Gå til innhold

Antibiotika ved Mycoplasma

Anbefalte innlegg

Junior , 14 år, har gått og hostet og vært i dårlig form i ca 6 uker nå. Har ringt legekontoret et par ganger og prøvd å få akutttime når han vært skikkelig dårlig men blitt avvist av legesektrtæren. Får tll svar at vi skal se det an ennå en stund selv om vi mistenker at det er Mycoplasmainfeksjon han har. Begrunnelsen hennes er at det har vært oppe i media at det ikke skal gis antibiotika ved sånne infeksjoner, det går over etterhvert.

Stemmer det at det er innført restriksjoner på anitibiotika ved Mykoplasma inf.? Jeg synes den dama opphøyer seg litt for mye til lege uten å være det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378191-antibiotika-ved-mycoplasma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Legesekretæren er ikke lege, selv om det høres ut som om hun tror det selv, og kan heller ikke stille diagnose over telefonen.

Jeg synes dere skal kreve en time!

Datteren til min søster fikk påvist mycoplasma og fikk antibiotika. Søsteren min fikk også påvist bakterien, men det hadde ikke utviklet seg til lungebetennelse så hun fikk ikke antibiotika. Forskjellen mellom disse to var at datteren hostet, hadde feber og var slapp, mens søsteren min kun hadde litt vondt i halsen med lite feber (som antagelig var et virus).

Begge fikk påvist bakterien ved blodprøver.

En annen ting er at det ikke er sikkert i det hele tatt at din sønn har mycoplasma lungebetennelse, men noe helt annet som trenger behandling. Det kan legesekretæren faktisk heller ikke vite.

Krev en time og klag til legen ang"legesekretæren".

Jeg er så lei disse bedreviterne av noen legesekretærer som opphøyer seg selv til lege, og mener de best kan stille diagnoser over telefonen.

Hvordan det er med restriksjoner vedr. antibiotika ved mycoplasmalungebetennelse, er jeg ikke sikker på. Men poenget er at legen (LEGEN) skal sjekke den syke for å se hva som er i veien (ikke bare la legesekretæren gjette på diagnose) og behandle pasienten deretter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...