Gå til innhold

Aldersgrenser + div, pc og tv spill

Gjest den strenge

Anbefalte innlegg

Gjest den strenge

Har unger på 8, 10 og 11 år og lurer på om jeg/vi er for strenge:

- de har ikke egen mailadresse.

-de har ikke fb (vet det er 13 års grense her, men jaggu er det noen fra klassene deres på fb)

Hvor stor vekt legger dere på aldersgrenser på spill, de har vært hos noen venner og spilt spill med 18 års grense, jeg syns det er hårreisende.

Etter tilbakemeldinger fra ungene mistenker jeg at de får se CSI og diverse lignenede serier hos far, samt dvder med 15 års grense, noe far blankt avviser.

Hvordan forholder jeg meg til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt personlig så synes jeg at det er en grunn til at det er satt aldersgrense på filmer. Og at de ser CSI hos far er hårreisende, synes nå jeg.

Vet at flere i klassen til frøkna her (10 år) spiller spill med 18 års aldersgrense. Lurer da litt på hvor foreldrene er hen, når de tillater det?

Når det kommer til far, er det vel ingen annen utvei enn å ta en prat med han? Håper dere har en god dialog, og at han kan se dine synspunkter på dette.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt som deg, jeg ser ikke noe poeng i at 8åringer skal på FB. Jeg har en "bekjent" i omgangskretsen som nå har prestert å opprette en profil til sin nyfødte sønn på 6 uker. En egen profil, intet mindre..... En annen bekjent har en datter som har en populær blogg, hun er akkurat fylt 12 år og tjener 10 000 kroner i måneden på denne "rosa-bloggen".

Jeg mener ikke at man trenger å følge aldersgrense-anbefalingen slavisk men jeg synes det gir en god pekepinn. Jeg gir ikke 12åringen lov til å spille spill med 18 årsgrense men det er ikke sikkert jeg ville nektet en 15-16åring det. Det samme med CSI, tror det er 15årsgrense her, en på 13 kan godt se dette men ikke et barn på 8-9. Dessuten kan det være stor forskjell både på kjønn og i alder generelt, noen ser på sikt uten problemer mens andre får mareritt av barnetimen, slikt må vi som foreldre ta hensyn til. Snakk med barnefaren og bli enige om hva dere skal gjøre, og hold dere til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoppsideisi

Har barn på 6,9,11 og er også restriktive ifht aldersgrenser mht spill, fb(ingen er der enda!), tv titting mm

Synes det er helt vanvittig at foreldre ikke følger aldersgrensene som anbefales når vi vet endel om hvordan barn påvirkes av film, spill mm. Hvis jeg hadde fått vite at barna fikk se filmer med for høy aldersgrense hos andre ville jeg sagt fra og ikke tillatt det. Problemet er vel at vi ikke får vite det dessverre!

Jeg synes jo man kan være restriktive ifht tiden barna bruker foran skjemr også jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har begge ungene mailadresse, vi foreldre har fullt innsyn og kan passordene.

Han som er nesten 13 har facebook og iPod med div app'er han kommuniserer og spiller med.

Aldersgrenser på spill har vi aldri blitt utfordret på, men jeg hadde nok sagt nei til "18-års spill" da jeg vet at den grensa ofte er det pga vold.

Filmer kommer helt an på, jeg var med guttungen og kompisen hans på The Hunger Games f.eks og den har 11-årsgrense men er ganske rå. Kompisen uttalte i bilen på vei hjem at "det er den skum...eh..hm.. mest spennende filmen jeg har sett, jeg satt med muklene strammet hele tiden!" Jeg var en av to personer i salen under 25 år tror jeg så jeg sa til gutta at de godt kunne la være å "kjenne" meg hvis de ville.

-også er det forskjell på kino og å se dvd hjemme i stua med mor&far...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...