smurf78 Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Hvordan få ut paien av formen når den er ferdig stekt? 0 Siter
Gjest Aonia Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Ved gele skal man senke formen i kaldt vann. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Ikke det at jeg er flink med paier...men pleier man ikke å servere paien fra formen? 0 Siter
Tante Anna Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Mener du en slik vanlig pai med fyll av ost og skinke? Slike skal serveres i formen :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Jeg sier som flere av de andre - pai serveres i formen. Evt. kan du bruke en springform eller dekke paiformen med bakepapir. 0 Siter
smurf78 Skrevet 4. april 2012 Forfatter Skrevet 4. april 2012 Mener du en slik vanlig pai med fyll av ost og skinke? Slike skal serveres i formen :-) Nei mener mer en terte egentlig, en sjokoladeterte 0 Siter
Tante Anna Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 Nei mener mer en terte egentlig, en sjokoladeterte Dersom du lager en stor terte beholder du den i formen, ved slike små porsjonsterter kan du dyppe den litt i varmt vann og forsøke om du på død og liv må ha den opp ;-) Jeg ville mye heller servert dem i formen fordi butterdeig-kantene er skjøre saker. Godt blir det sikkert uansett. 0 Siter
smurf78 Skrevet 5. april 2012 Forfatter Skrevet 5. april 2012 Dersom du lager en stor terte beholder du den i formen, ved slike små porsjonsterter kan du dyppe den litt i varmt vann og forsøke om du på død og liv må ha den opp ;-) Jeg ville mye heller servert dem i formen fordi butterdeig-kantene er skjøre saker. Godt blir det sikkert uansett. Jo tror nok det er greiest, men når jeg søker på "tart" på Google får jeg opp nesten bare terter som blir servert uten formen. Lurte bare på hvordan 0 Siter
Tante Anna Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Jo tror nok det er greiest, men når jeg søker på "tart" på Google får jeg opp nesten bare terter som blir servert uten formen. Lurte bare på hvordan De er gjerne laget i en slags aliminiumsfolie-terte-form. Da kan du steke den i formen, ta den ut og la den hvile og etterhvert forsiktig brette ned kantene på formen og fjerne den slik. Selve formen tror jeg smøres litt om jeg husker riktig. Jeg brukte slike til mindre terter og dessert-paier for noen år siden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.