Gå til innhold

Sannheten om meningløsheten

Anbefalte innlegg

serenity777
Skrevet

De aller fleste har jo noe postivt forann seg også, forelskelse, sex, gode venner osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Det blir så klart for meg hvor meningsløst livet er. Jeg er den som skjønner dette. Menneskene rundt meg lever sine liv uanfektet uten å ta denne sannheten på alvor. Det er akkurat som de ikke skjønner det. ''

Det er underlig hvordan du så skråsikkert kan si dette. Du snakker ut i fra ditt syn, ditt liv, din tilstand men det virker ikke som om du ser at det ikke er slik for alle. Dette er en "sannhet" jeg tror, dessverre, bunner i din sykdom. Du mangler tilhørigheten skriver du, har du noensinne hatt den eller har den vært fraværende hele livet? Er det noen endring fra gode til dårlige perioder eller er den konstant?

Skrevet

Jeg har vært i arbeidspraksis i lengre tid, men skal begynne i jobb om noen uker. En jobb som ligger langt over det jeg makter.

''Jeg har vært i arbeidspraksis i lengre tid, men skal begynne i jobb om noen uker. En jobb som ligger langt over det jeg makter.''

Hvorfor? Du har hatt mange runder på dette, du vet hva du klarer og du vet hva du ikke klarer, hvorfor lytter du ikke til kropp og sjel?

Gjest bjørkhild
Skrevet

''Det kommer i bølger. Det blir så klart for meg hvor meningsløst livet er. Jeg er den som skjønner dette. Menneskene rundt meg lever sine liv uanfektet uten å ta denne sannheten på alvor. Det er akkurat som de ikke skjønner det.''

Jeg tror du må innse at dette er syke tanker og at de ikke er riktige. Hvorfor skulle du skjønne dette bedre enn alle andre? Hva er det ved deg som gjør deg så spesiell? Kan det finnes andre forklaringer på dette?

Skrevet

Alle kan nok føle at livet er meningsløst i blant!

Men er gode stunder også.

Skrevet

Jeg synes ikke dette var et meningsløst innlegg. Faktisk forstår jeg mye av det du sier her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...