Svimern Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Hei, Har gått på cipralex i vel ett år for sosial angst. Fungerer veldig bra (10mg). Nå har jeg imidlertid, etter at apotek1 sluttet å "sponse" cipralex forsøkt meg på escitalopram. Har tatt dette i et par dager uten å egentlig å tenke meg om. Merker imidlertid at jeg er mer nummen i munnen og at det på en måte har en sterkere virkning enn cipralex. Er det noe forskjell i styrke på disse to medisinene? Er virkestoffet nøyaktig det samme? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Virkestoffet er det samme, men biotilgjengeligheten kan variere mellom 80 og 125%. Jeg synes det er uakseptabelt, men myndighetene sier det er bra nok. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Virkestoffet er det samme, men biotilgjengeligheten kan variere mellom 80 og 125%. Jeg synes det er uakseptabelt, men myndighetene sier det er bra nok. Jeg som trodde du alltid var enig med myndighetene;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.