Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det virkelig mulig?!? Vil det si at kvinner ikke skal spikke grillpinner eller tenne bål også?

Eller at jeg som kvinnelig medarbeider kan si at jeg ikke har lyst til å skifte bleier - så slipper jeg det?

Hva om alle sier de ikke ønsker å skifte bleier - hva med barna da?

Blir litt provosert...

Er det virkelig mulig?!? Vil det si at kvinner ikke skal spikke grillpinner eller tenne bål også?

Eller at jeg som kvinnelig medarbeider kan si at jeg ikke har lyst til å skifte bleier - så slipper jeg det?

Hva om alle sier de ikke ønsker å skifte bleier - hva med barna da?

Blir litt provosert...

Finnes det kvinner som synes det er stas å skifte bleier på andre unger enn sine egne, tro? Jeg synes i alle fall det er ganske ekkelt. Kjære vene, hva har man i barnehage å gjøre hvis man ikke vil gjøre drittjobbene? Er det sånn at menn helst bare bør få ha det gøy på jobben, og slippe kjedelige oppgaver, og at det ikke er så nøye med kvinnene? Eller er det pedofrykt, vettskremt pedagogisk leder og press fra foreldre som ligger bak?

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men jeg tror jeg velger å le. Det er morsommere.:)

Annonse

Gjest AnnaMelinda

Jobber de i barnehage så må de jaggu meg skifte bleier også, ellers får de finne seg noe annet gjøre.

Men jeg lurer på hva som ligger bak dette og hvorfor de har bestemt det.

For meg høres det ut som et utsagn som skal dekke over at det ikke stoles på mennene det gjelder. Mennene er kanskje bare glade for å slippe, og har vel ikke tenkt over at "gesten" eventuelt er tvetydig, så ingen motargumenter fra den kanten. Enda.

For meg høres det ut som et utsagn som skal dekke over at det ikke stoles på mennene det gjelder. Mennene er kanskje bare glade for å slippe, og har vel ikke tenkt over at "gesten" eventuelt er tvetydig, så ingen motargumenter fra den kanten. Enda.

''For meg høres det ut som et utsagn som skal dekke over at det ikke stoles på mennene det gjelder. Mennene er kanskje bare glade for å slippe, og har vel ikke tenkt over at "gesten" eventuelt er tvetydig, så ingen motargumenter fra den kanten. Enda.''

Det tenkte jeg også. Jeg tror denne styreren er svært korttenkt.

Jeg også tenkte på det samme, de kan være redd for andre ting.

Gjest Hulderen

Jeg tenker også at det her er mangel på tillit. Kanskje noen foreldre er redde for misbruk, og ikke vil at de manlige ansatte skal få for lett tilgang.

Denne forskjellbehandlingen minner om den damer får i infanteriet. Jeg makter ikke å hisse meg veldig opp.

Jeg vet lite om kvinner i infanteriet, så kanskje du har rett. Slipper de å gjøre kjedelige ting fordi de er kvinner, altså? Sånn bør det ikke være i så fall. At de slipper å gjøre ting de ikke har fysiske forutsetinger for å klare blir en annen sak, synes jeg.

Finnes det kvinner som synes det er stas å skifte bleier på andre unger enn sine egne, tro? Jeg synes i alle fall det er ganske ekkelt. Kjære vene, hva har man i barnehage å gjøre hvis man ikke vil gjøre drittjobbene? Er det sånn at menn helst bare bør få ha det gøy på jobben, og slippe kjedelige oppgaver, og at det ikke er så nøye med kvinnene? Eller er det pedofrykt, vettskremt pedagogisk leder og press fra foreldre som ligger bak?

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men jeg tror jeg velger å le. Det er morsommere.:)

:) La oss le i kor :)

Annonse

Jeg vet lite om kvinner i infanteriet, så kanskje du har rett. Slipper de å gjøre kjedelige ting fordi de er kvinner, altså? Sånn bør det ikke være i så fall. At de slipper å gjøre ting de ikke har fysiske forutsetinger for å klare blir en annen sak, synes jeg.

Vel, de slipper nok ikke å gjøre kjedelige ting. De får noen mindre fysiske belastninger (slik var det i alle fall før). Men denne distinksjonen er uansett ikke veldig viktig i det som er det praktiske formålet med et forsvar. Skal man bære en livstruende såret soldat i sikkerhet må man ha krefter. Da er likestillingsideologier lite verdt.

Mrs. Wallace

Vel, de slipper nok ikke å gjøre kjedelige ting. De får noen mindre fysiske belastninger (slik var det i alle fall før). Men denne distinksjonen er uansett ikke veldig viktig i det som er det praktiske formålet med et forsvar. Skal man bære en livstruende såret soldat i sikkerhet må man ha krefter. Da er likestillingsideologier lite verdt.

''Men denne distinksjonen er uansett ikke veldig viktig i det som er det praktiske formålet med et forsvar. Skal man bære en livstruende såret soldat i sikkerhet må man ha krefter. Da er likestillingsideologier lite verdt.''

Det er jeg enig i. Men når det gjelder bleieskift, er det ingen forskjell på menns og kvinners fysiske forutsetninger.

Gjest togli

Haha, noe så tåpelig!! :))))

Hvis man kunne få slippe uansett kjønn, så hadde jeg skjønt det... Jeg jobba selv i barnehage i en kort periode, og ba om å få slippe bleieskift da jeg rett og slett ikke fikser å skifte bæsjebleier (sist jeg sjekka var jeg iallefall dame ;)).

Hvis man kunne få slippe uansett kjønn, så hadde jeg skjønt det... Jeg jobba selv i barnehage i en kort periode, og ba om å få slippe bleieskift da jeg rett og slett ikke fikser å skifte bæsjebleier (sist jeg sjekka var jeg iallefall dame ;)).

Bæsjebleier på andres unger er ekkelt. Men jeg har svart belte i å late som, så det går helt greit. Unger må skiftes på. Sånn er det bare. ;0)

''Jeg jobba selv i barnehage i en kort periode, og ba om å få slippe bleieskift da jeg rett og slett ikke fikser å skifte bæsjebleier''

Jeg tror ikke noe på at eksen din skiftet samtlige bæsjebleier på alle tre ungene altså! Men jeg hadde også betakket meg for å skifte på andres unger, i alle fall unger over babystadiet. Tror jeg. Dog ikke om jeg hadde jobbet på småbarnsavdeling, man venner seg vel rimelig fort til det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...