Gå til innhold

Rapportene om Breivik

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har lagt merke til at Randi Rosenquists rapport er veldig forskjellig fra Husby/Sørheims, tenkt mye på det og synes de rapportene sier mer om dem som har skrevet dem, enn om den de er skrevet om. Rosenquist mener Breivik er både intelligent, morsom og viser følelser, og kommer til at han ikke er sinnsyk, mens Husby/Sørheim er overbevist om at han er gal og tolker alt han sier ut fra dette perspektivet.

Jeg kom til å tenke på dette fordi det står så mye forskjellig om meg i journalene her og der, og siden jeg er den samme, må variabelen være den som skriver.

Hvis jeg har rett i dette, betyr det at vi aldri vil kunne finne ut helt sikkert om Breivik er/var gal og/eller tilregnelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg. Det vil alltid være et åpent spørsmål om hva som er den riktige sannheten.

Helt i orden for meg, dersom de uansett kan hindre fyren i å komme ut blandt folk mer.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg er spent på rapporten som kommer tirsdag og tror mange vil skeptisk til psykiatrien hvis rapporten viser noe helt annet. Synes også det er rart hvis den skal tillegges mer vekt enn den første nå når Breivik har lest gjennom den første.

Jeg synes nå han virker litt paranoid jeg da etter denne uttalelsen, men jeg tror likevel han er tilregnelig.

''For eksempel hevder han at Jonas Lie og andre fremtredende NS-folk «ble sperret inne på sinnssykehus i flere år etter krigen», påpeker Arne Thorvik''

Gjest mannen sin
Skrevet

Ja det tror jeg. Det vil alltid være et åpent spørsmål om hva som er den riktige sannheten.

Helt i orden for meg, dersom de uansett kan hindre fyren i å komme ut blandt folk mer.

De aller fleste mennesker kan være både paranoide og nevrotiske både titt og ofte uten at de trenger å være psykotiske.

Utifra alle opplysningene som har lekket(inklusive rapporten) om ABB så kommer jeg til å bli litt overrasket om han igjen får den samme diagnosen. Jeg blir i alle fall veldig skuffet om ikke begrunnelsene er bedre enn i den forrige rapporten.

Bella Dotte
Skrevet

De aller fleste mennesker kan være både paranoide og nevrotiske både titt og ofte uten at de trenger å være psykotiske.

Utifra alle opplysningene som har lekket(inklusive rapporten) om ABB så kommer jeg til å bli litt overrasket om han igjen får den samme diagnosen. Jeg blir i alle fall veldig skuffet om ikke begrunnelsene er bedre enn i den forrige rapporten.

Jeg synes utrederne burde vært sjekket/kvalitetssikret. Det hører ikke noe sted hjemme at de kan synse ut fra egne prinsipper og holdninger og moral.

Når det er sagt så forandrer holdningene til hva som er sykt og normalt seg med tiden og kulturen. Det er ikke så forskrekkelig lenge siden homofili var betegnet som sykdom, og alenemødre ble sendt vekk for å føde, det var skammelig. I våre dager det skammelig å ikke være i jobb, eller overvektig, eller fattig. Om noen år kan det være andre ting som skal hakkes på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...