Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg ganske mye. Jeg har fått rompe, pupper og lår. Det synes jeg bare er pent, men så var det maven da...... Psykiateren min sier at menn foretrekker kvinner som er kvinnelige, dvs ikke skrapa men med kjøtt på bena. Men så var det maven da. Hvordan får man en liten mave uten å miste det andre? Forandrer medisiner metabolismen eller er det bare økt matlyst? Jeg spiser søren ikke mye. Kanskje jeg beveger meg for lite? Kanskje jeg er kommet i en alder hvor man mister sin ungpikefigur?

Noen gode tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Nøtteskall
Skrevet

Jeg er helt overbevist om at medisiner virker inn ja. Jeg kunne spise alt før, og veide da under 50 kg. Nå veier jeg nesten 15 kg mer, og det er vanskelig å slanke seg. Jeg føler jeg ikke blir trodd når jeg skylder på medisinene, legene påstår at jeg spiser for mye, men jeg spiser absolutt ikke mer!!.

Jaja... vi får bare fortsette å sulte oss. Magen strutter hos meg også, men tror det er mye vann.Har ingen gode råd mot det.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tror medisinene virker inn og gjør noe med kroppen.

Skrevet

Tror medisinene virker inn og gjør noe med kroppen.

Nemlig. Da jeg stod på Zyprexa spiste jeg som en gris. Så sluttet jeg og vekten raste ned. Men jeg måtte ha AP allikevel og begynte med Risperdal. Ingen spesiell matlyst, men jeg raste opp i vekt igjen. Nå står jeg på Fluanxol sammen med andre medisiner og jeg går ikke ned.

Legene vet ikke hva de snakker om. Man får stole på seg selv og sin egen dømmekraft.

Gjest bjørkhild
Skrevet

Jeg også er overbesvist om at AP gjør noe med kroppen min slik at det ikke går an å gå ned i vekt.

Men jeg må jo velge mellom to vondter: Psykisk frisk eller litt feit. Jeg har valgt det første.

Skrevet

'' Forandrer medisiner metabolismen eller er det bare økt matlyst? Jeg spiser søren ikke mye. Kanskje jeg beveger meg for lite? Kanskje jeg er kommet i en alder hvor man mister sin ungpikefigur?

''

I enkelte tilfeller kan medikamenter endre metabolismen, men vektøkningen sies å primært skyldes økt matinntak. Det sies også at de aller fleste kvinner får en noe endret fasong når de er rundt 40 år . Når det gjelder vurderingen av hvor stort kaloriinntak man har pr dag, så er et viktig å huske at det er fullt mulig å få i seg mange kalorier gjennom det man drikker. (Enkelte ser ut til å tenke at det kun er det de spiser - og ikke det de drikker - som skal medregnes.)

Løsningen er uansett; mer bevegelse og færre kalorier :-)

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg går ikke på noen medisiner- men har likevel lagt på meg. :)

Tror det er alder som påvirker min metabolisme. Ser samme skjer med de fleste damene i familien også.

Jeg ønsker leve godt og trives godt. Så jeg er ikke villig til å sulte meg- eller spise mindre enn jeg egentlig ønsker.

I stedet trimmer jeg- og velger aktivt mosjon der det går an. Feks heller gå enn kjøre til jobb, heller trapp enn heis, spaserturer med venninne i stedet for kaffeslaberas med samme venninne... + at jeg trener aerobics et par ganger uka.

Trimmen forebygger fortsatt økning i vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...