bibben Skrevet 6. april 2012 Skrevet 6. april 2012 I det siste har jeg tenkt mye på om lidelsen schizofreni kunne vært oppdaget på et tidligere stadium i livet mitt og derved kanskje stoppet/behandlet i tide. Finnes det noen typiske tegn som predikerer for psykose og schizofreni før en faktisk får en psykose? Kunne det vært fanget opp i ungdommen eller allerede i barndommen? Jeg lurer også på hva som er en ”typisk” utvikling av schizofreni. Kommer det som regel snikende eller vanligst på bakgrunn av en "overrumplende" psykose? Jo mer jeg lærer om schizofreni jo mer skjønner jeg at det er en mangefasettert lidelse, så det er kanskje vanskelig å svare på, men jeg prøver meg med et spørsmål likevel. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 6. april 2012 Skrevet 6. april 2012 Mener jeg har lest at de psykosene som kommer snikende ofte er mer langsiktige og på det viset alvorlige, mens de som kommer dettende i hodet på en er mer kortvarige. Men det er vel ingen regel dette heller... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.