Gjest GA Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Guttungen på 12 (snart 13 - jadda, jeg skal snart bytte forum) har begynt med en ny "gjæl". Han går rundt med kompisen på skype på iPoden konstant! Nå spiser han kveldsmat med "Ole" i venstre hånd og brødskiva i høyre. De var sammen i RL for et par timer siden og har chattet etter det, og nå er det altså pr videotelefon. Skulle ikke forundre meg om de tar hverandre med på do også. Vi gamlingene himler med øya her vi sitter med hver vår laptop... Lurer på hva de hadde tenkt om dette i de idylliske og her på DOL glorifiserte 50-åra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg hadde elsket det da jeg var 12-13 år gammel. Husker bestevenninna mi og jeg hang sammen som erteris hele skoledagen. Så dro vi hjem (bodde 2,5 km fra hverandre, og kunne ikke alltid være med hverandre hjem ), da var det å vente i lengsel på at klokka skulle bli 17, så vi kunne ringe. Det kostet jo mye penger å ring før 17 i "gamle dager". Når klokka endelig bikket, så satt vi i timesvis og snakket med hverandre. Foreldrene våre skjønte ikke at det gikk an, men det gjorde det Så hadde vi hatt Skype, gjett om den hadde blitt brukt! Og ja, absolutt på do også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg hadde elsket det da jeg var 12-13 år gammel. Husker bestevenninna mi og jeg hang sammen som erteris hele skoledagen. Så dro vi hjem (bodde 2,5 km fra hverandre, og kunne ikke alltid være med hverandre hjem ), da var det å vente i lengsel på at klokka skulle bli 17, så vi kunne ringe. Det kostet jo mye penger å ring før 17 i "gamle dager". Når klokka endelig bikket, så satt vi i timesvis og snakket med hverandre. Foreldrene våre skjønte ikke at det gikk an, men det gjorde det Så hadde vi hatt Skype, gjett om den hadde blitt brukt! Og ja, absolutt på do også Det er utrolig hvor mye som har forandret seg med tiden, du Kjenner igjen noe av det du beskriver. Synes det har gått så alt for fort og derav utviklingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Sånn er det her også :-) Men det som er så morsomt er at guttungen snakker daglig med sine søskenbarn på Skype, selv de som er mye eldre og har flytta til eit anna land.og som han ikke har sett på flere år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hadde Skype funtes da jeg var ung ville det sikkert erstattet de timelange telefonsamtalene. - Og sørget for lavere telefonregninger. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Anna Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Lo godt da jeg leste dette og mimret litt tilbake til min ungdom :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Hadde Skype funtes da jeg var ung ville det sikkert erstattet de timelange telefonsamtalene. - Og sørget for lavere telefonregninger. mvh Og i tillegg hadde de som ønsket det, faktisk kommet frem på telefonen! Jeg skjønner godt at folk ble irriterte den tide jeg hadde daglige, flere timer lange samtaler med venninner og kjærester. Skjønner ikke at foreldrene mine tillot det, heller. Skulle vært meg som ble avskåret fra å bli kontaktet av folk hver kveld i årevis Men jeg er mine foreldre evig takknemlig. De skjønte behovet for vennekontakt, og lot oss holde på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.