Gå til innhold

Livet er rått :-(

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose

Det er, og har vært, så vondt i dag. Det som skulle bli en fin dag for min mor, ble bare en veldig vond dag og som endte med at jeg har grått lenge. Og jeg er alene om det.. ingen å støtte meg til, ingen av mine forstår hvor vondt det er..

Hver dag venter jeg meg tlf - telefonen med den mest grusomme beskjeden jeg vil få - at hun er død. Og hver gang jeg drar fra henne tenker jeg at det er siste gang jeg ser henne. Så jeg gjør hvert besøk som om det var siste gang jeg ser henne, og slik har det vært i over et halvt år..

Føler at håpet om at hun skal blir frisk blir mindre og mindre. Hun ligger hele tiden, og de får henne sjelden opp fra sengen. Det eneste hun gjør, er å spise og drikke selv.

Hadde jeg visst at hun skulle bli slik, ville jeg gjort så mye annerledes mens hun var frisk. Hun kan knapt gjøre rede for seg nå, finner ikke ordene.

Det er så vondt når ens nærmeste rammes av hjerneslag og forvandles så totalt fra frisk til syk på sekunder.

Min mormor var friskere enn henne, hun fikk slaget på motsatt side og klarte til og med å gå (dog med støtte av min morfar). hun levde bare noen mnd etter slaget. Min mor er sykere.

Det er hennes dag i dag. Jeg bakte kake til henne, hun svarte nei til hjemmesykepleirne at den ikke var god. Jeg ble så lei meg, selv om jeg vet at hun ikke alltid skjønner hva hun svarer på.

Det siste hun sa til meg, like før slaget i mine armer var "jeg er ferdig jeg, xxx (navnet mitt). Jeg tror hun visste hva hun snakket om :-(

Hun betegnes ikke en gang som eldre, men fortsatt ung, av leger og pleiere.

Livet kan være så jævlig rått og brutalt :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378105-livet-er-r%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ferskenblomst

Føler så med deg, Har selv mistet begge mine foreldre. Min far i 2004, han hadde da vært dement i flere år, og kjente meg ikke igjen de siste årene. Ganske sårende for en datter å stå ved siden av sin far og høre han si at han ikke hadde barn, selv om jeg så godt vet at han ikke visste hva han sa. Min mor fikk flere små hjerneslag, og hadde kreft, så falt hun på gulvet hjemme. De siste dagene tilbrakte hun på sykehus/sykehjem, og vi visste hvilken vei det gikk. Hun sluttet å spise, alt smakte vondt, og det kom av at hun hadde sopp i munnen. En veldig vanlig følge ved sykdom og medisinbruk.

Det verste er at man føler seg så hjelpeløs, og "unyttig". At det uansett ikke er noe man kan gjøre. Man kan ikke forberede seg på de dårlige nyhetene man vet kommer. Men i etterkant ble det ikke så ille som jeg hadde trodd. Hun hadde det vondt, mye smerter, og min mor var i motsetning til din mor, en eldre kvinne som hadde levd sitt liv. Jeg har fremdeles savnet etter in mor, men føler også på at det var godt hun fikk slippe, når det uansett bare gikk en vei.

Jeg har ikke noen trøstende ord å gi bare at jeg vet hvordan det er. Og sender en stor trøsteklem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378105-livet-er-r%C3%A5tt/#findComment-3325921
Del på andre sider

Gjest ambrose

Føler så med deg, Har selv mistet begge mine foreldre. Min far i 2004, han hadde da vært dement i flere år, og kjente meg ikke igjen de siste årene. Ganske sårende for en datter å stå ved siden av sin far og høre han si at han ikke hadde barn, selv om jeg så godt vet at han ikke visste hva han sa. Min mor fikk flere små hjerneslag, og hadde kreft, så falt hun på gulvet hjemme. De siste dagene tilbrakte hun på sykehus/sykehjem, og vi visste hvilken vei det gikk. Hun sluttet å spise, alt smakte vondt, og det kom av at hun hadde sopp i munnen. En veldig vanlig følge ved sykdom og medisinbruk.

Det verste er at man føler seg så hjelpeløs, og "unyttig". At det uansett ikke er noe man kan gjøre. Man kan ikke forberede seg på de dårlige nyhetene man vet kommer. Men i etterkant ble det ikke så ille som jeg hadde trodd. Hun hadde det vondt, mye smerter, og min mor var i motsetning til din mor, en eldre kvinne som hadde levd sitt liv. Jeg har fremdeles savnet etter in mor, men føler også på at det var godt hun fikk slippe, når det uansett bare gikk en vei.

Jeg har ikke noen trøstende ord å gi bare at jeg vet hvordan det er. Og sender en stor trøsteklem.

''Ganske sårende for en datter å stå ved siden av sin far og høre han si at han ikke hadde barn, selv om jeg så godt vet at han ikke visste hva han sa.''

Ja, ikke sant.. Jeg kjenner følelsen..

Takk for at du delte din historie og for omtanken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378105-livet-er-r%C3%A5tt/#findComment-3326192
Del på andre sider

Gjest ambrose

''Ganske sårende for en datter å stå ved siden av sin far og høre han si at han ikke hadde barn, selv om jeg så godt vet at han ikke visste hva han sa.''

Ja, ikke sant.. Jeg kjenner følelsen..

Takk for at du delte din historie og for omtanken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378105-livet-er-r%C3%A5tt/#findComment-3326194
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...