Gå til innhold

Fettsuging, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Jeg har lest endel, men ble ikke helt klok på hvor lenge etter magen vil være litt snodig?

Jeg innbiller meg at det er svinvondt og fæler greier, men jeg aner jo ikke egentlig. Det er ikke mye jeg skal fjerne, det er fettputer på magen og det er ikke kosmetiske grunner.

Jeg har ikke tenkt på dette som mulighet en gang, så jeg ble litt sånn satt ut og skulle gjerne visst om det var en smal sak og fettsuge magen. Eller sånn skulpering-ett-eller-annet som det heter.

Så noen som kjenner til å fjerne fettputer på magen?

Og vil ikke det komme lett tilbake? Disse fettputene? Eller er det ofte varige gode resultat?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378152-fettsuging-noen-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte skjevt og rart resultat. Har jeg lest. Dessuten var det en dame i Sverige og mora til en som synger bompmusikk som strøyk med av det.

Negativ ja.

Jeg har ikke lyst å bli skjev. ;o)

Det er ikke så mye som skal bort, 2 slike fettputer midt på magen.

Annonse

Men det er jo noe helt annet. I så fall bør jo legen som steller med stomiene dine kunne svare på noe slikt?

Ja det skulle en tro, men han var lite interessert i å prate med meg han. Så det er en av de andre legene mine som må henvise meg og han stakkaren kan kun urostomi, ikke den andre stomien min som er hovedproblemet med disse fettputene.

Nå fikk jeg uansett akkurat bekreftet at det ikke var en varig løsning, men vi må bare kjøre på så lenge vi ikke kommer videre med andre metoder.

Jaja. Men jeg vil helst ikke bli skjev altså, jeg er rar nok som det er! ;o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1334059224' post='4746107]

Ja det skulle en tro, men han var lite interessert i å prate med meg han. Så det er en av de andre legene mine som må henvise meg og han stakkaren kan kun urostomi, ikke den andre stomien min som er hovedproblemet med disse fettputene.

Nå fikk jeg uansett akkurat bekreftet at det ikke var en varig løsning, men vi må bare kjøre på så lenge vi ikke kommer videre med andre metoder.

Jaja. Men jeg vil helst ikke bli skjev altså, jeg er rar nok som det er! ;o)

Akkurat.. Men da tror jeg egentlig ikke det hjelper deg med andres erfaringer. For andre har andre motiver for å gjøre slikt. Og tilstanden din kan sikkert medføre andre utfordringer for kirurgen også.

Jeg antar du får henvisning og dekket pengene? Da kan du ta med deg den og snakke med noen selv. Så får de kikket på deg og.

Skjev var skummelt å bli, men stryke med var ikke så farlig?

Hehe....:P

He he, jeg vil helst ikke stryke med, men jeg må innrømme at fettsuging er en av de minste inngrepene jeg må igjenom, eller dvs at jeg har hatt så store operasjoner at fettsuging med litt likegladsdrugs ikke skremmer meg. Og dette er ikke sånn stor operasjon, de stikker bare inn noen kanyler og suger ut tror jeg. Jeg har ikke så enormt mye de kan suge ut heller.

Resultatet etterpå derimot gjør meg skjelven. Og tanken på at jeg kanskje må ta bedøvelsersprøyter gjør meg også lettere panisk. *pingle med sprøyter* Og ikke minst at hele greia muligens er forgjeves om det kommer tilbake.

Akkurat.. Men da tror jeg egentlig ikke det hjelper deg med andres erfaringer. For andre har andre motiver for å gjøre slikt. Og tilstanden din kan sikkert medføre andre utfordringer for kirurgen også.

Jeg antar du får henvisning og dekket pengene? Da kan du ta med deg den og snakke med noen selv. Så får de kikket på deg og.

Prinsippet er det samme etter det jeg har forstått, så bivirkninger vil være like. Og ingen spesielle utfordringer med meg, de skal ikke borti noe av det spesielle på magen.

Så det skal være som alle andre som gjør frivillig, bare at jeg ikke gjør det av egen påkom. Ikke for det, jeg har ikke noe i mot å få flatere mage, magen min er ikke vakker. Og jeg skjønner jo at folk ønsker det, for magen er vanskelig å punktslanke.

Jeg får det dekket ja. Jeg hadde ikke hatt økonomi til det selv.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1334060588' post='4746119]

He he, jeg vil helst ikke stryke med, men jeg må innrømme at fettsuging er en av de minste inngrepene jeg må igjenom, eller dvs at jeg har hatt så store operasjoner at fettsuging med litt likegladsdrugs ikke skremmer meg. Og dette er ikke sånn stor operasjon, de stikker bare inn noen kanyler og suger ut tror jeg. Jeg har ikke så enormt mye de kan suge ut heller.

Resultatet etterpå derimot gjør meg skjelven. Og tanken på at jeg kanskje må ta bedøvelsersprøyter gjør meg også lettere panisk. *pingle med sprøyter* Og ikke minst at hele greia muligens er forgjeves om det kommer tilbake.

Jeg regnet med at du hadde en grunn til det du sa,- jeg bare måtte påpeke det, hehe :-)

Annonse

Gjest rabbla

Bestevenninnen min har tatt fettsuging. Jeg kan fortelle om henne, men det er på ingen måte relevant til din situasjon.

Hun har alltid vært kraftig bygget og hatt spiseproblemer i mange år, samt rusmisbruk. Så fikk hun etterbetalt en del penger og tok og fettsugde magen. Hun var kjempefornøyd selv, selv om det var utrolig vondt og hun blødde mye etter operasjonen. Etterpå la hun på seg noe enormt, men hun er visst fortsatt fornøyd... Har aldri sett henne så tykk før, så er kun henne selv som kan se hva som er gjort.

