Gå til innhold

Hvordan få ut en pai av formen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei mener mer en terte egentlig, en sjokoladeterte

Dersom du lager en stor terte beholder du den i formen, ved slike små porsjonsterter kan du dyppe den litt i varmt vann og forsøke om du på død og liv må ha den opp ;-) Jeg ville mye heller servert dem i formen fordi butterdeig-kantene er skjøre saker. Godt blir det sikkert uansett.

Dersom du lager en stor terte beholder du den i formen, ved slike små porsjonsterter kan du dyppe den litt i varmt vann og forsøke om du på død og liv må ha den opp ;-) Jeg ville mye heller servert dem i formen fordi butterdeig-kantene er skjøre saker. Godt blir det sikkert uansett.

Jo tror nok det er greiest, men når jeg søker på "tart" på Google får jeg opp nesten bare terter som blir servert uten formen. Lurte bare på hvordan

Jo tror nok det er greiest, men når jeg søker på "tart" på Google får jeg opp nesten bare terter som blir servert uten formen. Lurte bare på hvordan

De er gjerne laget i en slags aliminiumsfolie-terte-form. Da kan du steke den i formen, ta den ut og la den hvile og etterhvert forsiktig brette ned kantene på formen og fjerne den slik. Selve formen tror jeg smøres litt om jeg husker riktig. Jeg brukte slike til mindre terter og dessert-paier for noen år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...