Gå til innhold

Dere som har greie på spøkelser

Anbefalte innlegg

Gjest jordnær men

Nå skal vi ikke diskutere hvorvidt de finnes eller ei,

men dere som er litt overtroiske...

Kan et spøkelse eller en ånd følge etter en person

eller er spøkelser stedsbundet?

En person jeg kjenner sier hun er forfulgt av et spøkelse,

hun har bodd ulike steder. Sett gjenstander fly i luften, elektriske apparater slå seg på,

ting som ramler ned, lyder i veggene osv...

Er det psyken hennes tro? Jeg vet hun har en del psykiatrisk forhistorie av ulike slag... men det kan jeg jo ikke si til henne :)

Fortsetter under...

Gjest Pilka

Siden englene til Märta kan finne lommeboka hennes, så kan sikkert spøkelser flytte også.

Har englene funnet en lommebok i tillegg til nøklene? Jeg trodde Martha fant englefjær i lommeboken sin, men siden jeg er helt sikker på at jeg kommer aldri til å finne englefjær følger jeg ikke helt med.

Har englene funnet en lommebok i tillegg til nøklene? Jeg trodde Martha fant englefjær i lommeboken sin, men siden jeg er helt sikker på at jeg kommer aldri til å finne englefjær følger jeg ikke helt med.

Det er mulig at jeg går litt surr her ;-)

Annonse

Det fine med engler og guder er at råstoffet for å lage dem er så billig at alle kan lage akkurat så mange som de orker, og ha så merkelige regler for dem som de bare vil.

Så man kan ha engler som flytter med deg, engler som sitter fast under mønet, engler som ringer på dørklokken din hver torsdag.

Alle kan velge sin egen!

Med vennlig hilsen

Det fine med engler og guder er at råstoffet for å lage dem er så billig at alle kan lage akkurat så mange som de orker, og ha så merkelige regler for dem som de bare vil.

Så man kan ha engler som flytter med deg, engler som sitter fast under mønet, engler som ringer på dørklokken din hver torsdag.

Alle kan velge sin egen!

Med vennlig hilsen

Eller spøkelser.

Det er samme regler for dem som for engler - selvsagt. Man kan selv velge hva de gjør, og hvordan de oppfører seg.

Med vennlig hilsen

Alle kan velge sin egen!

Med vennlig hilsen

Englene er vel og bra, men jeg holder nå en knapp på jesus hvis ansikt faktisk manifesterte seg på en fisk av et eller annet slag denne uke. Men skal ikke kimse av englerøyting heller.

Gjest Monicaen

Det er mest vanlig at spøkelser er stedbundne. De viser seg gjerne der de har dødd. Men spøkelser kan også følge gjenstander, slik at de spøker der gjenstanden er. Det er for eksempel ulurt å stjele noe fra en kirkegård.

Jeg vet at døde har vist seg for personer for å gi en melding, f.eks. varsle om dødsfall. Men at et spøkelse skal følge etter en person slik du beskriver, har jeg ikke hørt om.

Annonse

Ja, og i såfall er det vel ikke noe rart om spøkelser hiver ting gjennom lufta?

Nei, jeg var egentlig mer bekymret for dette psykopat-spøkelset, som følger denne venninnen til ts. fra sted til sted. Høres ut som en besatt eks.

Lurer på om man kan få retten til å idømme et besøksforbud for spøkelser?

Med vennlig hilsen

Det er mest vanlig at spøkelser er stedbundne. De viser seg gjerne der de har dødd. Men spøkelser kan også følge gjenstander, slik at de spøker der gjenstanden er. Det er for eksempel ulurt å stjele noe fra en kirkegård.

Jeg vet at døde har vist seg for personer for å gi en melding, f.eks. varsle om dødsfall. Men at et spøkelse skal følge etter en person slik du beskriver, har jeg ikke hørt om.

''Det er for eksempel ulurt å stjele noe fra en kirkegård.''

Det er, jevnt over, "ulurt" å sjele noe som helst.

Med vennlig hilsen

Gjest trådstarter

Nei, jeg var egentlig mer bekymret for dette psykopat-spøkelset, som følger denne venninnen til ts. fra sted til sted. Høres ut som en besatt eks.

Lurer på om man kan få retten til å idømme et besøksforbud for spøkelser?

Med vennlig hilsen

Tror faktisk hun har et par avdøde ekser....

Tror faktisk hun har et par avdøde ekser....

Da tror jeg det er enda viktigere at du er veldig klar på at spøkelser ikke eksisterer, og at dette er noe som skyldes en "livlig fantasi" eller hva du nå enn vil skylde det på.

Det er i hvert fall hensiktsmessig at hun ikke lider mer pga ekser.

Med vennlig hilsen

Gjest trådstarter

Da tror jeg det er enda viktigere at du er veldig klar på at spøkelser ikke eksisterer, og at dette er noe som skyldes en "livlig fantasi" eller hva du nå enn vil skylde det på.

Det er i hvert fall hensiktsmessig at hun ikke lider mer pga ekser.

Med vennlig hilsen

Jeg er bare redd for å fornærme henne...

Det jeg har merket med overtroiske folk som tror de ser ånder osv er at de også gjerne har psykiske lidelser... Kan jo være tilfeldig, hvem vet...

og særlig nå etter Åndenes makt er det plutselig mange som tror på/ser spøkelser....

Massesuggesjon sier nå bare jeg. Jeg syns det er spennende med spøkelser, men er mer en realist og tror det finnes naturlige forklaringer på det meste. Dette har jeg jo sagt til henne, men har jo liksom ikke hatt noen god forklaring på flygende gjenstander da :-))

Eneste har vært at spøkelser er stedsbundne, men når de følger etter henne så vet jeg jo ikke... hehe :) jaja...

Mye rart mellom himmel og jord vi ikke vet om :)

Hun har aldri sagt at hun tror det er en avdød eks da, kan jo være hvem som helst,

f.eks. en avdød oldemor som er bekymret for henne...

eller en ond ånd som vil henne vondt ;-)

Gjest Pilka

Englene er vel og bra, men jeg holder nå en knapp på jesus hvis ansikt faktisk manifesterte seg på en fisk av et eller annet slag denne uke. Men skal ikke kimse av englerøyting heller.

Englerøyting er lite sannsynlig for å si det mildt. Prinsessen er den første til å finne englefjær i lommeboken sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...