd det flere ganger ift døve,''

Jaha, og hvordan ytrer så disse fordommene seg? Noen eksempel?

"11 døve i fyllearresten" sto med store bokstaver i avisene for noen år siden - etter et stort fellesarrangement der rundt 1000 døve var samla ;) Da ble fort "alle" døve "sånn", og mange gikk ut i avisene for å dementere "ryktene" som gikk om oss....

Når døve blir "hørende" igjen etter CI-operasjoner, er det mange døve som skriver for å dementere..

Når en døv voldtektsforbryter for nedsatt straff fordi han er døv, så blir det masse skriverier fra døve som ønsker å forklare at de er imot denne forskjellsbehandlingen.

Dette er noen av eksemplene jeg kommer på i farta...

Gjest Nord og ned.

"11 døve i fyllearresten" sto med store bokstaver i avisene for noen år siden - etter et stort fellesarrangement der rundt 1000 døve var samla ;) Da ble fort "alle" døve "sånn", og mange gikk ut i avisene for å dementere "ryktene" som gikk om oss....

Når døve blir "hørende" igjen etter CI-operasjoner, er det mange døve som skriver for å dementere..

Når en døv voldtektsforbryter for nedsatt straff fordi han er døv, så blir det masse skriverier fra døve som ønsker å forklare at de er imot denne forskjellsbehandlingen.

''11 døve i fyllearresten" sto med store bokstaver i avisene for noen år siden - etter et stort fellesarrangement der rundt 1000 døve var samla ;) Da ble fort "alle" døve "sånn", og mange gikk ut i avisene for å dementere "ryktene" som gikk om oss....''

Nei, nei nei. Her er det du og ingen andre som sprer fordommer mot Gud og hverman, hvor du insinuerer at vi så korka idioter at de tror at noen havner i fyllearresten fordi de er døve.

Ellers er det i grunn en bekreftelse på mine antagelser at man må gå år tilbake for å lete med lys og lykte etter noe som i verste mening kan tolkes som fordommspredning mot funksjonshemmede.

Jeg har nemlig aldri sett noe til slik, og det er som forventet bare ett av Sørs uendelig mange myter og hoaxer.

Gjest Nord og ned.

En annen sak er at hvis hele 11 av 1000 blir så drita at de havner i fyllearresten under samlingene deres, er det i høyeste grad nå det bør tas tak i, uansett fordommer eller ei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...