Gå til innhold

Psykopat/sosiopat ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei jente som sliter veldig med tillit til andre mennesker, jeg er paranoid og tror lett at folk snakker stygt om meg bak min rygg og analyserer alt som blir sagt og skrevet til meg. Er svært negativ og tror det verste om alt. Har allikevel aldri tenkt på selvmord, jeg er sosial, blid og kjent som hobbypsykologen i gjengen. Er utenpå svært normal, men føler meg fullstendig sinnsyk inni meg til tider og er redd. Jeg har i alle mine forhold vært utro, men hysterisk når den andre parten omgås det motsatte kjønn og vært anklagende. Uten å tenke på hva jeg selv gjør/har gjort. Har også slått og kloret i ekstreme krangler. Sliter meg å gå på bussen hvis den er full da jeg føler alle stirrer BARE på meg og synes jeg er rar. Jeg vet jeg ikke er stygg, dum osv, men har kun selvtillit når jeg oppnår gode resultater eller får oppmerksomhet fra menn, evt når jeg er beruset. Er ekstremt omsorgsfull og elsker å dulle for andre,har jobbet i omsorgsyrke og trivdes med det. Jeg viser veldig lett følelser i begge ender av skalaen. Kan gå fra ekstremt sinne der jeg kaster ting, hyler og sier de grusomste ting til å gråte hysterisk, skjelve og beklage meg for min oppførsel. Har hatt tanker om at hvis jeg kunne fått min partners eks til å forsvinne uten at jeg ble tatt for det, kunne jeg gjort det uten å blunke. Jeg vet at jeg kan være svært sjarmerende og oppnå det jeg vil, er flink til å ordlegge meg osv. Er svært åpen seksuell men jeg vil kun være i forhold med den jeg er med. Føler selv at noe må være galt, og flere har sagt til meg at jeg burde oppsøke hjelp pga de sinnsyke tankene mine. Ødelegger alle forhold jeg er i og sliter på jobb med selvtilliten. Har du en pekepinn med hva som kan være galt med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Dette minner om en sykdom som heter emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.

Jeg synes du skal ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til behandling. Ta gjerne med en utskrift av det du har skrevet her.

Skrevet

Tviler på at du er psykopat. :-)

Siden du plages selv og dette hindrer deg i å leve sammen med andre,. som du ønsker, og det også hindrer deg i jobben så er det såpass alvorlig at det kan nok hende det blir ansett som sykdom.

Det kan minne om emosjonell ustabilitet, men det kan jo også henge sammen med depresjoner, traumer og vonde opplevelser, dårlig selvtillit, selvbilde og uvaner. Det viktigste er ikke hva en kaller det - men at en innser at det ikke er bra selv, og gjør noe med det. Kan nok hende du trenger hjelp til å komme videre med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...