:)

Så siden har hun fettsugd ryggen også. Svære smerter da også.

Men alt i alt er hun fornøyd

Bestevenninnen min har tatt fettsuging. Jeg kan fortelle om henne, men det er på ingen måte relevant til din situasjon.

Hun har alltid vært kraftig bygget og hatt spiseproblemer i mange år, samt rusmisbruk. Så fikk hun etterbetalt en del penger og tok og fettsugde magen. Hun var kjempefornøyd selv, selv om det var utrolig vondt og hun blødde mye etter operasjonen. Etterpå la hun på seg noe enormt, men hun er visst fortsatt fornøyd... Har aldri sett henne så tykk før, så er kun henne selv som kan se hva som er gjort.

:)

Så siden har hun fettsugd ryggen også. Svære smerter da også.

Men alt i alt er hun fornøyd

Uuuuu, jeg liker ikke den smertedelen gitt.

Jeg kommer nok også til å legge på meg, så jeg undres veldig over at når det er faktum at jeg mest sannsynlig kommer til å gå opp i vekt, at jeg skal få gjort dette her. Som du sier, det synes ikke på venninna di hva hun har gjort. I hennes tilfelle spiller kanskje selvtilliten inn? At hun fikk det bedre med seg selv.

Blødninger, å hjelpes. Tok hun mye kanskje? Jeg tror bare jeg skal ta litt, men det er jo underhudsfett, så det må jo pirkes litt inni der.

Takk for svar. :o)

Gjest fettsugd:-)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1334060951' post='4746123]

Prinsippet er det samme etter det jeg har forstått, så bivirkninger vil være like. Og ingen spesielle utfordringer med meg, de skal ikke borti noe av det spesielle på magen.

Så det skal være som alle andre som gjør frivillig, bare at jeg ikke gjør det av egen påkom. Ikke for det, jeg har ikke noe i mot å få flatere mage, magen min er ikke vakker. Og jeg skjønner jo at folk ønsker det, for magen er vanskelig å punktslanke.

Jeg får det dekket ja. Jeg hadde ikke hatt økonomi til det selv.

Jeg har fettsugd magen, samt utført stor bukplastikk. Jeg ble ikke skjev, og hadde heller ingen komplikasjoner ifm fettsugingen. Det var vondt, men det var også en stor operasjon. så noe smerter må man regne med.

Gjest done it

Dersom det er bukplastikk det er snakk om, er det jævlig vondt. Men i ditt tilfelle høres det ut som det er snakk om vanlig fettsuging, og det er helt overkommelig hva smerter anngår. Du er jo støl og relativt sengeliggende samme dag og dagen etter, men etter to dager kan du såvidt begynne å gå igjen. Du kommer til å være svart av blåmerker, men det blir borte etter ca en uke.

Så til resultat - De fleste tror man blir slank av fettsuging. Det er feil. Fettsuging skulpterer kroppen slik at dersom man har litt mye fett på magen kan man fjerne det, men ikke noe annet blir "slankere", så den totale effekten er likevel ikke at man plutselig har blitt tynn.

Når det gjelder hvordan man ser ut en stund etterpå så varierer det veldig. Ofte er man litt ruglete, og det jevner seg ut etterhvert, men for min del var ikke det noe sjenerende.

Jeg er fornøyd :-)

Jeg har fettsugd magen, samt utført stor bukplastikk. Jeg ble ikke skjev, og hadde heller ingen komplikasjoner ifm fettsugingen. Det var vondt, men det var også en stor operasjon. så noe smerter må man regne med.

Så bra! :o)

Bukplastikk gjør det nok en større affære, det skal ikke jeg.

Smertene tåler jeg nok, men jeg må innrømme at det er enklere når jeg er forberedt på det, og det blir jeg jo når bl.a du svarer. :o)

Dersom det er bukplastikk det er snakk om, er det jævlig vondt. Men i ditt tilfelle høres det ut som det er snakk om vanlig fettsuging, og det er helt overkommelig hva smerter anngår. Du er jo støl og relativt sengeliggende samme dag og dagen etter, men etter to dager kan du såvidt begynne å gå igjen. Du kommer til å være svart av blåmerker, men det blir borte etter ca en uke.

Så til resultat - De fleste tror man blir slank av fettsuging. Det er feil. Fettsuging skulpterer kroppen slik at dersom man har litt mye fett på magen kan man fjerne det, men ikke noe annet blir "slankere", så den totale effekten er likevel ikke at man plutselig har blitt tynn.

Når det gjelder hvordan man ser ut en stund etterpå så varierer det veldig. Ofte er man litt ruglete, og det jevner seg ut etterhvert, men for min del var ikke det noe sjenerende.

Jeg er fornøyd :-)

Bra du er fornøyd! :o)

Jeg skal ikke ha bukplastikk nei, jeg har ikke overflødig hud i det hele tatt. Ikke trenger jeg slankes heller, sånn sett, det er kun dette fettet på selve magen som bør bort.

Jeg er veldig spent på resultatet, en ting er nå at magen kanskje ser hakket bedre ut, men jeg har så store problemer nå pga for kort stomi, at jeg håper det hjelper.

Jeg må jo selvsagt være bevist på maten og trening etter også, men den biten har jeg allerede på plass, men dessverre er forbrenningen litt herpet, så jeg må lære kroppen igjen at den nå får nok næring. :o)

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...