Gå til innhold

Endelig er påsken snart over

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å gjøre det til en ok tid, men det skjærer seg hver gang, det gjør bare vondt.

Når du har det sånn forstår jeg godt at du misliker påsken. Det er den langsomste høytiden av alle, og en får så altfor god tid til å føle på ting. Jeg har ikke så mye imot den til vanlig, men i år er den fæl. I morgen er det hverdag igjen, ambrose. Da blir ting bedre, vel?:)

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Ja jula er en gledens tid, fremfor påsken som er en lidelsens tid.

''Ja jula er en gledens tid, fremfor påsken som er en lidelsens tid.''

Påsken er da på ingen måte noen lidelsens tid, hverken for de troende kristne eller for de ferierende :-).

Gjest ambrose

Når du har det sånn forstår jeg godt at du misliker påsken. Det er den langsomste høytiden av alle, og en får så altfor god tid til å føle på ting. Jeg har ikke så mye imot den til vanlig, men i år er den fæl. I morgen er det hverdag igjen, ambrose. Da blir ting bedre, vel?:)

Det sitter i hele kroppen det der, og det er som om det legger seg en svart og tung sky over meg. Vanskelig å beskrive det. Men jeg har overlevd på at jeg har jobbet det meste av påsken. Skal snart på jobb igjen nå, det ser jeg frem til, selv om jeg er fysisk sliten.

Det er over i morgen ja, heldigvis, men har det skjedd noe, som gjør den vond for deg i år?

Annonse

Gjest ambrose

Jeg skjønner det godt hvis der er dårlige minner.

Det slår faktisk aldri feil det der. Hvert år er det slik, jula er ille den også, men påska er alltid verst. Jeg skulle ønske det var mulig å nyte det, for det er jo som du og andre sier en ferie.

Hva er så ille med påsken? Det er jo noen fine fridager og man trenger ikke å gjøre annet enn å slappe av og sørge for å kose seg så best man kan.

Jeg ser ingen forskjell på påskedager og ferie ellers egentlig.

''Jeg ser ingen forskjell på påskedager og ferie ellers egentlig.''

Tjo - det er jo den forskjellen at man har tvungen ferie på et vis. Og det liker jeg med den - ikke noe man trenger å bestemme seg for - eller kan utsette - påskeferien bare er der. Litt stress med å handle inn mat - men deilig å ikke kunne handle de dagene også... Og man er nærmest programforpliktet til å spise snop ;-)

''Jeg ser ingen forskjell på påskedager og ferie ellers egentlig.''

Tjo - det er jo den forskjellen at man har tvungen ferie på et vis. Og det liker jeg med den - ikke noe man trenger å bestemme seg for - eller kan utsette - påskeferien bare er der. Litt stress med å handle inn mat - men deilig å ikke kunne handle de dagene også... Og man er nærmest programforpliktet til å spise snop ;-)

Godt med noen dager fri til å gjøre hva man vil, om det er å dra avgårde eller å være hjemme og kose seg.

At butikkene er stengt gjør meg ikke noe, kona bruker bankkortet mitt mer enn hva jeg gjør selv, så det er sparte penger, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...