EnolaGay Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Vi har vært på tur i dag, og gått 14km langs grusvei med lange oppoverbakker. Urokråka vår på 7 får alltid så vondt i korsryggen når vi går en stund, og han sier at det er særlig oppoverbakker. Han er liten av vekst og har veldig muskuløs trekantkropp, så ung som han er. Veldig sterk pjokk som klatrer opp overalt og trekker seg opp etter armene uten problem. Jeg med min rygg og bein er redd han skal være arvelig belastet. Han må stoppe og strekke seg når vi går. Helt frisk forøvrig. Født med snitt grunnet seteleie, og var sjekket pga det. Kiropraktor som bitte liten fordi han sleit med magen og søvn. Stiv sa kiroen. Kanskje vi skulle fått noen til å sett på ham? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Det kan være lurt å få sjekket hos kiropraktor om han har en skjevhet eller låsing i korsryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Har han svai rygg? Mange er sterkere på fremsiden av lårene enn på baksiden og har korte muskler i hofteleddsbøyerne. Det fører til litt feil stilling i bekkenet/nedre del av ryggen. La han tøye litt på hofteleddsbøyerne og evt. trene litt styrke på baksiden av lårene, det kan hjelpe. Men det er sikkert også lurt å la en fysioterapeut eller lignende se på han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 Har han svai rygg? Mange er sterkere på fremsiden av lårene enn på baksiden og har korte muskler i hofteleddsbøyerne. Det fører til litt feil stilling i bekkenet/nedre del av ryggen. La han tøye litt på hofteleddsbøyerne og evt. trene litt styrke på baksiden av lårene, det kan hjelpe. Men det er sikkert også lurt å la en fysioterapeut eller lignende se på han. Ikke svai rygg som jeg kan se, nei. Men jeg er ikke trenet i å se slikt heller da.. ;0) Tenkte å sende han på fast trening to ganger i uka fra høsten av. Type selvforsvar/disiplin sport som brødrene har holdt på med i mange år. Men jeg tror jeg skal spørre noen om å se på ham gitt. Han har stive lår på baksiden, vondt å strekke sier han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ut på tur =))=) Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Vi har nylig vært hos lege fordi vår snart 6 åring har mye vondt i ryggen. legen fant ut at han har skjev rygg og muligens benlengde forskjell (han er ikke sikker på det siste pga at han syntes han kan se benlengdeforskjell,men når han målte var det ingen forskjell).....det første legen spurte om var om ungen har vondt når han går på ski (hvilket han har) det er,ifølge legen helt vanlig. Vi har fått henvisning til fysioterapaut. Kan også si at han har KJEMPEsvai i ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Ikke svai rygg som jeg kan se, nei. Men jeg er ikke trenet i å se slikt heller da.. ;0) Tenkte å sende han på fast trening to ganger i uka fra høsten av. Type selvforsvar/disiplin sport som brødrene har holdt på med i mange år. Men jeg tror jeg skal spørre noen om å se på ham gitt. Han har stive lår på baksiden, vondt å strekke sier han. Det er ikke noe vanskelig å se svai rygg. Det er bare å be ham stå med ryggen inntil veggen slik han står når han er rett i ryggen, og så ser du om det er avstand mellom korsryggen og veggen. Rumpa og skuldrene er inntil veggen, og graden av avstand mellom korsrygg og vegg avgjør om han er svai eller ikke. Kan du føre en hånd med håndflaten inntil veggen gjennom er det ikke noe problem, kan du vri hånden slik at lillefingeren er mot veggen og tommelen mot ryggen uten at du må krumme hånden på noen måte er han veldig svai. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.