frosken Skrevet 6. april 2012 Skrevet 6. april 2012 ''Når ingen forstår / skjønner at du sliter / er psyk.'' Hva bygger du teorien på om at ingen forstår eller skjønner at du sliter psykisk? Jeg har gjennomgående inntrykk av at det er du selv som sliter med å forstå deg selv og å stole på at du har en legitim grunn til ikke helt å få til livet slik du synes du burde. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 ''Når ingen forstår / skjønner at du sliter / er psyk.'' Hva bygger du teorien på om at ingen forstår eller skjønner at du sliter psykisk? Jeg har gjennomgående inntrykk av at det er du selv som sliter med å forstå deg selv og å stole på at du har en legitim grunn til ikke helt å få til livet slik du synes du burde. Folk sier at jeg ikke sliter, men bare later som, helt sikkert... 0 Siter
frosken Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Folk sier at jeg ikke sliter, men bare later som, helt sikkert... ''Folk sier at jeg ikke sliter, men bare later som, helt sikkert...'' Det tror jeg ikke stemmer. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 ''Folk sier at jeg ikke sliter, men bare later som, helt sikkert...'' Det tror jeg ikke stemmer. Hvorfor ikke? Hva vet du om det, da? :-P 0 Siter
frosken Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Hvorfor ikke? Hva vet du om det, da? :-P Jeg tror ikke folk rundt deg er så dumme at de ikke skjønner noe av situasjonen din og hvordan du har det. _Så_ utbredt er dog ikke manglende intelligens og empati ;-) 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 For meg som aldri har slitt med psyken kan det helt sikkert være vanskelig å skjønne ja. Jeg vet så innmari lite om det. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Jeg tror ikke folk rundt deg er så dumme at de ikke skjønner noe av situasjonen din og hvordan du har det. _Så_ utbredt er dog ikke manglende intelligens og empati ;-) Hm... mener du nå at jeg ikke har intelligens og empati? :-( Må bare sjekke... 0 Siter
frosken Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Hm... mener du nå at jeg ikke har intelligens og empati? :-( Må bare sjekke... Nå må du tak i bruk rasjonaliteten din. Du vet at jeg ikke mente at det er noe galt med din intelligens eller empati. Prøv å holde fast ved dette :-) 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Nå må du tak i bruk rasjonaliteten din. Du vet at jeg ikke mente at det er noe galt med din intelligens eller empati. Prøv å holde fast ved dette :-) Men jeg tenker dobbelt her... Tenker på alle mulige tolkninger, slik at jeg kan forsikre meg om det verste utfallet... Er ikke noe galt med min rasjonalitet. ;-) 0 Siter
frosken Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Men jeg tenker dobbelt her... Tenker på alle mulige tolkninger, slik at jeg kan forsikre meg om det verste utfallet... Er ikke noe galt med min rasjonalitet. ;-) Men du må jo benytte også de kontekstuelle faktorene når du skal tolke et utsagn. Det er ikke første gangen jeg svarer på et innlegg du skriver, og du vet noe om hva jeg pleier å si til deg og hvilken holdning jeg har i forhold til deg. Dette tatt i betraktning, vil en tolkning som består i at jeg skulle ha påstått at du mangler intelligens og empati, være urimelig. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Men du må jo benytte også de kontekstuelle faktorene når du skal tolke et utsagn. Det er ikke første gangen jeg svarer på et innlegg du skriver, og du vet noe om hva jeg pleier å si til deg og hvilken holdning jeg har i forhold til deg. Dette tatt i betraktning, vil en tolkning som består i at jeg skulle ha påstått at du mangler intelligens og empati, være urimelig. Nei, det er kanskje ikke rasjonell tenkning nei... 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Men hvis du har vært i psykiatrien i årevis og har fått utskrevet medikamenter og i tillegg går til psykiater så er det vel noen som har forstått at du er syk og sliter? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Men hvis du har vært i psykiatrien i årevis og har fått utskrevet medikamenter og i tillegg går til psykiater så er det vel noen som har forstått at du er syk og sliter? Det tror jeg ikke de forstår. De tror jeg går inn for dette med vilje. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Det tror jeg ikke de forstår. De tror jeg går inn for dette med vilje. Du skriver lenger nede i innlegget at det at de tror du gjør deg til er bare noe du antar. Jeg tror denne tvilen din om du egentlig er psyk er en del av sykdommen. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Du skriver lenger nede i innlegget at det at de tror du gjør deg til er bare noe du antar. Jeg tror denne tvilen din om du egentlig er psyk er en del av sykdommen. Kanskje det. Tror jeg må begynne å spørre mer jeg,om hva folk tror om meg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.