Nøtteskall Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Når jeg tenker på problemene mine, så tenker jeg på engelsk inni hodet mit. Jeg er dårlig i engelsk, men merkelig nok så kommer engelske setninger fram når jeg tenker på hva jeg skal si til behandlere og omsorgspersone, ser for meg hele samtalen og har det klart for meg hva jeg skal si. Det ender ofte med at jeg ikke sier noe i det hele tatt fordi det høres så teit ut på norsk. Er jeg rar?... :-). 0 Siter
Gondor Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Det var jo en artig liten vri. Kanskje du prøver å distansere deg fra problemene ved å tenke på engelsk? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Det er ikke rart. Vi er overforet med emosjonelle uttrykk på engelsk, gjennom sanger og filmer, sitater og dikt. Jeg har det tildels på samme måten. 0 Siter
Gjest bjørkhild Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Synes ikke dette er rart. Det er mange ord og uttrykk som klinger mye bedre på engelsk. Siden vi bor i Norge bør vi vel likevel snakke norsk :-) 0 Siter
Gjest Oksen Ferdinand Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Det var jo en artig liten vri. Kanskje du prøver å distansere deg fra problemene ved å tenke på engelsk? Whats the problem? Talk to me! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.