Gå til innhold

graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest scared girl15
Skrevet

jeg har et utrolig viktig spørsmål..menstruasjonen min er 2uker for sein og jeg har lest symptomer for graviditet, men jeg har aldri hatt sex, så det er jo på en måte umulig! jeg føler meg mye større, som om jeg har lagt på meg flere kilo..men kan det bare være psyken som "styrer meg"? eller kan jeg virkelig være gravid selv om jeg ikke har hatt sex? kjapt svaar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig er du ikke gravid når du aldri har hatt sex

det er vanlig at mensen er forsinket og uregelmessig osv i blant, hos alle kvinner

Skrevet

Med mindre du har vært bortpå englene til Martha, så er du ikke gravid. :0)

Det er ikke mulig å bli gravid uten sex, eller i alle fall at en mann har utløsning på en måte som gir sædceller anledning til å svømme innenfor livmormunnen.

Men det kan være andre ting, cyster eller lignende om du har underlivsplager og rare symptomer. Snakk med mamma, søster, helsesøster, lærer eller andre voksne rundt deg. En legesjekk er sikkert greit hvis du ikke føler deg bra.

Skrevet

Nei, du er ikke gravid. :o) Og det er helt normalt at mensen er uregelmessig de første årene, jeg gjetter på at du får den ganske snart.

Skrevet

Du er ikke gravid hvis du ikke har hatt sex. Det kan du være helt trygg for.

Når du er 15 år, kan godt mensen være litt uregelmessig uten at det er noe galt - selv om du har hatt den lenge. Det er også helt normalt å føle seg litt oppblåst når den er forsinket.

Mange har også opplevd at syklusen forandrer seg dersom noe gjør at man blir veldig opptatt av den (fordi man skal på reise, fordi man veldig gjerne vil bli gravid eller fordi man er livende redd for å bli gravid). Om dette er tilfeldigheter eller at mensen er lett påvirkelig av psyken, er vanskelig å svare på. Alle kvinner har heller ikke helt regelmessig syklus, selv om de er voksne.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Nei, du kan ikke være gravid hvis du ikke har hatt sex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...