Gjest alvende Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Et barn overtaler/manipulerer sin mor til å hente mat til seg. Etterpå lyser triumfen i øynene h*ns. Er dette et antisosialt trekk? 0 Siter
Gjest googeu Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 At en person er fornøyd over å få service er ikke nødvendigvis et tegn på alvorlig psykopatalogi, nei. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Han fikk det som han ville, klart han er fornøyd. Du får sette klare grenser og holde dem. Men det du har beskrevet så langt gir ikke grunn til bekymring. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Han fikk det som han ville, klart han er fornøyd. Du får sette klare grenser og holde dem. Men det du har beskrevet så langt gir ikke grunn til bekymring. Det er mye ved denne personen som gir grunn til bekymring. Episoden med maten er noe flere har reagert på. Det finnes flere lignende episoder. 0 Siter
Gjest googeu Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Det er mye ved denne personen som gir grunn til bekymring. Episoden med maten er noe flere har reagert på. Det finnes flere lignende episoder. Det kan like gjerne være forhold ved foreldrene en kan undre seg over. De som bør vurdere et barns psykiske helse bør være fagfolk som er i kontakt med ungen. Hvis det er mistanke om antisosialitet så er det nok lagt merke til i barnehage eller skole. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Det kan like gjerne være forhold ved foreldrene en kan undre seg over. De som bør vurdere et barns psykiske helse bør være fagfolk som er i kontakt med ungen. Hvis det er mistanke om antisosialitet så er det nok lagt merke til i barnehage eller skole. Jeg kjenner foreldrene, og i dette tilfellet mener jeg det ikke er dem som først og fremst kan lastes for oppførselen. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 ''Et barn overtaler/manipulerer sin mor til å hente mat til seg. Etterpå lyser triumfen i øynene h*ns.'' Hvis ungen er storfornøyd med å ha klart det, må det vel bety at det ikke skjer hver gang? Jeg er redd mine "unger" er mer vant til servicen enn som så 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 ''Et barn overtaler/manipulerer sin mor til å hente mat til seg. Etterpå lyser triumfen i øynene h*ns.'' Hvis ungen er storfornøyd med å ha klart det, må det vel bety at det ikke skjer hver gang? Jeg er redd mine "unger" er mer vant til servicen enn som så I dette tilfellet oppfatter jeg det mer som at vedkommende føler seier/skadefryd over å ha manipulert andre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Ja, hvis det vedvarer opp i voksen alder. Barn prøver oss hele tiden ut. Det er derfor vi som voksne må holde grensene - konsekvent og alltid. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Ja, hvis det vedvarer opp i voksen alder. Barn prøver oss hele tiden ut. Det er derfor vi som voksne må holde grensene - konsekvent og alltid. Takk. Mener du at å korrigere slik atferd i barneårene minsker sjansene for å utvikle antisosial personlighet i voksen alder? 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Dette alene er ikke antisosialt trekk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.