Gå til innhold

Zoloft

Anbefalte innlegg

Gjest duken
Skrevet

Hjelper Zoloft mot både depresjon, tvangstanker, generell angst og tankekjør?

Håper det...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ånden
Skrevet

Ikke for meg iallefall. Kanskje jeg ikke forsøkte høy nok dose.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SSRI hjelper mot depresjon, angst og tvangstanker.

Tankekjør er et dårlig definert begrep.

Bella Dotte
Skrevet

SSRI hjelper mot depresjon, angst og tvangstanker.

Tankekjør er et dårlig definert begrep.

''Tankekjør er et dårlig definert begrep.''

Er det virkelig det? Jeg forstår det uten videre som tanker som ikke stopper, og som gjerne gjentar og gjentar seg, som i en loop eller karusell.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Tankekjør er et dårlig definert begrep.''

Er det virkelig det? Jeg forstår det uten videre som tanker som ikke stopper, og som gjerne gjentar og gjentar seg, som i en loop eller karusell.

Tankekjør kan en ha i depresjon, GAD, psykose, OCD, angst. Behandlingen er å behandle grunnlidelsen.

Bella Dotte
Skrevet

Tankekjør kan en ha i depresjon, GAD, psykose, OCD, angst. Behandlingen er å behandle grunnlidelsen.

Aha, skjønner. Takk for utdyping.

Jeg lurer på om jeg noensinne har lidd av angst eller depresjon, eller om jeg bare har Asperger, eller om jeg bare/også har ADHD, eller om jeg har vært utsatt for omsorgssvikt, eller om jeg er helt normal, eller om det er noen som er helt normale, eller om det å være normal bare er en forestilling.

Gjest duken
Skrevet

Løsningen er å behandle grunnlidelsen sier du, men her vet jeg faktisk ikke hva grunnlidelsen er. Hun jeg tenker på har både OCD, GAD, depresjon og muligens ADD. Kanskje også AS, som hun først ble diagnostisert med.

Så hva er egentlig hennes "grunnlidelse"? Hmmm... Jeg vet ikke.

Gjest duken
Skrevet

Jeg lurer på om jeg noensinne har lidd av angst eller depresjon, eller om jeg bare har Asperger, eller om jeg bare/også har ADHD, eller om jeg har vært utsatt for omsorgssvikt, eller om jeg er helt normal, eller om det er noen som er helt normale, eller om det å være normal bare er en forestilling.

Det du beskriver her, synes jeg på en god måte betegner hva "tankekjør" er.

Bella Dotte
Skrevet

Det du beskriver her, synes jeg på en god måte betegner hva "tankekjør" er.

Hehe...! Jeg har blitt mye bedre, altså! (Dette er ingenting.)

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

LOL.Føler omtrent på samme måte.

Undres også på hvorfor jeg ikke går inn i dyp depresjon eller får panikkangst når jeg glemmer å ta mine medisiner som skulle ha vært på 100 mg zoloft per døgn?

Var den lave dosen med 20 mg 5-7 ganger i uka nok?

Har også fått bedre kontakt med meg selv og mine følelser etter flere hundre postinger på dol og vgd.Å få 80% positive tilbakemaldinger hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...