Gå til innhold

Hvordan blir brød bakt i mikro?

Anbefalte innlegg

Jeg har passert de 50 og har blitt såpass egen og sta at jeg neppe ønsker å forandre mine vaner så lange det kun er snakk om mat og drikke og hverken alkohol,røyk eller harsj.

Både fatt,salt og sukker er jo "mat" og bør intaes i minst mulige mengder.

Jeg blir sur på slankere som røyker og drikker.Tror vel at både alkohol og tobakk er mye mer skadelig enn sukker,salt og fett.Salt klarer man bare å få i seg i små mengder.Fett blir man mett av og det er heller ikke godt om det ikke sitter på bacon, koteletter osv.Sukker blir man hyper av og tennene får hull,men når sukkeret er "brent opp" blir man sliten og må hvile.

Så da spiser jeg "usundt" med båte og stopper når jeg er mett.Tobakk og alkohol har jeg heller ikke råd til.

Jeg er i grunnen enig med deg, men kanskje du kommer til å finne glede i å lage billig og velsmakende mat "fra bunnen av" på dine eldre dager? ;-)

Tilårskommen hilsen fra

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Det svinger hele tiden.Men jeg har funnet ut at jeg er mer normal enn jeg trodde.Regner det en uke,og jeg får 3 inkassosaker og har 500 på konto lite mat og lite bensin,blir jeg så deppa at jeg kan bli sengeliggende en uke.

Jeg pleier da å ta ekstra medisiner og telle tomflasker og sjekke fryseren.

Kanskje jeg har nok til kjøttdeig,pasta,saft,melk og kaffe? Brødene koster jo bare 5-8 kr så det er en liten utgift.

Er nå tom for rekesalat,men jeg har jarlsberg,brunoust, honning,sukker,peanøttsmør,falukorv og både fiskekaker og pudding.

Lagde en gryte med pasta på søndag som varte i hele 3 dager.Ca 10-20 svenske kjøttbullar.

Har også 1 kg kjøttdeig,1 kg svinekoteletter.Ris og 1 pose amerikanske grønnsaksblanding.

Har også ca 10 må pizza i fryseren.Så middag har jeg nok av,det er pålegg jeg har lite av.Så da blir det falukorv,fiskekaker og fiskepudding på brødskiva når det begynner å tømmes av annet pålegg.Men det er bare 8 dager igjen til trygden kommer,så da får jeg bare dele opp maten i 8 like store deler.

Tror også jeg har både bacon og pannekakerøre i pose.

Holder jeg meg hjemme i de 8 dagene,har jeg nok bensin neste fredag.

Ja, det virker som om du svinger en del.

Og det du skriver i første avsnitt kan jo enhver bli satt ut av. Men kanskje ikke sengeliggende i en uke.

Gjest Oksen Ferdinand

Det dummeste jeg hører er når noen forsvarer sine dårlige uvaner med at andre har sine.

Mulig det,men voksne folk liker ikke å bli hakka på om det er overvekt,røyking elelr drikking.Ingenting av det er sundt.

Det er bare gravide jeg får lyst til å snakke til,men har ikke gjort det enda.Hverken tobakk eller alkohol er sundt for ett forster.

Det er vel noe med splinten og bjelken i øyet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...