Gå til innhold

Kjære NHD: Ditt råd er viktig

Anbefalte innlegg

Gjest Erikz

Beklager gjentatte innlegg, men anser dine råd som svært verdifulle i en fryktelig vanskelig tid; Lover deg en stor takk når jeg er ute av dette h*****

Har i mange år gått på 20mg cipralex med god effekt. Fikk et voldsomt tilbakefall 5.mars med panikkanfall og har havnet i dyp depresjon med voldsomt angst. (ikke mange angstanfall)

Det er angsten som er opphavet til depresjonen.

Har trappet opp på 30 mg og har gått på det i 4 uker. Legen sier jeg må vente to uker til for eventuell effekt. Til nå har det ikke gitt noen effekt i det hele tatt, og jeg faller stadig lenger ned.

Nå har legen tatt påskeferie.

Serumprøven på 30 mg viser at jeg ligger på 75.

1. Skal jeg "holde" ut i 2 uker til og kunne forvente effekt på 30 mg ?

2. Skal jeg "pushe på" for å kunne gå opp til 40 med en gang mg og så avvente i 2- uker ?

3. Evt. et bytte til et annet medikament neste uke ..?

Bivirkninger har jeg ikke hatt. Og jeg er heller ikke redd for bivirkninger. Alt er bedre enn en dyp depresjon og mye angst.

På forhånd takk og igjen; beklager "maset"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377979-kj%C3%A6re-nhd-ditt-r%C3%A5d-er-viktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...