Gjest duken Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Hjelper Zoloft mot både depresjon, tvangstanker, generell angst og tankekjør? Håper det... 0 Siter
Gjest Ånden Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Ikke for meg iallefall. Kanskje jeg ikke forsøkte høy nok dose. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 SSRI hjelper mot depresjon, angst og tvangstanker. Tankekjør er et dårlig definert begrep. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 SSRI hjelper mot depresjon, angst og tvangstanker. Tankekjør er et dårlig definert begrep. ''Tankekjør er et dårlig definert begrep.'' Er det virkelig det? Jeg forstår det uten videre som tanker som ikke stopper, og som gjerne gjentar og gjentar seg, som i en loop eller karusell. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 ''Tankekjør er et dårlig definert begrep.'' Er det virkelig det? Jeg forstår det uten videre som tanker som ikke stopper, og som gjerne gjentar og gjentar seg, som i en loop eller karusell. Tankekjør kan en ha i depresjon, GAD, psykose, OCD, angst. Behandlingen er å behandle grunnlidelsen. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. april 2012 Skrevet 4. april 2012 Tankekjør kan en ha i depresjon, GAD, psykose, OCD, angst. Behandlingen er å behandle grunnlidelsen. Aha, skjønner. Takk for utdyping. Jeg lurer på om jeg noensinne har lidd av angst eller depresjon, eller om jeg bare har Asperger, eller om jeg bare/også har ADHD, eller om jeg har vært utsatt for omsorgssvikt, eller om jeg er helt normal, eller om det er noen som er helt normale, eller om det å være normal bare er en forestilling. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 Tankekjør kan en ha i depresjon, GAD, psykose, OCD, angst. Behandlingen er å behandle grunnlidelsen. Løsningen er å behandle grunnlidelsen sier du, men her vet jeg faktisk ikke hva grunnlidelsen er. Hun jeg tenker på har både OCD, GAD, depresjon og muligens ADD. Kanskje også AS, som hun først ble diagnostisert med. Så hva er egentlig hennes "grunnlidelse"? Hmmm... Jeg vet ikke. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 Aha, skjønner. Takk for utdyping. Jeg lurer på om jeg noensinne har lidd av angst eller depresjon, eller om jeg bare har Asperger, eller om jeg bare/også har ADHD, eller om jeg har vært utsatt for omsorgssvikt, eller om jeg er helt normal, eller om det er noen som er helt normale, eller om det å være normal bare er en forestilling. Det du beskriver her, synes jeg på en god måte betegner hva "tankekjør" er. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 Det du beskriver her, synes jeg på en god måte betegner hva "tankekjør" er. Hehe...! Jeg har blitt mye bedre, altså! (Dette er ingenting.) 0 Siter
Gjest Oksen Ferdinand Skrevet 6. april 2012 Skrevet 6. april 2012 Aha, skjønner. Takk for utdyping. Jeg lurer på om jeg noensinne har lidd av angst eller depresjon, eller om jeg bare har Asperger, eller om jeg bare/også har ADHD, eller om jeg har vært utsatt for omsorgssvikt, eller om jeg er helt normal, eller om det er noen som er helt normale, eller om det å være normal bare er en forestilling. LOL.Føler omtrent på samme måte. Undres også på hvorfor jeg ikke går inn i dyp depresjon eller får panikkangst når jeg glemmer å ta mine medisiner som skulle ha vært på 100 mg zoloft per døgn? Var den lave dosen med 20 mg 5-7 ganger i uka nok? Har også fått bedre kontakt med meg selv og mine følelser etter flere hundre postinger på dol og vgd.Å få 80% positive tilbakemaldinger hjelper. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.