Gå til innhold

Mange som ikke er egnet til å oppdra barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gurlid

Du tenker ikke at du generaliserer littegranne nå?

(selv om jeg egentlig har lovet meg selv at jeg ikke skal gidde å svare på disse innleggene...)

Jeg generaliserer kanskje litt, men i det store og det hele vet ikke unge hva "værsegod" betyr.

Annonse

Nei dvs. at dagens foreldre gir blaffen i vanlig folkeskikk. Det er selvfølgelig unntak, men i det store og det hele står det dårlig til.

''Nei dvs. at dagens foreldre gir blaffen i vanlig folkeskikk. Det er selvfølgelig unntak, men i det store og det hele står det dårlig til.''

Jeg anser meg ikke som noen utmerket forelder på noen måte, men noe riktig må jeg ha gjort for begge mine er veldig høflige og greie ute blant andre folk. Hjemme i heimen kan det gå en kule varmt innimellom nå som tenåringshormonene har begynt å flyte for alvor.

“Våre ungdommer elsker ingenting annet enn luksus og dovenskap. Unge menn og kvinner oppfører seg dårligere enn noen gang tidligere. De forakter alle autoriteter og viser ingen respekt for alder. Vår tids barn har blitt våre tyranner. De reiser seg ikke engang om en eldre person kommer inn i et rom, de er uforskammet mot sine foreldre og andre, de forstyrrer alle dannede samtaler mellom fornuftige mennesker, de har dårlige matvaner og er blitt til alle læreres skrekk.”

Sokrates, ca. 400 år før Kristus.

mvh

Jeg generaliserer kanskje litt, men i det store og det hele vet ikke unge hva "værsegod" betyr.

Det heter ikke "Værsegod", det heter "Værsågod" (Vær så god).

Men ellers er jeg faktisk enig med deg. Jeg er bekymret for generasjonene som vokser opp nå, av flere grunner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...