Gå til innhold

For lat?

Gjest inspirasjon til må-ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhh. Sitter og ser på rotet, og tenker at om jeg feier over gulvet og diskene osv med blikket, så blir det ryddig, pent og rent ;)

Trenger noen morsomme og lystbetonte tips for å sette i gang, og for å fortsette helt til alt faktisk ER rent og pent! :)

Skrevet

Sett på noe rask og morsom musikk, ta på deg et forkle om du har og sett i gang! Du trenger ikke mer motivasjon enn det - tenk på hvor hyggelig det blir å sette seg ned etterpå når alt er pent og rent og ryddig. :o)

Gjest Hulderen
Skrevet

Sett på noe rask og morsom musikk, ta på deg et forkle om du har og sett i gang! Du trenger ikke mer motivasjon enn det - tenk på hvor hyggelig det blir å sette seg ned etterpå når alt er pent og rent og ryddig. :o)

Forkle? Er det virkelig noen som bruker det?

Skrevet

Forkle? Er det virkelig noen som bruker det?

Jeg bruker gjerne forkle når jeg baker eller lager middag i alle fall. :o) Så slipper jeg melstøv og sprutflekker på klærne + at det er greit å tørke av hendene på om nødvendig.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg bruker gjerne forkle når jeg baker eller lager middag i alle fall. :o) Så slipper jeg melstøv og sprutflekker på klærne + at det er greit å tørke av hendene på om nødvendig.

Jeg kan huske at min ene bestemor brukte forkle, men har ikke sett det siden.

Skrevet

Jeg kan huske at min ene bestemor brukte forkle, men har ikke sett det siden.

Jeg bruker også forkle :-) Når det gjelder trådstarter: Ta på deg noe du kan bli svett i. Ta en liten ting av gangen og prøv å være effektiv!. Ta noen små pauser. Klapp deg selv på skulderen fordi du er så flink. Og ikke minst: nyt resultatet. Jo oftere du vasker og rydder, dess greiere blir det.

Bella Dotte
Skrevet

Inviter noen på besøk. Det får alltid meg i gang :-)

Skrevet

Jeg kan være dørgende lat innimellom.

Men jeg liker, som du, å ha det rent og ordenlig rundt meg. :-)

For å oppnå dette, har jeg to strategier, som kan høres nokså eksentriske ut for andre, men det får stå sin prøve.

1) Noen ganger, når rotet har tatt overhånd, later jeg som om jeg får besøk om 3 timer. Og da må jeg rydde og vaske.

2) Er jeg sen i sessen, kan jeg sette på mobilen på alarm, la oss si om 30 minutter. Så tenker jeg med meg selv at om 30 minutter, fortjener jeg en belønning (f. eks en kopp te el l.), men da må jeg sannelig være effektiv først! :-)

Og da går det unna. I 30 minutter i første omgang. Ofte, når den tilmålte tida har gått, er jeg så godt i gang, og begynner å se resultater, så da fortsetter jeg gjerne litt lenger. :-)

Ja, jeg er ei merkelig dame...

Skrevet

For å oppnå dette, har jeg to strategier, som kan høres nokså eksentriske ut for andre, men det får stå sin prøve.

1) Noen ganger, når rotet har tatt overhånd, later jeg som om jeg får besøk om 3 timer. Og da må jeg rydde og vaske.

2) Er jeg sen i sessen, kan jeg sette på mobilen på alarm, la oss si om 30 minutter. Så tenker jeg med meg selv at om 30 minutter, fortjener jeg en belønning (f. eks en kopp te el l.), men da må jeg sannelig være effektiv først! :-)

Og da går det unna. I 30 minutter i første omgang. Ofte, når den tilmålte tida har gått, er jeg så godt i gang, og begynner å se resultater, så da fortsetter jeg gjerne litt lenger. :-)

''Noen ganger, når rotet har tatt overhånd, later jeg som om jeg får besøk om 3 timer. Og da må jeg rydde og vaske.''

En god idé - men jeg tror ikke jeg er lettlurt nok :P

Skrevet

Hehe, vi er nok bra like der ;) Likte disse rådene dine, det skal jeg faktisk prøve. Tenker som Katt-ja at kanskje jeg ikke er lettlurt nok, men hvem vet? :)

Takk!! Dette tror jeg er to MEGET passende tips :))))

• 2 uker senere...
Skrevet

Hehe, vi er nok bra like der ;) Likte disse rådene dine, det skal jeg faktisk prøve. Tenker som Katt-ja at kanskje jeg ikke er lettlurt nok, men hvem vet? :)

Takk!! Dette tror jeg er to MEGET passende tips :))))

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...