Gå til innhold

Avhengighet!

Gjest Den deprimerte

Anbefalte innlegg

Gjest Den deprimerte
Skrevet

Hei! 2004 ble jeg hardt skadd i en sykkelulykke. 2 brudd i ryggen og blødning i hjernen pga at jeg ikke brukte hjelm. Jeg brukte mange sterke medisiner de første mnd. etter ulykka. Det er nå 8 år sia ulykka nå, å jeg er masse deprimert etter ulykka. Får mye panikk og angst. Jeg kjenner enda at jeg ønsker å ta sterke medisiner, jeg tenker nesten hver dag at jeg ønsker å ta disse tablettene (paralgin forte, morfin) Når jeg har vært hjemme hos mor, har jeg lett etter medisin og sovetabletter noe jeg vet hun har. Jeg ønsker å kjenne den sløve følelsen jeg fikk da jeg tok disse smertestillende. Jeg har også tatt et helt brett med paracet bare for å bli dårlig. Hvorfor har jeg den trangen på å "dope" meg ned etter så mange år etter ulykka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den trangen tror jeg vil være der i laaaang tid, dessverre. Selv har jeg utviklet en anhengighet av et kodeinpreparat og jeg tenker nesten daglig på et ønske om å bruke det igjen. Det hele staret med smerter men etterhvert så inntok jeg kodeinpreparatet fordi jeg trengte det "boostet" pillene ga meg. Jeg brukte det også etterhvert for å døyve en vedvarende psykisk smerte.

Jeg håper at du får en god medsammensvoren som kan hjelpe deg i prosjektet med å avstå fra denne formen for inntak. Selv har jeg hatt nytte av å ha en person som har gått med meg i den vanskelige løypa det er å bli "rusfri"!

Good luck!

Skrevet

Vær så snill og søk hjelp! Jeg hadde en (nå død) venninne som hadde det akkurat som deg. Etter en bilulykke ble hun rett og slett pillenarkoman og legen hennes skrev ut sterke piller villig vekk i mange år. Hun ble helt ødelagt til slutt og selv om det ikke var det hun døde av så var det helt klart sterkt medvirkende til hennes dårlige helse etterhvert.

Gjest Remlow
Skrevet

Sikkert fordi du er veldig deprimert, og ønsker å holde virkeligheten på avstand.

Det var hvertfall det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt (og så nicket ditt).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fordi rusen på morfin og lignende stoffer er deilig.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har tidvis brukt sovepiller og noen få ganger fått sterke smertestillende tabletter hos legen. Jeg har også dette suget som du beskriver, selv om jeg aldri har vært avhengig. Det kan være nok at jeg ser eller hører snakk om slike piller. Jeg regner meg som frisk og er ikke deprimert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...