Gå til innhold

For lat?

Gjest inspirasjon til må-ting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan huske at min ene bestemor brukte forkle, men har ikke sett det siden.

Jeg bruker også forkle :-) Når det gjelder trådstarter: Ta på deg noe du kan bli svett i. Ta en liten ting av gangen og prøv å være effektiv!. Ta noen små pauser. Klapp deg selv på skulderen fordi du er så flink. Og ikke minst: nyt resultatet. Jo oftere du vasker og rydder, dess greiere blir det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378051-for-lat/#findComment-3325358
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan være dørgende lat innimellom.

Men jeg liker, som du, å ha det rent og ordenlig rundt meg. :-)

For å oppnå dette, har jeg to strategier, som kan høres nokså eksentriske ut for andre, men det får stå sin prøve.

1) Noen ganger, når rotet har tatt overhånd, later jeg som om jeg får besøk om 3 timer. Og da må jeg rydde og vaske.

2) Er jeg sen i sessen, kan jeg sette på mobilen på alarm, la oss si om 30 minutter. Så tenker jeg med meg selv at om 30 minutter, fortjener jeg en belønning (f. eks en kopp te el l.), men da må jeg sannelig være effektiv først! :-)

Og da går det unna. I 30 minutter i første omgang. Ofte, når den tilmålte tida har gått, er jeg så godt i gang, og begynner å se resultater, så da fortsetter jeg gjerne litt lenger. :-)

Ja, jeg er ei merkelig dame...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378051-for-lat/#findComment-3326207
Del på andre sider

For å oppnå dette, har jeg to strategier, som kan høres nokså eksentriske ut for andre, men det får stå sin prøve.

1) Noen ganger, når rotet har tatt overhånd, later jeg som om jeg får besøk om 3 timer. Og da må jeg rydde og vaske.

2) Er jeg sen i sessen, kan jeg sette på mobilen på alarm, la oss si om 30 minutter. Så tenker jeg med meg selv at om 30 minutter, fortjener jeg en belønning (f. eks en kopp te el l.), men da må jeg sannelig være effektiv først! :-)

Og da går det unna. I 30 minutter i første omgang. Ofte, når den tilmålte tida har gått, er jeg så godt i gang, og begynner å se resultater, så da fortsetter jeg gjerne litt lenger. :-)

''Noen ganger, når rotet har tatt overhånd, later jeg som om jeg får besøk om 3 timer. Og da må jeg rydde og vaske.''

En god idé - men jeg tror ikke jeg er lettlurt nok :P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378051-for-lat/#findComment-3326214
Del på andre sider

Gjest inspirasjon til må-ting

Hehe, vi er nok bra like der ;) Likte disse rådene dine, det skal jeg faktisk prøve. Tenker som Katt-ja at kanskje jeg ikke er lettlurt nok, men hvem vet? :)

Takk!! Dette tror jeg er to MEGET passende tips :))))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378051-for-lat/#findComment-3326356
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...